![]() |
Sv: Yes! Klarte en uke uten problem ...
Ja, vannet skal ut det også. Også er det motiverende å se på tickerene til alle sammen hvor mye dere har klart. Da tenker jeg at "søren heller, jeg kan ikke være noe dårligere!!". Har kanskje et snev av konkurranseinstinkt også (drevet med konkurranseidrett hele livet på høyere og lavere nivå, og hater å tape)... Så konkurrerer med dere, selv om dere ikke vet det ;)
Dere som vet dette, jeg må vel regne med at det roer seg litt nå de neste ukene. Synes matopplegget går veldig mye greiere allerede, men kan jeg håpe på 6 kg til før 17.mai, eller er det altfor optimistisk (vet det er individuelt, men om det er helt urealistisk uansett, må jeg justere målene mine litt)? Oooog, et spørsmål til, nå om grillpølser av kylling: Så en pakke med ti pølser (husker ikke merket) og regnet meg fram til i overkant av 2 karber i en, noe jeg tenker er akseptabelt for å kose seg med ei pølse av og til. Er det noe i veien for dette, er det noe jeg ikke har tatt med i beregningen her? Og et lite tips for å få en liten annen smak i munnen: Fant mandelsmør (ristede, malte mandler med havsalt) på Meny i går blant spesialmatvarene. Et lite glass hadde 170 gr og kosta ca. 40 kr. Tror det var 7 karber pr.100 gr, men det holdt med ei teskje for å føle at man hadde fått noe godt i munnen. Anbefales! Fredagshilsen fra meg :) |
Det er sikkert ingenting i veien med å kose seg med en sånn pølse i ny og ne :) Vet det finnes ketolysepølser med omtrent ikke no karber i også.
Om du klarer å gå ned 6 kg til søttende mai, er som du selv ymter, vanskelig å si. Jeg aner ikke hvor mye du veier i utgangspunktet, om du har en slankehistorie med lavfett/pulverkurer, om du har insulinresistens, stoffskifteproblemer etc. Alt sånn påvirker vektnedgangen. |
Jeg bør nok ned borti 35 kg, men veldig glad om jeg kommer ned 20 kg i første omgang. Ingen tidligere slankehistorie, utover bortkastede forsøk på å kutte ut godteri av og til... (selvfornektende i den tro at trening skulle holde det i sjakk, helt til jeg prøvde ut hormonelle prevensjonsmidler...da tok vekta av som en rakett og jeg klarte ikke å stanse det selv) :o
Frisk som en fisk, så vidt jeg vet, er i aktivitet flere ganger i uka, bl.a. spiller jeg aktivt innebandy. Fryktelig glad nå som jeg har gått ned 3,5 kg, kjenner det allerede på kroppen, er først de siste 6-7 kiloene jeg la på meg hvor jeg føler det har gått utover treninga, alt har rett og slett blitt mye tyngre. Derfor ønsker jeg så sårt å gå ned en 8-9 kilo så snart som mulig, så jeg føler meg lettere når jeg trener, resten kan gjerne gå litt saktere... Har alltid hatt greit med muskler på kroppen og har lett for å bygge muskler, så tar det for gitt at det vil gå saktere når jeg etterhvert øker treningsmengden :-) |
Det er en bra forutsetning, for om man har slanka seg mye, så kan det hende man har ødelagt forbrenninga si i en eller annen grad, eller at man bruker lang tid på å venne kroppen ril det nye kostholdet.
At du er frisk og trener er supert! Du har en del å ta av, så jeg kan jo si, rent hypotetisk at du har grei sjanse for å nå målet ditt til søttende mai, dersom du tar av i bra tempo, f.eks 1-2 kg i uka, men det er om du er veldig heldig, om du følger opplegget til punkt og prikke etc. Ingen løfter, men du har som sagt en god forutsetning. Og så må du huske på at dersom du har bra med muskelmasse, og lett for å bygge muskler, så vil det påvirke vekta di, og jeg tror du over tid ikke behøver å tenke så mye på den, heller hvordan kroppen føles, så jeg vil anbefale deg på det varmeste å måle deg med målebånd i tillegg! Det er superlurt! For muskler veier mer enn fett i forhold til plassen det tar i kroppen. Lykke til :blomster: |
Takk for svar. Jeg håper og tror :-) Jeg måler meg med målebånd, det har jeg gjort siden før jeg kjøpte badevekt, for jeg synes det sier nesten mer enn vekt alene.
God helg! |
Helt enig!
God helg tilbake :) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:19. |