![]() |
Sv: Verdens beste lavkarbobrød?
1 ib=pund.. ca 450 GRAM :ja:
|
Sitat:
Sitat:
nå kan du bare bake! :D |
Ja men så kommer frakta da i tillegg..Så man kan gange det med 1.5 ca..blir billig likavel da... :stortsmil
|
prøver med brødbakemaskin idag..
|
Det blir morro å høre resultatet...for da skal jeg prøve det. Har en brødbakemaskin som støver ned her...:ja:
|
Har lyst å prøve dette ja :D
|
det gikk brillefint! Brukte hurtigbrødvarianten, med 1t 30 min. Ettersteker det litt i ovnen nå..vil ikke ha det soggy inni. men ser fint ut! brukte proteinpulver, ikke ketolysebakemix nå. men ups! Nå ser jeg at det jeg puttet oppi ligner mer på benedictes oppskrift da...men uansett; det går altså an å bruke bakemaskin til lavkarbobrød.
|
Halverte du deigen eller kjørte på samme oppskrift? Må jo prøve brødbakemaskin jeg oxå nå da :D
|
Åh, denne oppskriften har jeg ikke sett før!
Skal testes ut - garantert! Kanskje i kveld... |
Flott mosepjusk... *spent* på om du liker det :ja:
|
Har noen prövd med bare proteinpulver nå?
Jeg vil gjerne lage dette, men med proteinpulver istedet.. Håper noen tester snart, så slipper jeg väre testfugl! :o |
Sitat:
|
Her går det i bananer og mårrabrød ser jeg :lol:
|
jepp...men nå blir det dårlig med nattbrød...hooff. må legge meg!
Ha en god natt da kristinsøteB :suss: |
Ha en god natt søte T :suss:
|
Nå skal jeg starte brødbakinga - gleder meg!
Kommer tilbake med mer info :) Oppdatering nr. 1 Nå står brødet i ovnen - veldig spennende! Det tok litt lengre tid å lage det enn planlagt, fordi jeg måtte rengjøre ovnen og rydde litt på kjøkkenbenken. Jeg endra litt på oppskriften fordi jeg manglet litt av det ene og dermed tok litt mer av det andre, men det er bare snakk om 10-talls gram her og der. Åh, nå skal jeg smake på Sjokococosa eller Cocosasjoko eller hva det heter mens jeg venter :) Oppdatering nr. 2 Etter 40 minutter i ovnen, så brødet nesten litt brent ut, så jeg satte gradene ned til 120. Tok det ut etter ca. 50 minutter. Skjærte det opp mens det enda var varmt, og det virket litt klabbete. Sikkert fordi det skulle ha stått litt lengre, og fordi jeg ikke kunne vente til det ble kaldt med å skjære det opp. Brødet smakte nydelig med bringebærsyltetøy fra sukkerfritt.com kjøpt på Rema1000. Det smaker helt sikkert nydelig med annet pålegg også. Mitt brød inneholdt totalt 37 karber og det syns jeg nesten var litt på grensa. Nå er det frokost på gang her :) Tusen takk for god oppskrift, Impulsiw! P.S.: Sjokococosa smakte nydelig :) |
1 Vedlegg
Bilde!
|
Det er blir to brød?
lurer på om jeg skal lage ett og resten i muffinsformer. Rundstykker er jo kjekt å ta med når man skal spise borte :) |
Nå har jeg brødene i ovnen, så jeg er spent..
Jeg hadde bare en boks med cottage chees, så jeg brukte litt fløte og rømme i tillegg. Dessuten så hadde jeg ikke soyamel, så jeg brukte bare bakemix.. Jeg er veldig spent nå:-) Men, det er jo over 17 karber i solsikkefrøa mine. Stemmer det? |
Brødet ble godt det! Men jeg er litt skeptisk til alle karbene i solsikkefrøa:rolleyes:
Jeg laget et brød og 6 muffins.. Muffinsene ble veldig bra de også! Men holder med å steke dem en halvtimes tid.. |
HJEEELP!
hva har jeg gjort? nå har jeg lagd deigen... eller er ikke ferdig da! For jeg bruker proteinpulver isteden. jeg er ikke kjent med bakemix og slikt... men asså... skla jeg plusse sammen "meltypene" så det blir 230 gr protein-pulver? tror kanskje ikke det.... for nå har jeg brukt ca 100 og deigen er kjempe fast :o hjelp?... fort? |
Sitat:
på min"møllerens solsikkefrø står det 10 karber. Det var stor forskjell |
Jeg tror det er tilsammen.. Men det har du sikkert funnet ut nå :D
Jeg har go green solsikkefrø.. Skjønner ikke hvorfor det skal være forskjell fra merke til merke.,. Hmmm |
:mad: dette ble bare kladd.
jeg plusset sammen og fikk at jeg skulle bruke 230 gr pulver, men når jeg hadde burkt 100 av det var deigen så tykk at det ikke gikk ann å røre mer. Tok oppi ett par egg ekstra... brødet står i ovnen, men tror jeg må ut å kjøpe nye ingredienser så jeg får bakt noe annet hvor det er beregnet proteinpulver ;) Tror jeg syns det er enlere å bake med rømme også :o |
Har du prøvd nøttebrødet? Det liker jeg best av alle sammen.. Selv om dette lavkarbobrødet er godt, så blir jeg mettere av nøttebrødet:-) Men greit med litt forandring da!
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:00. |