Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Når starta dere og hvor mye har dere gått ned nå? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=13972)

BiB 05-08-07 20:24

Sv: Når starta dere og hvor mye har dere gått ned nå?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Torkil (Innlegg 315299)
....At du klarte å "stå den av" med 8 ukers platå :eek: :eek: :eek:....

Knepet er "en dag av gangen" - ikke se for langt fram, ikke skue bakover på "feiltrinn" og historie, men stå i det enkelte valg jeg møter.

:)

moinx 05-08-07 21:45

Startet først rundt 10 mai, men det ble bare tull så jeg begynte "på nytt" 1 juni. Har siden da gått ned ca 12 kilo. En 2,5 ukers sprekk er innbakt her...

ebbeto 05-08-07 22:18

Fra 1. mai til 10. Juli. Ned fra 95 til 88. Altså ikke allverden, men jeg er fornøyd.

Jeg skulle ha vært på en ny kur og gått ned like mye engang til. Sitter å samler motivasjon for å starte på nytt.

Ulempen med denne kuren er at en må være strikt med "vanlige" matvarer, dette gir begrensninger på det sosiale livet. Jeg valgte derfor å ha pause i ferien.

LilleRosin 05-08-07 22:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av moinx (Innlegg 315343)
Startet først rundt 10 mai, men det ble bare tull så jeg begynte "på nytt" 1 juni. Har siden da gått ned ca 12 kilo. En 2,5 ukers sprekk er innbakt her...

Jøss, det hørtes veldig bra ut!! :)

Vivendel 06-08-07 00:33

Hei. Jeg begynte rett etter påskeferien og har siden da gått ned 4,2 kg + det jeg ikke vet fra før jeg begynte å veie meg. Muligens er det 2-3 kg. Til sammen blir vel dette 6,2 eller 7,2. Det er ikke så mye som de fleste her, men jeg har kun hatt to utskeielser og holdt meg til Atkins og 20 karber om dagen.

Kanskje jeg ville gått ned mer på Ketolysekuren?
Vet ikke hva forskjellen er men ha fått inntrykk av at det er ganske likt.
Selv om det ikke går fort nedover for meg så vil jeg i alle fall fortsette. Det går riktig vei og jeg lever godt under veis. Lykke til.

Nille 06-08-07 08:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vivendel (Innlegg 315452)
Kanskje jeg ville gått ned mer på Ketolysekuren? .

Sannsynligvis ikke. Det er ganske likt.Og så lenge du går ned på 20 karber er jo det bedre enn å spise 15 !

Det er dumt å endre på noe som funker

Torkil 06-08-07 17:19

Hei
Jeg er helt enig med Nille, fortsett med det opplegg som fungerer for deg. Jeg synes litt for mange blander filosofier og er litt raske til å bytte slankefilosofi. Det er forståeligt at det kan være fristende, hvis man står stille en stund. Men det er sjeldent det medfører noe ekstra vekttap.

Det finnes mange veier til et lettere liv - finn din ;)

Vennlig Hilsen
Torkil

lillejill 16-03-08 03:02

Sv: Når starta dere og hvor mye har dere gått ned nå???

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Torkil (Innlegg 312273)
Hei igjen
Jeg skjønner at de allerfleste starter på en slankekur for å gå ned i vekt. Det jeg mente med de andre positive sider ved ketolysekuren er at man med den slanker seg uten sult og meg bedre humør og energi samt en velfungerende mage. Det gjør det hele lettere , også å komme over evt. platå hvor vekten står stille 1-2 uker selv om man gjør alt korrekt.

For øvrig mange gode tilbakemeldinger som viser at dette kan man få til.

Lykke til
Torkil :)

Hva med meg?Jeg eter og eter,men er like sulten:confused:Jeg klarer meg 14 dager,men da må jeg ha søtsaker.Tror det er en spiseforstyrrelse:(HJELP

Jupiter 08-12-08 19:19

Hei. Jeg er ny på forumet her selv om jeg har besøkt det ganske ofte over det siste året.
Har sliti med overvekt siden tidlig i tenåra, og da vekta tippa over 110 nå nylig, så tenkte jeg at nå!... Har jojoslanka meg en haug med ganger, bare for å bli feitere når jeg begynner å spise "normalt" igjen. Jeg er altfor, altfor glad i øl også. Vel..
Starta på ny frisk 11 november. Ikkeno øl (såklart), spiser gjennomsnittlig under 20g fett, 4g karb, og 103 g prottis om dagen. Trener hver dag, og klarer stort sett å ligge i 0 på nettoenergien min. Jeg bruker et dataprogram som heter calorieking (anbefales) for å holde track på hva jeg spiser, og hvor mye jeg forbrenner. Fra 11 november til 8 desember har jeg gått ned fra 109 til 103. Er ikke spesielt fornøyd med det, men siden jeg trener, og har fått en ganske drøy muskelvekst så er det vel greit. Må under 100 før jul. Har også gått ned fra 34% kroppsfett den 3 desember, til 29,4% i dag. Det er jeg mer fornøyd med.

valleygirl 08-12-08 19:25

holdt på i fem måneder og har gått ned 18 kg. mye de to første månedene, og veldig lite de siste tre... Men en kilo her og en kilo der, blir jo litt til slutt.

Fungirl 08-12-08 20:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jupiter (Innlegg 590884)
Hei. Jeg er ny på forumet her selv om jeg har besøkt det ganske ofte over det siste året.
Har sliti med overvekt siden tidlig i tenåra, og da vekta tippa over 110 nå nylig, så tenkte jeg at nå!... Har jojoslanka meg en haug med ganger, bare for å bli feitere når jeg begynner å spise "normalt" igjen. Jeg er altfor, altfor glad i øl også. Vel..
Starta på ny frisk 11 november. Ikkeno øl (såklart), spiser gjennomsnittlig under 20g fett, 4g karb, og 103 g prottis om dagen. Trener hver dag, og klarer stort sett å ligge i 0 på nettoenergien min. Jeg bruker et dataprogram som heter calorieking (anbefales) for å holde track på hva jeg spiser, og hvor mye jeg forbrenner. Fra 11 november til 8 desember har jeg gått ned fra 109 til 103. Er ikke spesielt fornøyd med det, men siden jeg trener, og har fått en ganske drøy muskelvekst så er det vel greit. Må under 100 før jul. Har også gått ned fra 34% kroppsfett den 3 desember, til 29,4% i dag. Det er jeg mer fornøyd med.

4 g karbs???

Fungirl 08-12-08 20:20

Begynte 24.mai i år, har totalt hatt 5 ukers pause grunnet sydenferie m mat inkludert og en operasjon av mandler.
Har på 24 uker gått ned 23,9 kg og er meget godt fornøyd med det :)

Jupiter 08-12-08 20:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fungirl (Innlegg 590920)
4 g karbs???

Noen dager mer, og noen dager mindre. Men det er gjennomsnittet, ja. Går mest i cottage cheese, rent kjøtt og prottisshaker. Noen dager fisk og.

Fungirl 08-12-08 20:39

Hva med grønnsaker da?
Vil påstå at 4 g karbs er altfor lite, hvorfor ligger du så lavt?

Jupiter 08-12-08 21:09

Jeg tar det jeg trenger av vitaminer ved siden av. Jeg kjører såpass lavt nå, for å få en hard start. Kommer til å øke det gradvis opp til rund 20 mot januar/februar

mamma87 08-12-08 22:07

begynte på ketolyse i april og har tatt av 20kilo,tok av 15 kilo før jeg begynnte med denne kuren,så 35kilo ned nå!:D

MoaMoa 09-12-08 18:15

Sv: Når starta dere og hvor mye har dere gått ned nå???

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff (Innlegg 311982)
Jeg startet for ganske nøyaktig 2 år siden,
og brukte ganske nøyaktig 3 mnd på å bli kvitt 24 kilo.
Siden da har jeg mest vedlikeholdt og jobbet litt med noen "kosekilo".
Så nå er jeg nede i totalt minus 27 kilo.

Oi!!! Det var bra Lokkebiff!

Nitja 10-12-08 13:58

Er på dag 8 i dag og vekta viste ned rett over 1 kg.
Men får se på fredagen når det skal veiies hva den sier da..

Nicpins 10-12-08 16:50

Starta på ketolyse 15.februar i fjor, og har gått ned 38 kilo.
Hurra!!!
:heia:

LilleM0r 10-12-08 17:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nicpins (Innlegg 592193)
Starta på ketolyse 15.februar i fjor, og har gått ned 38 kilo.
Hurra!!!
:heia:

Det er så utrolig bra!! Tenk 38 kilo - det er veldig mye på under et år!
Kjempeimponert!! :heia:

Og inspirasjon til meg - starter 20. septemeber og føler at jeg ikke har tatt av så mye. Jeg veier meg ikke for tiden, tørr ikke - er redd for å miste motivasjonen.
Har du fulgt kuren til punkt og prikke hele tiden?
Hva er hemmligheten?

kiril 10-12-08 17:10

jeg begynte 2 desember, to dager för det var vekta på 122.2kg og i dag når jeg veide meg var den 117.9 :)

Nicpins 10-12-08 17:20

Tusen takk, Lille! :)
Menneh...altså ikke på under et år da. Februar ifjor. Ett år og 10 måneder ellerno sånt, tror jeg. Men ja :ja: jeg er kjempefornøyd!

Har ikke fulgt kuren til punkt og prikke heeelt, for jeg har måttet gjøre noen justeringer underveis ettersom jeg har funnet ut ting jeg ikke tåler. Har eksperimentert endel på egen kropp ja. Og det tror jeg er viktig at man gjør, og tar seg tid til underveis. Ingen kurer eller kosthold kan ha totalfasiten på DIN kropp, du må lytte til den og prøve og feile litt sjøl, og ikke være redd for det.

Jeg kan bl a ikke spise noen slags bær, fordi da stopper vekta heeelt opp. Smoothier er helt utelukket da. (Bjørnen spiser bær om høsten for å klare å legge på seg nok fett til vinteren... :rolleyes: ) Jeg kan heller ikke spise tomater, siden de pr def er et bær. Dessverre. Siden jeg er så glad i dem. :o Dessuten må jeg holde meg unna Atkinsbarer og brøderstatninger. Veit ikke helt hvorfor. Men vekta stopper ihvertfall.

Tror jeg har "blandet" litt ketolyse og litt Skaldeman egentlig, siden jeg spiser mye mer kjøtt og animalsk fett enn hva som står i ketolyseboka. Og så drikker jeg MYE mer vann. Har også tatt meg flere regelmessige "hvileskjær" etter ca 6 månedersintervaller. Det eneste jeg IKKE klarer meg uten er ketolysetablettene; de inneholder alle de vitaminene og mineralene vi trenger for å optimalisere fettforbrenninga. Kjempeviktig. :ja:

Ta deg tid til å kjenne etter på egen kropp du, og eksperimenter litt underveis, så du finner ut hva DIN kropp liker og ikke liker.

Masse lykke til fra meg!
:klem:

Tiram 10-12-08 20:10

Jeg begynte 1.september og har gått ned ca 12 kg. Er faktisk ikke helt sikker, lenge siden jeg har veid meg på vekta mi. Jeg er ikke så opptatt av tallet på vekta, men følelsen jeg får i kroppen av å gå ned.:D

inglan 10-12-08 22:14

Har holdt på i 16 dager nå og mista 3 kg.
Går litt seint synes jeg, i hvert fall i begynnelsen, hadde venta mer.
Men så trimmer jeg nesten ikke.:o

Karbokarbo 10-12-08 22:17

Det her var en motiverende tråd! :)
Jeg fødte for 8 uker siden og startet for 5 uker siden og har gått ned 7 kg på de ukene. (ammer ikke hvis noen ble bekymret nå...). :p
Kommer til å fortsette til jeg går ned ytterlige 12 kg.... stønn.. Må innrømme at egg og salat får en liten klump til å vokse i halsen....:eek: MEN; denne kuren funker jo som fy da! :D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:39.