Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Agressiv reklame/salgstriks utenfor butikken (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17502)

Sweetflower 13-02-08 15:33

Sv: Agressiv reklame/salgstriks utenfor butikken

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Distrea (Innlegg 402749)
:mad: Nå har jeg vært på butikken, og er litt irritert! ... dere veit ... dagen startet ikke sååå bra ;)

Jeg er sååå lei av disse som står rett uten for kassene og skal selge, vise, gi bort noe... Jeg er IKKE interisert! Prøver så godt jeg kan bare overse, holde på med mitt for at de skal forstå at jeg ikke er interisert,,, men klarer dem å la deg være? Nææææ... Så sier jeg først forsiktig at jeg ikke er interisert, så maser dem litt til, også prøver man igjen å si at " det spiller ingen rolle, jeg er uansett ikke interisert"... så kommer DET ER GRATIS frasen... og da... Ja, DA er jeg faktsik blitt irritert!

Når de står på disse standene sine, har de stor plakater, er jeg interisert klarer jeg fint å gå bort.

Det var LETT i reservere seg for telefoonsalg, men hvordan skal man slippe dette.

Eneste for meg... MENY i drammen... blir lenge til dere ser meg pga denne U-tingen.

:mad:

HELT helt enig med deg der!! Elixia gjorde den tabben å plage meg på vei inn i butikken i januar, jeg var usannsynlig sulten, stressa og skulle inn for å hente en postpakke. Så var det å kaste seg over meg og spøre høyt og skingrende foran alle andre som gikk forbi "Har DU kommet igang med treningen da??!"

Jepp... jeg mumlet nei og gikk videre, og tror du ikke jeg ble stoppet igjen på vei ut? Sukk.. jeg fortalte at jeg _er_ medlem... og at jeg hadde trent, hadde jeg bare hatt TID. Man betaler ikke over 400 kr mnd fordi det er GØY, liksom :p

Så nå har jeg meldt meg ut. (Vel, det hadde jeg tenkt til uansett, men - ufattelig slitsom form for markedsføring. Vil jeg snakke med noen fra Elixia om motivasjon, oppsøker jeg de. Vil jeg ha en telefon, stikker jeg i en butikk..)

So - I hear ya!! :D

Distrea 13-02-08 15:47

for sånne som jeg... velg en annen butikk, så slipper jeg å få den sinna klumpen i magen:D

Sweetflower 13-02-08 16:08

Sv: agresiv reklame/salgstriks utenfor butikken

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Distrea (Innlegg 402779)
jepp, kunne ønske det var så lett å bare gå forbi.

-jeg er "desverre" oppdratt slik at jeg skal svare på tiltale, derfor får jeg litt støkk i meg når jeg ikke gjør det, eller hvis jeg føler meg uhøffelig.

syns det kjempe enkelt å bli kvitt telefonselgere... noen få tastetrykk.

men få disse folka til å ta ett nei takk for et nei takk det klarer jeg ikke:rolleyes:

AKKURAT sånn jeg føler det. Føler meg teit og uhøflig dersom jeg ikke svarer. Og føler meg dum uansett hva jeg finner på å svare. :confused:

Sweetflower 13-02-08 16:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Eva (Innlegg 403083)
Jeg ble engang stanset av en fra Elixia. Hun kvidret imot meg med ordene; "Heeeei, hvordan går det med treningen a?" Jeg ble så irritert så jeg brølte tilbake; "Det har du f........ ikke noe med!" Hmm - noe av vreden hadde vel også årsak i at hun skikkelig ramte et ømt punkt!!:o

Nettopp ;) Samme her!

Typen til venninna mi er god og rund, og har fantastisk med selvironi. Elixia-tutta spør "Ja, har du kommet igang med treninga da?" hvorpå han svarer momentat mens han tusler bedagelig forbi i sitt eget tempo "Ser'e sånn ut?!"

:D

safran 13-02-08 16:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Eva (Innlegg 403083)
Jeg ble engang stanset av en fra Elixia. Hun kvidret imot meg med ordene; "Heeeei, hvordan går det med treningen a?" Jeg ble så irritert så jeg brølte tilbake; "Det har du f........ ikke noe med!" Hmm - noe av vreden hadde vel også årsak i at hun skikkelig ramte et ømt punkt!!:o

:ler: Veldig bra.

Jeg har forøvrig ingen problemer med å ignorere selgere. Og aldri om det skulle fått meg fra å handle i den butikken jeg ønsker å handle i.

Sweetflower 13-02-08 16:15

Hm... neste gang skal jeg svare på fransk. "Je ne sais pas?!" :p

Alyssa 13-02-08 16:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sweetflower (Innlegg 403442)
Hm... neste gang skal jeg svare på fransk. "Je ne sais pas?!" :p

Veldig smart! :D

Distrea 13-02-08 16:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sweetflower (Innlegg 403440)
Nettopp ;) Samme her!

Typen til venninna mi er god og rund, og har fantastisk med selvironi. Elixia-tutta spør "Ja, har du kommet igang med treninga da?" hvorpå han svarer momentat mens han tusler bedagelig forbi i sitt eget tempo "Ser'e sånn ut?!"

:D

hehe, det skal jeg si :D

Eva 13-02-08 19:41

Det hører med til historien at jeg en måned etterpå meldte meg inn på SATS, som ligger rett overfor Elixia her på Skøyen. Det var en fryd å si at nå var jeg medlem hos konkurrenten neste gang de stoppet meg. De ga seg ikke der, og begynte å snakke om at siden jeg var der på første måned, kunne jeg heve kontrakten. Er det mulig... :eek::D

Michelin 13-02-08 19:58

Ble stoppet av et menneske av det meget pågående slaget som syntes jeg trengte nytt kredittkort (særlig det....har jo en stabel fra før!!!!), etterpå sa min 6 år gamle datter "Mamma, hvorfor var den dama så sint?" Ble svar skyldig.....

Smula 18-02-08 09:36

Har faktisk aldri sett noen som står rett utenfor en butikkasse, men jeg vet hvilke selgere du mener.
For meg funker det å gå i kjapt tempo og se ut som om jeg har det travelt. De skal være gode hvis de klarer å slenge argumentene sine etter meg i fart!
Dessuten er jeg ofte ute og vandrer med mp3-spiller og ørepropper, så da er det jo veldig enkelt å late som om man ikke hører.

Føler jeg meg EKSTRA smårampete, morer jeg med å svare på retoriske spørsmål. "Vil du ha billigere strøm?" "Nei, det vil jeg ikke!"
Case closed. ;)

Iset 18-02-08 09:53

Elixia går greit, synes jeg, siden man bare kan si at man allerede ER medlem. Jeg er jo medlem også, hehe. Men ja, det er en slitsom form for markedsføring.

Ellers synes jeg det er lurt å ta opp mobiltelefonen og late som om man snakker i den mens man haster forbi, da ignorerer de meg for det meste.

Tuppen 18-02-08 10:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset (Innlegg 406289)

Ellers synes jeg det er lurt å ta opp mobiltelefonen og late som om man snakker i den mens man haster forbi, da ignorerer de meg for det meste.

:ja: den funker!!!!

jeef-micro 18-02-08 11:04

Jeg bruker å svare høflig "nei takk" første gangen de spør, og når de begynner å mase så svarer jeg at jeg sier nei når jeg mener nei, og at jeg syns de skal respektere det svaret jeg gir. Da blir det stort sett stille...

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:21.