![]() |
Sv: Tilskudd av omega 3
Jøss, det var da voldsomt da ! :rolleyes:
Det var bare denne jeg hengte meg opp i. Den var ganske klar. Sitat:
:wacko: |
http://www.drlindbergs.no/page/index...11&joinid=7680
Triomar er anbefalt av en "tidligere herværende" ernæringsfysiolog Jeg er veldig fornøyd med Triomar. Har prøvd forskjellige...Eskimo også, men "revma-smertene" i kroppen er mindre ved inntak av Triomar. Merker det også på hår og negler. |
Sitat:
Får prøve å begrave stridsøksa for denne gangen. :) |
Tror egentlig ikke vi er så uenige jeg....
Byegones ? :) |
Sitat:
Udo Erasmus introduserte linfrøolje (som for de som ikke vet det inneholder mye omega 3.. 4 ganger så mye omega 3 som omega 6 hvis jeg husker riktig) i 1986. Ulempen ved å bare ta linfrøolje er at det kan føre til omega 6-mangel. Udo opplevde selv å få blant annet tørre øyner, arthritis-liknende smerter i fingrene (vet ikke hva det heter på norsk.. artrose?). Derfor utviklet han oljeblandingen sin som har et forhold mellom omega 3 og omega 6 som er 2/1. Var på foredrag med Udo Erasmus i Oslo i november, var utrolig interessant så jeg håper han kommer tilbake snart. Da var det en som stilte spørsmål om dette med om vi ikke bare kunne ta linfrøolje siden vi har så mye omega 6 i kostholdet. Det Udo svarte da var at problemet er ikke vi får for mye omega 6, men at vi inntar for mye ødelagt omega 6 og at det er en ubalanse mellom n3 og n6. |
Sitat:
Nøtter, kaldpresset olivenolje og avocado inneholder ikke "ødelagte oljer". Hvis man spiser slike matvarer daglig er det allikevel lett å oppnå en ubalanse mellom omega 3 og omega 6. Da kan man fint bruke litt linfrøolje. Problemet med linfrøolje i større doser er derimot at det inneholder fytoøstrogener, og nesten utelukkende ALA som kroppen ikke kan nyttegjøre seg av direkte. Derfor bør mengden begrenses. Jeg har også opplevd problemer med linfrøolje, men aldri merket noen bivirkninger av større doser fiskeolje. Vi er sikkert alle forskjellige her, og reagerer ulikt. Det er også litt av grunnen til at jeg er uenig med Erasmus i fremgangsmåten for å finne "det optimale forholdet". Men de fleste vil vel bare le av meg når jeg sier at jeg er uenig med Udo Erasmus, for han er jo fettkongen. :D Udo's Choice er forresten et flott produkt, men pris kontra effekt er ikke helt på topp. |
Sitat:
Videre støtter jeg themonk som fremmer tilnærmet de samme meningene som jeg sitter med i denne saken. Etter å ha lest endel om Omega 3 for ca. 6 mnd. siden. Jeg landet på denne løsningen fordi det var betennelsesdempende, ga en bedre Omega 3:6 ratio, renset og dermed tilpasset større doseringer, konkurransedyktig prismessig og glir lett ned halsen. Hehe... Men helt fine altså! :) |
Sitat:
Jeg har en akupunktør som er blitt distributør for disse produktene, og mener de er mye bedre enn alt annet ... Hun mener jeg bør prøve, men jeg er jo en smule skeptisk da ... :rolleyes: "Min" omega-3, Lipolar Balans, har gått ut av salg og jeg leter etter noe nytt. |
hei Frey ! Jeg skal sjekke hva jeg betaler litt nærmere...har også bl.a. vitaminer på samme bestilling... Synes produktene er utrolig bra, bestemte meg for å bruke nettopp disse og valgte å bli distributør for å få ned prisen ytterligere. Selvfølgelig mange andre gode produkter på markedet også. Jeg valgte disse etter å ha deltatt på noen forskningsfordrag som overbeviste meg- samt at flere rundt meg har hatt stor glede av de.
|
Okey, denne tråden var visst veldig gammel, men jeg kommenterer for det:
Er det ikke mulig å kjøpe noe på apoteket hvor man måler balansen imellom omega 3 og omega 6? Som da sendes inn til oslo for analysering. Dette koster rett under 500kr om jeg husker rett. På denne måten får man jo grei oversikt på hva slags oljer man trenger :) For jeg er litt skeptisk til mitt eget kosthold, og redd jeg spiser for mye omega 6, for det er så mye av det i posemat ol :S |
Er det noen Omega 3 som dere kan anbefale som f. eks kan kjøpes på Vita eller på apoteket?
|
..hva skjedde med tran? er ikke det no særlig eller? :confused:
|
Fettsyre ballansen i kroppen er forskjellig fra menneske til menneske. Man kan ved hjelp av en blodprøve sjekke forholdet av 3,6 og 9 i kroppen. Denne prøven kan tas hos fastlege og den sendes til St Olavs Hospital i Trondheim for analyse. Man kan og få skjekket dette hos Lindbergklinikken i Oslo. Eller man kan ta en hjemmetest:www.itogha.com. Oil4life er en oljeblanding som hevder å ballansere fettsyreballansen i kroppen. Mange av oss har altfor mye av omega 6 ifh 0mega 3. :)
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:33. |