![]() |
Sv: Lavkarbopølser på Rema 1000
Har stemt. Og takk for info om Idsø. Visste ikke det. Skal snart få besøk fra meg.
|
Sitat:
'Lenin' er kjempesøt ja, blitt en klassiker i mine øyne. "Das Leben der Anderen" er også blitt en favoritt! :) Sitat:
Idsøe-pølsene (på Gutta på Haugen for oss Oslo-boere) er vel også endel av storfekjøtt..hm. Japp - et kjapt kikk på oversikten til Enid viser at et par av de er laget av storfekjøtt og lam. Jey! |
Noen som vet hvor man kan få kjøpt tarmer i Oslo? Har fått en gammel Kenwod med alt utstyr, og kan da in facto lage pølser selv. Hadde vært gøy å få prøvd dette.
|
Er ganske sikker på at Strøm-Larsen på Torshov har eller i alle fall kan skaffe tarmer. Det er en knallbra butikk :)
|
Takk. Tar en telefon dit i morgen.
|
Ah! Nice, Paradis-Oscar :D
En tyrkersjappe vil jo uansett ha kjøtt av alt annet enn svin som regel, også. De har chirozo av storfe på Sultan :sikle:, men de er grisedyre. (Grisedyre... Heldig ordvalg :p) |
Sitat:
Fatih Akin (han er tyrkisk-tysk, men dog)er også en regissør jeg har fått sansen for, feks så er "Gegen die Wand" veldig god, og så har jeg likt veldig godt andre tyske filmer som Das Experiment, Im Juli, og Der Freie Willie :ja: Vi bør døpe om denne tråden til "Tysk film og pølse"-tråden :lol: |
Sitat:
|
HM, TRor jeg tar toget innover til stavanger og finner de pølsene ja.
noen som vet hvor jeg skal gå fra stasjonen?? lost bergenser ja :) |
Sitat:
Sitat:
Tysk pølse-og film har en helt annen lyd i mine ører nå enn for noen år siden.. det endret seg først da jeg hadde vært i Tyskland og smakt sånn ekte, grov bratwürst og pepperrot - det er jo skikkelig gourmetgreier jo! Who would've known...:p Jeg har faktisk ikke hørt om noen av de filmene der, jeg. Men nå som det er established at du har god filmsmak :_punk:, så skal jeg jammen prøve å få sett de - takk for tips! |
Jepp. Da har jeg stemt.
|
I dag fant jeg Grilstads bratwürst pølser m/urter og hvitløk på Ica med 1 karb per 100 gram :D
|
Sitat:
Jeg skal inn å stemme også! :) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:31. |