![]() |
Sv: Treningsdagbok (for alle)
I går: 4x4 intervall på ski
I dag, 2 økter. 1. økt 2,5 sone 1 med joggesko - 2.økt 10x2 min styrketråkk på spiningsykkel Veldig pigg i kroppen nå!! |
Bare for å skryte litt så har jeg gjort reint kåken, skifta på senga, vasket to maskiner med klær, vært å handla, lagd mat, stelt kroppen og sist men ikke minst trent i 1 time og ti minutter. Så nå koser jeg meg faktisk med ett glass rødvin!!
;o) |
Sitat:
Skål! |
:)
Sitat:
Skål!;o) |
I går ble det 60 minutter intervalltrening på ellipsemaskinen, så 30 minutter lav intensitet på samme maskinen også 30 min lav intensitet på sykkel
|
Dagens:
Bilkjøring (i ny bil :D ) og litt tøy & bøy som oppvarming. Markløft: 5 x 100kg x 3 sett - Byttet på sumo og gammeldags Nedtrekk: 6 x 60kg x 2 sett Sittende roing: 8 x 50 x 2 sett Curl m tau og vaier: Dropsett 35 - 30 - 20 - 15 Fredager er tunge, selv om de er lette :) Har holdt skjema siden sist, så kanskje sommerformen innfinner seg i år :D Hadde jeg ikke vært så forkrøplet så kunne jeg kanskje blitt sterk også... |
Løfter litt på denne jeg, har alle slutta??
Bulldog bare ute og kjøre ny bil? (gratla:)) Jeg har ketosepause en stund etter å ha gått ned 27 kg:) og dermed dukket ideen opp om et eksperiment, nemlig og forsøke å ØKE muskelmassen til neste supervektveiing! Har trent hele tiden (siden august) men mest spinning. Så nå blir det full guff på muskelbygging, blir spennende å se om det går! Uken startet med spinning på mandag, 60 min Tirsdag: Oppvarming, 20mn spinningsykkel, så back ext 20x2 35 kg, abdominal 10x3 25 kg, innside lår 10x3 95 kg, leg press 10x3 65 kg og pulldown 10x2 25 kg, og ryggheving, la på 5 kg, 10x3. Idag skal jeg få laget et treningsprogram, slik at jeg veksler mellom forskjellige muskelgrupper. |
Slapp med innlegg her i det siste, men treningen går sin gang. Skal i kjellern i dag med en knallhard intervall, så hvile fra til lørdagens begivenhet i Holmenkollen (grøss og gru)
|
Sitat:
Jeg holder på etter planen, jeg, men det blir jo mye det samme, så jeg skriver ikke inn hver økt. Hadde en helt ok økt på lørdag og en litt laber en i går, og skal trene i dag og fredag. Til helgen skal jeg feire 23-årsdagen min, så treningen neste uke kommer til å halte skikkelig :W00t: |
Henger på her jeg :p
I går : Crossover: 4 kg (oppvarming 15) 5 kg 3x15 Skråflyes: 3 kg ( oppvarming 15) 4 kg 3x15 Flatflyes: 3 kg ( oppvarming 15) 4 kg 3x15 Framoverroiing stående: 5 kg (oppvarmin 15) 7 kg 15 15 13 biceps: 4 kg ( oppvarming 15) 6 kg 3x15 Nedtrekk: 3 kg ( oppvarming 15) 7 kg 3x15 ellers mage og ryggløft Maten går greit- måte øke på karboen fra sist uke siden jeg gikk i bakken tre ganger... ups... |
oppdaterer etter treningen i dag :D
Knebøy 5 kg ( oppvarmin 15) 10kg 15x3 benpress skrå 40 kg ( oppvarming 15) 60 kg 15x 3 ( fikk pump!!) benspark 10kg ( oppvarming 15) 15 kg 15x3 Lårcurl ( bruker crossovermaskina her) 2 kg (oppvarming 15 ) 5 kg 15x 3 ( innsiden av låra) utsiden av låra samme Leggpress sittende 20 kg ( oppvarming 15) 35 kg 15x3 så var jeg finito ferdig !!! beina skalv sånn at jeg hadde problem med å kjøre :lol: |
har folk slutta å trene??
i går trente jeg : Crossover: 4 kg (oppvarming 15) 5 kg 3x15 Skråflyes: 3 kg ( oppvarming 15) 4 kg 3x15 Flatflyes: 3 kg ( oppvarming 15) 4 kg 3x15 Framoverroiing stående: 5 kg (oppvarmin 15) 7 kg 15 15 15 biceps: 4 kg ( oppvarming 15) 6 kg 3x15 Nedtrekk: 3 kg ( oppvarming 15) 7 kg 3x15 ellers mage og ryggløft skal ikke øke på vekter på noen uker nå.... |
Hei,
Jeg trener til Skarverennet på ski (38 km), men etter at jeg begynte på Ketolyse så føler jeg ikke at jeg har nok å gå på til og klare å gjennomføre. Jeg er vel godt trent utfra min størrelse. Går lange turer i skog og mark, sykler, trener styrke 2 ganger i uka, men årets skiturer har tappet meg helt for energi etter kortere distanser. Hva kan man fylle på med underveis når man skal telle karboer? Noen tips? |
Det høres merkelig ut at du skal gå tom? Jeg kan nå gå i timesvis på bare vann uten å gå tom etter at jeg la om til lavkarbo.
Jeg kan anbefale deg tynt utblandet proteindrikk med cocosa og honning. Jeg skal bruke dette på bla. Birken på ski og brukte det med stort hell i Holmenkollen Skimaraton. Det hadde nok funka bra uten honningen også, men det er hvertfall karbohydrater som er lette å ta opp og som smaker bra. |
Ny dag, nye nedtegnelser :)
Begynte i forrige uke på et HST-lignende opplegg, hvor jeg trener hele kroppen tre dager i uka, og øker vektene litt for hver gang. Kun ett arbeidssett per øvelse. Det føles ikke ideelt sammen med dietten min, men jeg skal gi det noen uker til og se hvor det fører hen. Dagens: Knebøy - 55kg x 12 Markløft - 55kg x 12 Kabelroing - 70kg x 10 Skrå hantelpress - 24kg x 10 Nedtrekk - 60kg x 10 Pushdown - 30kg x 10 Hantelcurl - 8kg (jada...) x 40 |
Sitat:
|
Idag ble det 25 minutter Elipse før frokost. Rygg nakke trening i ettermiddag. Det er jeg egentlig ganske så fornøyd med.
|
Sitat:
Gleder meg til å dra noe tungt i dag :D Edit: Bedre nå ja! Hadde en finfin økt i dag. Hadde grepet holdt så hadde jeg satt ny pers i mark også :) Føler at jeg har gjort noe i dag, og det er en god følelse :) |
Hvordan gikk det på birkebeineren? Gjennomførte du uten å karbe deg opp?
|
Jeg kjørte uten oppkarbing ja. Alikevel ble det en kort Birkebeiner for min del. I første utforkjøring etter en drøy mil, ble jeg påkjørt i siden/bakfra av en tulling, med det resultatet at jeg skar rett ut av løypa, inn i snøen og fikk en vridning i kneet. Jeg fortsatte enda over en mil med store smerter, men måtte til slutt gi meg midtveis. Utrolig bittert!!
Kroppen føltes uansett litt tung, så jeg kommer nok til å fortsette med en karbodag, men prøve å legge den inn dagen før konkuranse. Uansett har vinterens skierfaring gitt mersmak og jeg blir deffinitivt å finne i skiløypa også neste vinter :-) Nå skal jeg ta noen dager hvile for kropp og kne, før sykkelen for alvor skal fram. Neste konkuranse nå blir Sentrumsløpet i Oslo i slutten av April, mitt første løp med joggesko på 17 år :-) I mai braker endelig sykkelsessongen løs og da skal jeg teste mye forskjellig oppkjøring med tanke på kostholdet. Tommy - nedkjørt med ikke nedbrutt :-) |
Imponerende innsats Tommy:) Gratla!
|
Som et ledd i "Jorun-utfordrer-seg-selv", så skal jeg jammen meg poste i denne tråden.
Rock-chic som hater å mosjonere, trene, alt med idrett, et elendig utgangspunkt kanskje, men jeg har trent yoga nesten daglig i fire år, men det har blitt en lang pause på grunn av sykdom. Framtidsplanene består i å: Komme i gang med yogaen igjen, det gjør så innmari godt for ryggen, og er oppstrammende, å kjøpe en brukt og bilig ergometersykkel ev stepmaskin, å begynne å svømme når Tøyenhallen åpner igjen i april. Wish me luck! |
Ja, det er jo en fordel å ha litt kontroll i løypa! Bedre lykke neste løp! Jeg har samme målet med treninga mi i år som i fjor; www.frafjordtilfjell.no et løp hvor tida ikke er det viktigste for meg, men å komme meg til topps!!1
|
Nibberittet ja, det ser ut som en real utfordring! Skal du løpe eller sykle?
|
Skal sykle, var med i fjor kun på trass (det var noen som påsto at æ ALDRI kom til å fullføre) så no har æ jo ei tid å slå...og den va så laaaang at det det skal godt gjøres å ikkje greie det...hihi! Får bare håpe at været blir like flott i år.
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:33. |