![]() |
Sv: Hva skal jeg gi 1-åringen?
HEI!
synes Fedon-dietten ser fin ut til barn jeg... uten å kalle det diett, uten å telle, ikke være fanatisk..Men bruke det som veilleder. Når det gjelder mat i farta tenker jeg på noe: -proteinbarer(feks Fedon barer)...jeg har brukt det til "sjokolade"/lør-godteri...hehe..hva med noen dadler v siden av.. -Ved melkeallergi har helsekost noen(barer)..greit å ha i veska. -blandet avokado og banan er fint mellommåltid - kjøttdisken: grillet kylling(riv noen biter), kjøttkake eller noe sånt...ALT(nesten) er bedre enn bolle.. - marsipan uten sukker -ostebiter og agurk.... osv Dersom barn har noen problemer(allergi/astma), uro/konsentrasjonsprobl etc...prøv melk og gluten fri kost. Selv om det kanskje ser ut som bare melkeallergi er også gluten belastende for en liten kropp. Her hos oss tåles heller ikke svinekjøtt(hun blir sliten/"lat") så det har vi også kuttet nå.. tror det er mange barn der ute som har det sånn...og man ikke finner ut av det før det har gått MANGE år(slår ikke ut på prøver etc), leger nevner det heller ikke... bare noen tips på veien her;) |
Der har jo ofte kjøttkaker, karbonader og grønnsakskaker(frikadeller?) osv som ikke er melk i også i slike varmdisker.
|
Det er sant.. griser litt mindre enn banan.
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:18. |