![]() |
Sv: Hvorfor velger du lavkarbo?
Sitat:
|
Skjønner. Takk! :)
|
Hei!
Jeg valgte lavkarbo etter at Grethe Roede, og lignende, ikke fungerte på meg. Har prøvd det meste etter som hva andre har klart og slanke seg på. Det fungerte aldri, gikk ned to-tre kilo så var det stopp. Leste Skaldemann sin bok i januar og fulgte opplegget en tid. Gikk ned noen kilo men klarte ikke og holde kuren siden jeg er avhengig av grønnsaker, det ble rett og slett for lite grønt. En kjenning av meg hadde prøvd Ketolyse og jeg havnet på det i sommer. Kjenner på kroppen at dette er bra. Får rett og slett en rar smak i munnen av sukker. Vi har diabetes 2 i familien og jeg er veldig disponert for å få det i tidlig alder. Så om jeg ikke går så fort ned som de fleste på dette så har jeg ikke tenkt å gi opp dette med lavkarbo, for dette har jeg stor tro på. Det er bare å lese om alle som har fått det til her på forumet. Heier på alle oss her inne:heia: |
Jeg velger det ikke bare for å gå ned, men for å få det bedre både fysisk og psykisk.
|
Her er en annen god grunn... :D :D Skjønner ikke hvordan jeg tør å poste dette en gang...
FØR http://i35.tinypic.com/2le75hv.jpg Etter http://i35.tinypic.com/2v9yc9g.png |
Oi Rubens! Se der du! Ikke mye Rubens igjen over deg :)
I dag fikk i hvert fall jeg en god påminnelse om hvorfor et liv uten sukker er bra. Jeg tok en glukosebelastning hos legen for å sjekke ståa, og kom fastende kl halv ni, og drakk en halv liter sukkervann. "Ikke søtere enn brus" sa legesekretærsnuppa. Jeg kan ikke huske at det var så ekkelt sist gang, selv om det ikke akkurat var deilig da heller (jeg har jo aldri likt brus). For å si det sånn, når du ikke har spist noe sukker på ca to år, og får en halvliters sukkervann innabords som må ned på mindre enn fem minutter, og så får beskjed om å sitte stille en time, da snakker vi utfordring! Det flimra foran øya mine, og jeg klarte ikke å lese mer enn en og en setning i bladene som lå på legekontoret, og hadde mest lyst til å løpe noen runder rundt kvartalet, men det kunne jeg altså ikke. Guri malla. Og dette gjør folk mot seg selv? Etter en time så mista jeg nesten bevisstheten, sovna et titalls ganger mens jeg ventet på prøve nummer to, og fikk i tillegg en deilig hodepine. Aldri mer sukker! |
Rubens: WOW!! Så pen du var! :)
Så rart, du bare ut som et helt annet menneske, ikke bare tynnere? Og den nederste personen så vakrere og yngre ut bare :p Gurimalla. Litt av en motivasjon for andre her! Photobscura: virkelig skummelt å lese om virkningen på deg....uff. |
Rubens: Du er jo en helt ny person jo! Klarer faktisk ikke å se at det er samsvar mellom bildene. Du er nydelig! :klem:
|
Fantastisk Rubens! :heia: Man får lønn for strevet! De har du sannelig bevist. :D
Jeg velger lavkarbo fordi det er det beste valget for MIN kropp! (kjører generell lavkarbo). Positive effekter for MEG: - færre migreneangrep - slipper å være sulten 2 1/2 time før lunch, middag, kvelds... :p - holder vekten - Det smaker GODT med ren mat! - jeg blir bevisst alle valg i matveien (valg av søtestoff - stevia, valg av produkter-så rene som mulig osv) - magen er ikke oppblåst eller løs lengre - jeg får lett i meg nok proteiner til treningen - når jeg passer på kostholdet, passer jeg også bedre på å få i meg kosttilskuddene - jeg vet jeg kommer til å bli belønt resten av livet (færre sykdommer, bedre helse, min familie har også blitt sunnere!) - det gir meg en ypperlig grunn/motivasjon til å lage en fristende, sammensatt, variert, komplett matboks i "laptopen" min som mine kollegaer sikler over:cool: - man blir bevisst så mye mer enn bare maten og kostholdet (valg i hverdagen, hva tror man på, hva BETYR noe, hva vil jeg prioritere tiden min til... osv) En bonus er jo å få høre beundrende: "så sunn du er!" fra kollegaer og venner, og samtidig inspirere andre til en sunnere livsstil! :heia: |
Og jeg skal gjennom det samme i morgen, fordi legen synes det var manglende samsvar mellom prøvene, ikke vet jeg hva jeg gjorde galt, jeg satt jo bare der og trippa, i dobbel forstand.
Hodepine fortsatt, og oppblåst. Jaja. Det er noe av det beste med lavkarbo for meg, at jeg ikke har vondt i hodet lenger, savner ikke migrenen et sekund. |
Rubens: FANTASTISK motiverende!!! :)
|
Hvorfor Lavkarbo?
Fordi jeg har utvikla Diabetes 2. Etter et par uker med "kostholdslister" fra begge dia-organissasjonene, sa blodsukkermålern min at mat med lite/langsomme karbohydrater gir best blodsukker. En bivirkning (ønsket sådann) er vektnedgangen. Blei fort hekta på vektnedgangen med det nye kostholdet. Har aldri spist så mye mat, uten å gå opp. En sann nytelse å lange innpå med egg og bacon, kylling, lam, stekt og kokt fisk, samtidig som blodsukkeret blir stadig bedre, og vekta stadig lettere. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:00. |