Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Ekkel kylling (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17879)

Iset 27-02-08 11:28

Sv: Ekkel kylling

Grisejente. :eek:

Distrea 27-02-08 17:04

:lol:

Lindabtn 27-02-08 17:27

Sv: ekkel kylling

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset (Innlegg 410868)
Det er litt slikt på alle kyllingfileter, synes jeg, men de reneste og flotteste filetene jeg noensinne har kommet over, er faktisk de billige frosne fra First Price! Jeg kjøper dem på Kiwi, 2 kg frosne flotte lyserosa fileter i oransje pose til rundt 145,- kroner.

Kan ikke si meg mer enig, de er helt GENIALE!!!
Trenger ikke dra helt til sverige for å kjøpe kylling lenger asså, de er jo like billige her :lol:
Så til de som ikke har oppdaget det enda burde seriøst ta seg en tur i frysedisken på Kiwi :D

Kristin_B 27-02-08 21:52

Hm...huttetu til diskusjon det ble av noen ekle kyllingfileter. Jeg skal innrømme at jeg er veldig kresen når det gjelder slintrer og sånt i kjøtt altså, men jeg tror jo det at Prior har mye jobb med å få filetene sånn som de er når vi kjøper de, så hvorfor ikke ta av den siste lille "tugga" som jeg kaller det? De ser jo superlekre ut oppå, men under henger den hvit-seige-blod greia, nei, jeg driter i om jeg høres ut som en fem-åring: slintrer er ÆSJ! Og jeg er helt enig med den som skrev at annet rått kjøtt er helt greitt, biff, fisk osv...for de henger det ikke slintrer utenpå...

Men over til Bergen! Tenkte jeg skulle bake meg litt godt brød, og da trenger jeg Johannesbrødkjernemel, var på Helsekost i dag (det er bare 1 helsekost som ikke har gått konk ennå her jeg bor...) og de hadde ikke fått inn siden før JUL! Og var redd det tok lang tid før de fikk det inn igjen siden varen bare sto i rest fortsatt. Hva gjør jeg?? Uten å måtte kjøre 1 1/2 time til neste helsekost....

Kristin_B 27-02-08 22:00

Forresten, jeg liker fugler, bare se på weight-ticker'n min.. ;)

Princez 27-02-08 22:17

15 minutter fra Bergen sentrum ligger Sartor senter. Life er i det senteret og har johannesbrødkjernmel.

Kristin_B 27-02-08 22:31

hmm...mente "over til Bergen" som et teit uttrykk bare. Jeg bor nok laaaangt fra Bergen..hihi :rolleyes:
Men nå fant jeg i en annen tråd at apoteket har noe som heter Nestargel som skal være noe sånt som 96% Johannes..så da får jeg sjekke om de har det her da! Har hele 2 apotek å velge i...ikke verst! ;)

blåbær 27-02-08 23:16

Tror det er flere som har funnet ut at kyllingfiletene til FP er best, for på butikken jeg handler er det konstant utsolgt. Eneste gangene jeg har sett det, er når jeg ikke har penger til å kjøpe ... :)

Zincite 27-02-08 23:29

Jeg bruker også FP sine, er kjempegreit å ta frem en eller flere på kvelden og la tine i kjøleskapet i en pose med litt marinade. Men det står på posen at de er marinerte.. men de oppgir jo bare 1g kh per 100g, så funnet ut at det ikke gjør noe. Vurderte prix sine, butikken ligger 2 min unna. Men synes ikke de er like gode. Og marinade der har mere karber :mad: Så da bærer jeg heller med meg 2kg gjennom byen :)

Princez 28-02-08 08:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kristin_B (Innlegg 411506)
hmm...mente "over til Bergen" som et teit uttrykk bare. Jeg bor nok laaaangt fra Bergen..hihi :rolleyes:
Men nå fant jeg i en annen tråd at apoteket har noe som heter Nestargel som skal være noe sånt som 96% Johannes..så da får jeg sjekke om de har det her da! Har hele 2 apotek å velge i...ikke verst! ;)

:eek:
LER! Husket bare at det var eneller annen som skulle til Bergen i nærmeste fremtid, og tenkte det sikkert var deg da! Hehe.. Tidig!

mum 28-02-08 08:55

Et lite tips til dere som synes svenske kyllingfileter er gufne.
Jeg kjøper den billige som aldri blir gjennomstekt, men har begynt å koke den.Da blir den helt fin. Bruner den litt etterpå hvis jeg vil ha stekeskorpe på, ellers så er den best bare kokt i salater olign.

ketanore 28-02-08 16:59

Da har jeg vært og kjøpt fp kyllingfileer siden de har fått så mye skryt! *gleder meg til å smake* :D

Nille 28-02-08 17:06

Jeg ovnssteker kyllingfileter. Da blir de møre og gode og alltid gjennomstekte. De med skinn er faktisk de beste, de holder smaken bedre på grunn av skinnet.

Er matsnobb, så jeg bruker mye Stange-kylling eller Hå-kylling. Skal jeg lage gryteretter eller "casseroles" bruker jeg Prior, aldri noe problem.

Tørker forresten alltid av fuktighet på alt kjøtt og fisk med papirhåndkle. Da blir de jevnere stekt og en slipper å tenke på "guffa" dere snakker om som jeg forresten ikke har lagt merke til......

ketanore 28-02-08 17:18

Ja ovnsstekte fileer er godt, jeg har alltid litt ost over også :hungry: Det er mat for meg;)

isola 28-02-08 18:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av blåbær (Innlegg 411540)
Tror det er flere som har funnet ut at kyllingfiletene til FP er best, for på butikken jeg handler er det konstant utsolgt. Eneste gangene jeg har sett det, er når jeg ikke har penger til å kjøpe ... :)

De klarer ikke å dekke etterspørselen! Helt sant, jeg har spurt! :D
Forresten syns jeg det er myyyye mer slintrer og gøgg i det strimlede kyllingkjøttet enn i de hele filetene.
Det ferdigstrimlede har jeg kjøpt en gang - aldri mer.

Selma 28-02-08 18:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille (Innlegg 411894)
...De med skinn er faktisk de beste, de holder smaken bedre på grunn av skinnet.

Kyllingfile med skinn??? Hvor får man tak i det? Det har jeg ikke sett før.

blåbær 28-02-08 18:35

Filet med skinn, er ikke det motsigelse? :) Ellers var frysedisken full av FP sine kyllingfileter i dag, og det dagen etter jeg fikk lønn! Jippi!

Myrthel 28-02-08 20:53

Hm... kjekk lesing. Jeg som er så prior-tilhenger skal jaggu prøve FP sine! Og Rema! :D :D

Aline 28-02-08 23:06

Tror rema sin heter den stolte hane eller den gyldne hane eller noe? :)

terry 29-02-08 10:45

Jeg bruker å kjøpe Coop Ekstra posen med 2 kg fileer til 145 kr (tror det var 145. Ihvertfall under 150 kr).
Etter å ha konsumert en ca 10 poser kan jeg ikke si å ha sett noen æsj greier på dem. Jeg syns de er kjempe gode!
Jeg bruker å steike 6 om gangen i stekepose i ovn. Kjempe lett og uten søl :)

medas 29-02-08 11:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Smula (Innlegg 411109)
:p
Jeg tenkte jeg skulle skrive "messer du med høna mi, messer du med meg" men da sporer vi vel helt av her... så da skriver jeg vel ikke det.

Jeg går, jeg - dere løser vel dette, dere. ;)

:stortsmil Sinnsykt bra kommentar

medas 29-02-08 11:12

Synes forresten de fleste FP produktene er ålreite jeg. Veldig kjekt når man er blakk:)

Annemora 29-02-08 11:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Zincite (Innlegg 411545)
Jeg bruker også FP sine, er kjempegreit å ta frem en eller flere på kvelden og la tine i kjøleskapet i en pose med litt marinade. Men det står på posen at de er marinerte.. men de oppgir jo bare 1g kh per 100g, så funnet ut at det ikke gjør noe. Vurderte prix sine, butikken ligger 2 min unna. Men synes ikke de er like gode. Og marinade der har mere karber :mad: Så da bærer jeg heller med meg 2kg gjennom byen :)

Mine handleturer kan også bli kompliserte i jakta på god og riktig mat. Bærer man stadig 2 kilo kylling gjennom byen blir det jo dessuten mistenkelig likt lettere trening. :D

Men du sier First Prices fileter er marinerte? :confused:

Jeg mener Iset skrev lenger opp i tråden at de ikke var marinerte. De var utsolgt på den Kiwien jeg var innom i går så jeg fikk ikke sjekka.:(

Robyn 29-02-08 12:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aline (Innlegg 412053)
Tror rema sin heter den stolte hane eller den gyldne hane eller noe? :)

Stolte hane var det. :)
Vi bruker enorme mengder av kyllingfilet, og syns de er bedre enn Prior sine.

Var på Meny i går og de hadde den marinerte utgaven så jeg kjøpte ikke den. Regner med at den finnes med og uten marinade...?

Er det forresten noen som har prøvd de marinerte? Hvilken smak har de, og er de gode?

Iset 29-02-08 19:34

Står det virkelig på FP sin pose at de er marinerte? For det kan de umulig være, filetene har ikke ANTYDNING til marinade verken av utseende eller smak.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:42.