Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Lavkarbo og amming (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19483)

Nike 18-05-08 21:14

Sv: Lavkarbo og amming

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av luringen (Innlegg 469850)
jeg forholdt meg til at ketose frigjør skadelige stoffer feks tungmetaller og andre uhumskheter som lagres i fett, og kan da gå over i melka. Ikke behov for å være i ketose om man ikke skal ned i vekt vel, så kos deg med fedon kosthodlet!

All vektreduksjon frigjør slike tungmetaller, så da er det jo ikke ketosen i seg selv som er uheldig, men det at man går ned i vekt. Og det er det jo mange som gjør helt naturlig når de ammer.:)

Megvel 18-05-08 21:23

Sitat:

Tar faktisk 4800mg pr dag (fant dosering på ammehjelpen sine sider), men føler ikke at det hjelper så mye. Men takk for tipset!:)
Ok, av 2de skanse på lista mi får du:

Ikke bruk BH med spiler

Ikke sov på magen

Ikke "brett brystvortene" i BH'n, de skal henge fint og løst. Om du ikke
fikser det i den du har nå, så må du kjøpe større bh eller gå med lukene åpne.

Jeg fikk kuler av sånne "åpne i midten" ammebh-er, jeg kunne bare bruke helt tynne bomullsbh'er som hadde en sånn liten tøystrimmel på utsiden bare, mot armen, ikke sånn trekant når du åpner luka.

Bruker du innlegg så skift hver gang de er våte. Ikke ull når du sliter med kuler eller sårhet. Om det er et latterlig prosjekt, så ta et rent gammelt laken og klipp i en masse passelige biter, samle og vask dem i et sånt finvasknett, stryk dem på to prikker om du ikke ellers kokevasker.

Pass deg for trekk, men sitt gjerne og sol puppen i en lun krok! Sol er både bakterie og soppdrepende. De blyge kan godt sitte med bare en tynn HVIT t-skjorte eller singlet, uten bh. Har en solfaktor på 10, omtrent.

Nike 18-05-08 21:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Megvel (Innlegg 469860)
Ok, av 2de skanse på lista mi får du:

Ikke bruk BH med spiler

Ikke sov på magen

Ikke "brett brystvortene" i BH'n, de skal henge fint og løst. Om du ikke
fikser det i den du har nå, så må du kjøpe større bh eller gå med lukene åpne.

Jeg fikk kuler av sånne "åpne i midten" ammebh-er, jeg kunne bare bruke helt tynne bomullsbh'er som hadde en sånn liten tøystrimmel på utsiden bare, mot armen, ikke sånn trekant når du åpner luka.

Bruker du innlegg så skift hver gang de er våte. Ikke ull når du sliter med kuler eller sårhet. Om det er et latterlig prosjekt, så ta et rent gammelt laken og klipp i en masse passelige biter, samle og vask dem i et sånt finvasknett, stryk dem på to prikker om du ikke ellers kokevasker.

Pass deg for trekk, men sitt gjerne og sol puppen i en lun krok! Sol er både bakterie og soppdrepende. De blyge kan godt sitte med bare en tynn HVIT t-skjorte eller singlet, uten bh. Har en solfaktor på 10, omtrent.

Hjertelig takk for gode råd - da skal jeg straks gå å legge meg på rygg med puppene flaksende i det fri;) Og kjøpe ny bh imorgen...:rolleyes::)

luringen 19-05-08 15:26

jo man frisgjør sikkert stoffer ellers i slanking også, men det er spesielt i den fettforbrenningsprossessen ketolyse er. Jeg er ikke så flink til å forklare...men det er ikke noen vits i å ta sjanser vel.

Nike 19-05-08 15:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av luringen (Innlegg 470478)
jo man frisgjør sikkert stoffer ellers i slanking også, men det er spesielt i den fettforbrenningsprossessen ketolyse er. Jeg er ikke så flink til å forklare...men det er ikke noen vits i å ta sjanser vel.

Selvsagt ikke:)

Iset 19-05-08 15:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nike (Innlegg 469853)
All vektreduksjon frigjør slike tungmetaller, så da er det jo ikke ketosen i seg selv som er uheldig, men det at man går ned i vekt. Og det er det jo mange som gjør helt naturlig når de ammer.:)

Det er vel helst det at man ofte går FORT ned i vekt i ketose, som er det verste med tanke på amming. Jeg raste gjerne ned 10 kg på 4-5 uker i ketose, og da er jeg glad jeg ikke ammet, for å si det sånn. Mange går fort ned i vekt pga. ammingen også, men da gjør de i det minste ikke noe aktivt selv for å gå ned så fort. :)

martefie 19-05-08 21:15

Tette melkeganger:
Ikke frys på henda eller armene! Jeg brukte votter når jeg skulle hente noe i fryseren.

Melkemengde og ketose:
For egen del var det ens skikkelig dårlig kombinasjon. Måtte kutte etter en uke og ha selvpåført økedøgn. Pumpepuppepumpepuppe i et evig kjør sammen med ammete, bukkhornkløverfrø og fennikelfrø. Da rant det som på en barselkvinne etteret døgn også.

Sjekk ut amerikanske ammehjelpen: kellymom.com. Mange gode tips, noen litt alternative og også noe om lavkarbo og amming.

Nike 19-05-08 21:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av martefie (Innlegg 470745)
Tette melkeganger:
Ikke frys på henda eller armene! Jeg brukte votter når jeg skulle hente noe i fryseren.

Melkemengde og ketose:
For egen del var det ens skikkelig dårlig kombinasjon. Måtte kutte etter en uke og ha selvpåført økedøgn. Pumpepuppepumpepuppe i et evig kjør sammen med ammete, bukkhornkløverfrø og fennikelfrø. Da rant det som på en barselkvinne etteret døgn også.

Sjekk ut amerikanske ammehjelpen: kellymom.com. Mange gode tips, noen litt alternative og også noe om lavkarbo og amming.

Jeg har kronisk kalde hender (det er fordi jeg har så varmt hjerte;)), men jeg prøver å ta mine forholdregler. Tusen takk for gode råd - skal sjekke ut siden du nevner!:)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:15.