Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Hva var din "ketosemiddag" i dag? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14779)

safran 20-09-07 18:42

Sv: Hva var din "ketosemiddag" i dag?

Et stykke laks marinert med ingefær, hvitløk, chili og sitron. Salat med spinat, tomat, paprika, oliven og feta.

echs 20-09-07 19:27

Vi stekte 1 kg Entrecout med masse fett, i små biter, i smør med salt. Dette åt vi sammen med salat. Eg hadde i tillegg smørkokt blomkål, mens mann in hadde ris til :D Godt...og fett!

*Mette* 20-09-07 20:45

1 kyllingfilet, s skiver bacon, saus (seterrømme, tine meieri smør og fløte) og salat til... Hadde det samme til lunsj for jeg kom ikke på noe bedre:)

Viclin 20-09-07 22:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av echs (Innlegg 340053)
Vi stekte 1 kg Entrecout med masse fett, i små biter, i smør med salt. Dette åt vi sammen med salat. Eg hadde i tillegg smørkokt blomkål, mens mann in hadde ris til :D Godt...og fett!

1 kilo entrecote? :eek: Vi sliter med å få i oss 400 gram på deling, vi. Blir ikke det altfor mye protein, i forhold til det kroppen klarer å nyttiggjøre?

wander 20-09-07 22:25

I dag (og i går) hadde vi kyllingfileter rullet i diverse krydder, strødd med ost og gratinert i ovnen. Syyyyykt godt.

Tilbehøret var purre, paprika, champignon, blomkål og brokkoli surret sammen og kokt med litt fløte...

hegekat 21-09-07 12:05

Fårikål.....

Jippi 21-09-07 20:02

I dag hadde jeg hjemmelagede "hamburgere" med salat. Nam

*Mette* 21-09-07 21:33

I dag hadde jeg ca 250g kjøttdeig med bitte bittelitt taco krydder i, salat bestående av: salat, agurk og cherry tomater. ost og litt seterrømme.

safran 21-09-07 23:52

Jeg tok en lavkarbotortilla og la på ost og kjøttfyll med spinatsaus, de andre spiste vanlig pizza. Veldig godt!

Robyn 22-09-07 00:08

Svigermors fårikål, nam nam. :sikle:

Og restene fikk jeg med hjem, så det blir fårikål i morgen og. :D

echs 22-09-07 18:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Viclin (Innlegg 340106)
1 kilo entrecote? :eek: Vi sliter med å få i oss 400 gram på deling, vi. Blir ikke det altfor mye protein, i forhold til det kroppen klarer å nyttiggjøre?

Hm, ja såg eg glømte noko der :) Vi åt berre halvparten, og masse av "kjøttet" var berre fett, som smelta under tillaging, så det som såg masse ut i begynnelsen var betydelig minka da vi skulle ete det. Det vi ikkje åt hadde vi i ei skål i kjøleskapet, som snack til seinere :)

Viclin 23-09-07 15:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av echs (Innlegg 340546)
Hm, ja såg eg glømte noko der :) Vi åt berre halvparten, og masse av "kjøttet" var berre fett, som smelta under tillaging, så det som såg masse ut i begynnelsen var betydelig minka da vi skulle ete det. Det vi ikkje åt hadde vi i ei skål i kjøleskapet, som snack til seinere :)

Ja, da skjønner jeg. Fortso liksom ikke at det var så enkelt å få i seg en kilo kjøtt, med tilbehør. :p

Toots 24-09-07 18:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tittentei (Innlegg 333715)
Etter tips fra Gerd og litt egenkomponering ble vår middag sånn idag:

Blandet blomkål, brokkoli, aubergine, squash, løk, fløte, litt creme f i en ildfast form, la lakse filet på toppen og hadde inni ovnen i ca 40 min. mmmmm superdeilig middag. Lagde altfor mye så da holder det til lunsj imorgen og:)

Hørtes deilig ut, noterer meg denne :)

Jeg er på dag 7 i kuren, så jeg er ikke så veldig avansert enda.
Har fremdeles nok med å veie/telle karber. :rolleyes:

I dag hadde jeg:
Pepperbiff med 80 gram dampet blomkål/brokkoli og 0.5 dl. sjysaus. :sikle:

Kanutten 24-09-07 20:44

Jeg laga tynne strimler av en stor biff. La dette i en marinade av mosa ingefær, chili, hvitløk og olje. Lot det trekke vel og lenge. Surra dette i ei jerngryte (bruker bare jerngryter :rolleyes:) Hadde ferdigsurra sopp, løk, squash, minimais, brokkoli og litt paprika oppi etterpå og lot alt få noen minutter til i gryta. SNADDER!!! Det er lurt å steke soppen først i MYE smør, for den fungerer som svamp :p og da blir det nok fett :D Er vel wok dette kalles?? :o

slave 24-09-07 20:51

200gram med kjøttdeig steket i smør
100gram agurk
100gram broccoli
5mm tykk skive med grãdost
1 stor skje med sæterrømme

spiser det nå.. mmmm. Godt etter 1.5 times trening.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:11.