![]() |
Sv: HJELP!? Glukose i bacon! Kan jeg ikke spise det da?
Uansett frøken Photo, hvis du sjekker denne:http://maps.google.com/ og søker på Lødingen. vil du skjønne at vi bor et stykke unna folkeskikken. PS, bra tilgang på fisk.
|
Ja, se der du! Tror deg når det angår fisken :)
Uansett, om du er en tur et sted hvor de har noen av de nevnte butikker, eventuelt i Sverige, så kan man jo hamstre og fryse ned :) Men det må da finnes annen bacon som ikke har sånn skit i seg? |
Finnes mye bra bacon, spes. svensk. Siden jeg har vært storrøyker i masse år, har jeg vært på svenskehandel i en årrekke. Var jo for dumt å ikke ta med kjøttkvoten samtidig.
|
jeg prøvde first price bacon syns smaken var god ,men den klistret seg liksom sammen i panna når jeg stekte den
baconet fra finsbråten det i skiver sto det ikke noe om sukker og heller ikke karbo sendte dem en mail og spurte om innholdet , venter spent på svar |
Re: Sv: HJELP!? Glukose i bacon! Kan jeg ikke spise det da?
Vi har Finnsbråten bacon i skiver, grønn pakke, og den inneholder ikke sukker.
Det er godt også. |
Sv: Re: Sv: HJELP!? Glukose i bacon! Kan jeg ikke spise det da?
Sitat:
|
Tulip sin som du kjøper i Sverige ser ut til å være uten noe...eller hva?
http://www.tulip.se/default.asp |
Varmrøkt svenskebacon er nyyydelig
|
De fleste er flinke til å merke innhold om det er glucose. Druesukker står det på mange og det er jo viktig for diabetikere antar jeg, å vite om det er glucose i det?
Kjøper ofte bacon i Sverige. Noe har druesukker annet ikke. Står på pakka. Også liker jeg det svenske svinekjøttet bedre enn det norske. Men av norske varer foretrekker jeg Finsbråten http://www.finsbraten.no/produkter.aspx?cat=216730 Står ikke om noe glucose her.... |
Endel produsenter av kjøtt både i norge sverige og storbrittania, bruker ordet Dextrose.
Er druesukker på Gammeldansk ell.no Tror Gilde er en av de jeg har sett med Dextrose i pålegget. Jeg mener det minner styggelig om svindel. |
Jeg har spist Grilstad sin bacon, jeg ELSKER bacon:D Den har jeg ikke ikke funnet noen slike huffhuff-tilsetninger i, men jeg er jo ny her også da:D Blir for dyrt med bacon i Norge, Grilstad sin koster jo 189 kr kg.. Blir nok en tur til søta bror snart ja
|
Dette var interesant lesning !! Jeg spiser bacon til frokost hver morgen
i omelett. Da det går endel bacon, kjøper jeg det billigste. First Price er bra, og uten sukker. Sjekket coop og X-tra bacon igår på handleturen og oppdaget at disse to har sukker i seg !! FY FY Har aldri tenkt tanken engang at kjøttpålegg og bacon kunne innholde sukker !! Vi blir jo lurte til å få i oss sukker ! Nei dropp Gilde og andre produsenter som tilsetter sukker i ellers "sunne" varer. Nå fikk jeg "fyst" utav meg en tidlig tirsdags morgen. Ha en fin dag alle sammen og nå ska jeg lage meg omelett m/ sukkerfri bacon til frokost !! |
Jeg må si jeg er litt overrasket over alt de putter sukker i! Jeg har ikke vært flink nok til å sjekke enda, men gjett om jeg skal bli det! Sukker i kort skinke, hva er vitsen liksom? Jeg liker ikke "søtt" kjøtt.
|
Sitat:
Jeg bryr meg ikke om det lille sukkeret som er i kjøtt, men jeg skal jo ikke ned i vekt heller. Men er det ikke tilsatt for å øke holdbarheten på kjøttet, mon tro? Sukker er jo et bra konserveringsmiddel (ikke bra som i sunt altså). |
Jeg kan ikke tenke meg at man får økt holdbarhet med å bruke glucose i kjøtt. Skal man konservere med sukker, trenges svære mengder.
Problemet med glucose i kjøtt, er f.eks at jeg blir dårlig av det. Ergo, gir det forhøyet insulin hos alle "normale" ergo er det fetende. |
Hvis det ikke er for holdbarheten, hvorfor tilsettes det da? Jeg blir så irritert. Tror jeg må sende en mail og høre.
|
Smak. Er enklere å bruke salt+glucose for å få smak, oglangt billigere, enn å bruke krydder.
|
Sitat:
Hvis man tilsetter f.eks. 20 g sukker til 1000 g kjøtt har man plutselig 1020 g kjøtt man kan selge. Samme teknikk som blir brukt i vanlig kjøttdeig. Den er tilsatt betydelige mengder vann. Når vi først er i gang kan jo også syltetøy nevnes. I de verste typene er jo mer enn halvparten av vekten sukker. Bær er dyrt - sukker er billig. - |
Sitat:
Kjøpte bacon fra First Price fra KIWI her om dagen. Spiste en pakke over to dager før jeg fant ut at det var sukker i pakken. Takk skal dere f**n meg ha First Price... Står ikke i hvilke mengeder, men ute av ketose i alle fall... Grrrrrrrrrr..... |
Sitat:
Nå spiser jeg stort sett bare bacon på søndager (cowboyfrokost ;)), men jeg vil jo ikke ha sukker i kjøttet mitt :mad: |
Jeg sjekket Bjerke sin bacon, og den så lovlig ut. Ihvertfall utfra hav jeg kunne se.
|
Oj da.. Vi spiser Gilde sin Skogsbacon hver dag vi.. Har gjort det helt siden jeg og mannen begynte. Ser jo på pakken nå at det står glukose på ... Dette var kjedelig.
Men siden vi har spist det nesten hver dag, vært i kestose så lenge og gått ned maaange kilo - kan det være at det er ok allikevel? At vi tåler den ekstra mengden med karbo? :confused: |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:52. |