Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Fysisk og mental helse (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=99)
-   -   Trykk i ørene (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15409)

Kanutten 21-10-07 22:07

Sv: trykk i ørene.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Distrea (Innlegg 353567)
Hjelp av noen... Datteren får prøve seg :D kan bli en morsom greie dette:p

Er jo det jeg sier jo!! :o

Distrea 21-10-07 22:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 353569)
Er jo det jeg sier jo!! :o

Ikke vær så eplekjekk... funker det skal du til pers du også :p

til noe seriøst... har ordentlig vondt i dag :(

Kanutten 21-10-07 22:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Distrea (Innlegg 353570)
Ikke vær så eplekjekk... funker det skal du til pers du også :p

til noe seriøst... har ordentlig vondt i dag :(

Huff da, du har jo vært ille plaget lenge nå! :( Skal IKKE være eplekjekk, føler med deg..:_oppgitt: Jeg har hatt øreunger, begge er vel operert ca 10 ganger til sammen... :eek: Og jeg så jo hvor vondt de hadde det. Den yngste min knakk armen for en tid tilbake, men "vondt i øra er myyyyye værre enn beinbrudd", sa han. DA ble jeg spak.. Jeg har bare dotter og sus, ikke vondt..

Skal krysse fingra for deg og ønske den vakre damen god bedring! :klem:

Distrea 21-10-07 22:24

:klem: takk :klem:

MorStine 22-10-07 13:53

Jeg har de siste fire ukene også blitt plaget med dotter og sus. Var til lege med det for en uke siden, for man blir ganske lei av å ha en bil på tomgang inni øra hver gang det er stille. Hun målte blodtrykk for det kan visst gi utslag som øresus, men det var normalt. Hun tok masse blodprøver og hvis jernlagrene er lave kunne visst også det g øresus pga at det jobbesekstra i kretsløpet... Men om alt var bra skulle jeg bli henvist videre til ØNH. Var selv ørebarn som liten og hadde omtrent krinisk ørebetennelse. Har perforerte trommehinner og så buer de litt feil vei. Tror det kan ha med det å gjøre selv, ikke tenkt over at det kan være pga kuren:confused: Kanskje jeg skulle prøve slike lys, ja... Kanskje det går opp ett for meg og... Er jo rimelig treg og glemsk om dagen nå.:p

Smula 22-10-07 19:40

Skjønner ikke at du ikke har måka deg til en lege for lengst, jeg....!

Misforstå meg ikke, synes det er like koselig å brenne lys jeg som alle andre, men dette må da være en legesak?!

Distrea 22-10-07 21:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Smula (Innlegg 353813)
Skjønner ikke at du ikke har måka deg til en lege for lengst, jeg....!

Misforstå meg ikke, synes det er like koselig å brenne lys jeg som alle andre, men dette må da være en legesak?!

:o ja... :o ... litt enig, men det er en grunn til det;)

Har kjøpt lys i dag... får ikke testet før i morgen. Håper det funker:rolleyes: hvis ikke får jeg nok som du sier spørre legen ;)

Pearl 25-01-08 18:07

Sv: Trykk i ørene

Jeg har fått ganske intens øresus etter jeg begynte med ketolysekren. Vet ikke om det har en sammenheng med kuren? Skal prøve ørelys jeg også. Takk for TIPS selv om det ikke var til meg. Låner det tipset jeg.

MorStine 25-01-08 18:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pearl (Innlegg 393384)
Jeg har fått ganske intens øresus etter jeg begynte med ketolysekren. Vet ikke om det har en sammenheng med kuren? Skal prøve ørelys jeg også. Takk for TIPS selv om det ikke var til meg. Låner det tipset jeg.

Jeg har også fått øresus etter jeg la om kosten. Har ikke rotet meg til å prøve dissen koselige lysene. Glemt det helt bort...

Pearl 27-01-08 09:09

Har prøvd ørelysene. Kom ut noe voks, men desverre ingen effekt på øresusingen. Kanskje jeg ikke skal gi meg i første sving og prøve en gang til. :veitikke:

MorStine 27-01-08 12:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pearl (Innlegg 394093)
Har prøvd ørelysene. Kom ut noe voks, men desverre ingen effekt på øresusingen. Kanskje jeg ikke skal gi meg i første sving og prøve en gang til. :veitikke:

Jeg har vært hos ønh med min sus, og han sa det var lite å gjøre med det uten medisiner. Jeg har funnet den beste metoden, klare å lukke den ute, det er en treningssak, og han var dypt imponert over at jeg har klart det etter så kort tid. merker ikke at det er der før jeg begynner å tenke på det. Mitt kom etter jeg hadde en episode i sommer med krystallsyke.

Megvel 27-01-08 12:51

Om dere får tak i folk som skal til USA eller UK (evt tyskland, dog se modifisering), så be dem kjøpe Pseudoefedrin til dere! Det må kjøpes (reseptfritt) over disk i apotekene (I tyskland er det bare solgt i kombinasjon med aspirin (heter Aspirin plus)), og er rasjonert for hver person (må vise leg). (Det fordi at folk koker Meth av de. ) Men som avsvellende er det det eneste saliggjørende. I Tyskland lager de forresten CD-er for folk med øresus, man hører på dem hver dag og øresusen blir borte...

Forøvrig, selv opplever jeg at jeg får mye og harde buser (sorry detaljer), av type "avtrykk av indre nese" på kuren... Skikkelig ubehagelig...

Pearl 27-01-08 16:12

Imponerende at du klarer å ignorere det MorStine. Jeg sliter når jeg skal sovne. Takk for TIPS om pseudoefidrin Megvel. Jeg skal til London i april Prøver om jeg får det der hvis jeg ikke klarer å få kontroll innen den tid.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:04.