![]() |
Sv: Hva skal du ha til middag i dag?
Hva er mama lupene for noe Fungirl?
|
Det er tortillalefser som er spesiallaget for de på lavkarbo :) Kan få kjøpt de på www.lavkarbopikene.no eller www.lavkarbocafe.no men siden jeg begynte på ketolyse for snart 11 uker siden har de vært utsolgt. Så jeg har bestilt på www.dialife.dk. Bestile lefser, pitabrød og endel sukkerfritt gotteri så nå MÅ det bare være i posten i dag ellers blir jeg deppa :)
|
Å, dæken det hørtes fristende ut! Etter 4 uken med Eurodiett, så er jeg klar for noe slikt. Gleder meg som en gal til å spise "normal" mat igjen!!!!
Og jeg håper maten din kom i dag, slik at du kan kose deg masse!!!! |
Den kom i dag :):)
Og det smakte himmelsk, i tillegg kom gotteriet som jeg hadde beslit, null karbs og det smaker bedre en valig snop :) I am happy :) |
I dag blir det biff med stekt champinjong, vårløk og sukkererter.
|
Fungirl, hvilket snop kjøpte du?:hungry:
Medas, det hadde jeg i går, aner ikke hva jeg skal ha i dag..... |
Kjøpte noen drops og en pose med blåbærkarameller :)
I dag blir det grillings :) |
Sitat:
|
1 . Taco-lasagne
(finner ikke på forumet, men den står i en oppskriftsamling, så er sikkert stjålet fra noen her inne et sted) Stekt kjøttdeig (400 gram) + tacokrydder 1 boks hakkede tomater m/ hvitløk 1/2 glass chunky salsa Hakket vårløk (ca 2 stk) Skivet sopp Hvite store neper i skiver. Revet ost. Stek kjøttdeigen med tacokrydder. Ha den i en gryte sammen med det andre (unntatt nepene) og la det småkoke i 10 minutter. Ha i masse hvitløkskrydder (eller fersk) og annet krydder og rør godt sammen. Ha det i en ildfast form, legg det lagvis med neper i taksteinsform. Ha på masse revet ost og stek. 2. med hjemmelaget tacokrydder: (stjålet av Carinus) Oppskrift på krydderblanding til taco Oppskrift på tacokrydder, som smaker identisk med de på pose: Til 400 gr kjøttdeig: 2 ts salt 2 ts cumin (fås kjøpt i innvandrerbutikker) 1/2 ts koriander 1/2 ts chilipulver 1/2 ts hvitløkspulver 1 ts paprikapulver litt pepper Bland sammen og tilsett i stekt kjøttdeig, som du pleier. Spe med litt vann, så det får kokt inn. OG 3. mmmmmmmmmmmmmmmmmmspinat (stjålet av megselv) http://forum.lavkarbo.no/blog.php?b=6142 Blir noe isberg og spinatblader, paprika og rømmedressing. |
:sikle::sikle: Det hørtes utrolig digg ut, nellie.
|
NAM., Nellie, hørtes knall godt ut!
Et spørsmål. KAn vi på Eurodiett spise karbonade deig? Tror det er den det heter. Sånn vi kjøper i sverige. Den er vel laget av rent kjøtt som er malt? |
Sitat:
Har litt over halve lasagnen igjen også faktisk. kjæresten måtteee ha to porsjoner da:p |
å, så bra :p Drømmer .... :sikle: Men etter jobben i dag orker jeg egentlig ikke lage mat, så blir bare LK pita med no salat og kjøtt :rolleyes:
|
Sitat:
Karbonadedeig inneholder mindre fett enn kjøttdeig så det er bare bra åp ED... |
Jeg skal ha krabbe til middag idag! Nammm... beste jeg vet :-)
|
I dag blir det stekt laks med agurk og lettrømme til....
|
indrefilet av kylling, masse gul paprika, spinat, aubergine, kidneybønner, bokstomater, Hot tacosaus, estragon, pepper og urtesalt i ei ildfast form.. gratinert med litt ost
salat og kesamdressing ved siden av for meg og noe fullkornsris til Thomas. blir bra. |
Jeg tenkte på laks i dag, med salat.
|
Jeg har kjempelyst på blomkålsuppe i dag, men litt usikker på hvordan å lage den. Får vel lese meg rundt ;)
|
Jeg tenkte på salat i dag jeg da. Vet ikke helt hva jeg skal ha oppi den.:o
|
Sitat:
|
Hjemmelaget tomatsuppe med kylling og kalkun-pølse :p
DIGG!!!! |
Sitat:
|
I dag ble det kyllingfilet, løk, purre og broccoli. Alt gratinert i ovnen med ost, fløte, cf og philadelphia :)
|
I dag ble det "plain" stekt kyllingfileet og stekte grønnsaker; sopp, paprika, sukkererter og litt løk(det jeg hadde i kjøleskapet) og et par skjeer creme fraiche.:)
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:18. |