![]() |
Sv: Nannahs Eplekake
Like god begge dager :ja:
Vil du ha den lunken før servering, så er det bare å sette den litt i stekeovnen før den skal på bordet :) |
takk, da tror jeg at jeg prøver meg i kveld, har allerede satt ostekake i kjøleskapet, men må ha minst en lavkarboting til for å klare å holde meg unna superhøykarbosjokoladekaka jeg også skal lage, hehe:)
|
Denne kan du fint bake dagen i forveien og sette i kjøleskapet.
Og med en lunk innom ovnen før servering, er den som ny igjen. Helt nyyyydelig eplekake:D |
Denne står nå i ovnen som muffins. Smakte på røra og den var jo kjempe god. Har tatt litt ekstra kanel i og eplebiter i røra. Opp på har jeg et par epleskiver. Gleder meg til å smake - nam!
Lagte 1/3 del av oppskrifta da jeg ikke hadde mandler nok til hele. Ble 4 muffins av det. |
Bedste lavkarbo kake jeg har smakt noen gang!!
http://www.lyngroth.com/forumpics/eplekakemuffins.jpg Kjempe godt med creme fraiche til :D |
Jeg skal lage denne i dag. Men skal bruke KUN Sukrin, hvor mye må jeg ha da? Det er jo ikke så søtt som splenda? :)
|
Jeg lurer også på dette. Jeg boikotter jo Splenda, så jeg vil bruke Sukrin, men hvor mye, og må jeg steke den kortere?
|
Sitat:
|
men kan jeg spørre deg hvordan du kom til 35 karber???
For jeg kommer nemmelig til over 50 :p (og da brukte jeg paranøtter og mandler i stede, 86 gr para, 64 gr mandler, 2 dl splenda i stede for 2,5) Og 150 gr eple er jo 15 karber og 2 dl splenda (19 gr) blir jo 18,6 karber Er jeg helt på bærtur nå eller??? (uansett, er i vert fall 3. gang jeg lager den :lol:) |
Sitat:
Odde:) PS: Farlig å lage slike fristelser for ofte, lett å bli skapsnoker igjen da ja:D |
hvor mye ødelegger eplet i sammenhengen på ketolyse?
|
Sitat:
Jeg liker ikke epler når de blir varmebehandlet, men jeg liker eplesmaken :rolleyes: Så i eplekaker plukker jeg ut eplebitene = eplesmak, men ingen eple :cool: (btw: det er 10 g karbo i epler) |
Sitat:
plukke ut eplene kan funke ganske bra ;) jeg skal ha en 4 retters middagsparty på torsdag med fellow ketolys-ere :) |
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Prøvde meg på en ny kake i går jeg. 170 gr mandler, 50/50 rømme og CC, 16 gr splenda og et eple... Ble litt mindre karber og mye fastere i fisken. Stekte den 30 minutter. Nyyyyydelig :sikle: Kanskje litt mer splenda neste gang, men det blir sikkert søtt nok med litt krem til....
Denne har du virkelig bergtatt meg med, Nannah. Er bare så suuuper god (og jeg går ned i vekt selv om jeg har et stykke om dagen :lol:) |
har du prøvd den m bringebær i Linda? Knallgod da og :)
|
mmm....
men tenker du bringebær i stede for eple, eller med f.eks bringebærsaus?? SIkkert godt begge deler :p Skal sannelig prøve... |
Bytte ut eple med bringebær...droppe kanel da! :)
|
Denne skal testes ut i morgen, men hva kan jeg bytte ut 150 nøtter med?
En nøttellergiker kommer... |
Sitat:
Hørtes forresten minst like godt ut å lage den som bringebærekake. |
tror du bare må smake deg fram med mengden...men jeg kan tenke meg 100-150 g
|
Sv: Nannahs eplekake
Jeg lurte på om det er noen som har prøvd denne med bringebær oppi? Ser noen foreslo det her og lurer på om det ble prøvd..
|
Jeg må jevnlig dele ut kopier av denne oppskrifta. Og det er ikke rart så god som den er. I min ovn så må jeg forlenge steketida ganske mye, ellers blir den sånn puddingaktig.
|
Jeg serverte denne til en vennine her om dagen og hun syntes den var veldig god! Vi likte den godt!
Jeg delte røra i to små aluminiumsformer( 15cm i diameter tror jeg) og frøs ned den ene. Neste gang skal jeg prøve med bringebær i, fikk ikke gjort det nå fordi jeg ikke hadde nok. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:46. |