![]() |
Sv: Fettprosent kvinner (kropp)
Nå er dette min personlige mening, men sixpack på kvinner er ikke mye pent (heller ikke for mye på menn).
Men, uansett, selv om tretti er øverste mål, så betyr ikke det at man er slank når man har tretti, men over tretti indikerer en faresone. Min var på 36 før lavkarbo, og er nå på 28, så fortsatt for mye med andre ord. Legen brute klype, snodige greier :D Underarmshuden får jeg ikke tak i en gang, men så er det virkelig ikke der jeg har overvekta heller... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Ikke bare usunt tynne...syklig tynne. Det som er trist er at vi sliter med vekt nå i voksen alder...enten den ene eller andre veien. :rolleyes: |
Sitat:
|
Du som ammer skal forresten IKKE UNDER en BMI på 20.
Da er det bare å stappe seg med mat om du ender der! Jeg pleier til og med å anbefale tilskudd av sånne proteinshakes om man ikke får i seg nok mat. Du skal også ikke ned mot den laveste delen av spekteret på fett, det er knallhardt for DIN kropp! Om ikke du har nok D vit så kan du ikke ta opp nok kalsium, og da går det ille ut over skjelettet ditt. Og D lagres i ditt fettvev. Ta gjerne tran! Og gravidvitaminene dine. Barnet tar akkurat hva det behøver. Det er din kropp som får slite. 15% eller noe slikt av kroppsvekta er hjernen. Den behøves som kjent :D:D Sånne tynne sportsgutter man kan sprette mynter på har ca 15. |
Sitat:
|
Fordi det ikke er bra for skjelettet ditt, blant annet. Melkemengde har du al mass hører jeg :D. Prøv å få deg litt muskeltrening eller noe, styrketrening styrker skjelettet. Det finnes jo fine sånne "mammatrening" timer og sånn!
De som har vært veeeeldig tynne lenge kan få skikkelig trøbbel med beinskjørhet, ikke mye kult! En tynn ammeperiode hjelper ikke. Hvor mye kalsium tar du? |
Sitat:
|
Flott kalsium. Bra med styrke!
|
Nike : jeg håper virkelig du har sporadisk oppfølging av lege, jeg syns dessverre ikke trådene dine ser særlig "sunne" ut.
Siden du gjør dette i samråd med lege, hadde det vært kjempe fint og lærerikt for oss andre om du fortalte litt om hvordan h*n tenker og mener i forhold til dette. Regner med Legen da har en formening om hva som er greit for deg å gå ned, hvilken fettprosent som passer din kropp med tanke på det du trener og ammingen og slikt. Håper du kan dele med oss etter hvert :) |
Sitat:
Men du har vel rett i at jeg ikke har det sunneste forholdet til slikt - det er jo også derfor jeg er her inne, i håp om å finne enn sunn og varig god livsstil..:) |
Sitat:
og hvis det også er i samråd med lege er det ennå større håp :klem: |
Sitat:
Ser ikke helt hvorfor jeg skulle ha behov for oppfølging av lege (de fleste leger er uansett nokså hjelpeløse når det kommer til slikt), men synes dette er et flott forum med riktig fokus og masse forskjellige mennesker med erfaringer også andre kan dra veksler på, og det tror jeg man kan komme langt med.:):) |
Sitat:
grunnen til det behovet er at mange her kan nok ikke komme med særlig hjelp eller anbefalinger til deg, siden det hvertfall for meg ser ut som du absolutt ikke trenger gå ned i vekt (hører du sier du ikke skal... ,men alikevel hører jeg at du skal det også) Jeg vil ikke råde folk feil vei... altså til å bli underernært eller feilernært. Men leve rett lavkarbo, det tror jeg de fleste kan ha godt av :ja: |
Sitat:
|
Sitat:
hmm... jo, hvis du velger å leve lavkarbo-lavkcal med lite fett... så kan det gjøre en skade. hva skal vi kalle det lavkarboekstrem... kan bli ekstremt farlig! men altså.. jeg vil bare ditt beste og håper du tenker på hva som er sunt for KROPPEN din :klem: så skal dette gå bra :ja: |
Sitat:
Men takk for fine ord og omtanke:):) |
Fettvekter er omtrent like pålitelig som BMI og tar ikke hensyn til forholdet mellom muskler og fett men regner ut i fra en tabell.
Fettklype er det beste. |
Sitat:
hmmm... jeg er enig i at klype kanskje er best. Men at vekta kun går ut fra en tabell... det tror jeg er feil. Veit jag har lest ett stad hva den gjør og hvordan den måler... men husker ikke helt. Bare husker at den tar tiden på "ett eller annet" hvor lang tid det tar gjennom ett eller annet :p hehe... skikkelig bra sagt a meg *flire* men asså, hvis den kun hadde gått ut fra en tabell, så hadde den ikke drevet på å bølge slik under våre bare føtter, da hadde vi like godt kunnet stå der med sokkene på. hmmm... kanskje jeg må spørre om å teste med sokkene på en gang :cool: |
Tanita- vekten (og tilsvarende) sender en svak elektrisk strøm fra den ene foten til den andre og måler motstanden i vevet den treffer.
Er nok ikke snakk om noen tabell, heller ren biologi/fysikk! |
Sitat:
:o :D |
Sitat:
Vanligvis er det du som har en masse fornuftig lurt å komme med!:D |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:20. |