![]() |
Sv: Hvem har rett? light brus
jeg kjøper bare brus i sverige og der er det ikke en sucralosesøtetcolalightboks så langt øyet rekker. Men her i Norge er det sikkert noen å oppdrive fortsatt.
|
Var bon aqua uten smak jeg mente også :) Og de jeg har sjekka er det karbs i. Aldri sjekka de med bobler for er ikke glad i det :)
Men men så er vel dessverre sånn at naturlig er best, altså vårt kjære rene vann :) |
Holder frtsatt en knapp på springvannet her. Mjøsvann er neppe sundt det heller.
|
Ingenting kan slå et stooort glass vann med masse isbiter :sikle: Da får man bare lyst til å drikke vann da :p
|
Sitat:
|
Sv: Hvem har rett? Light brus
Apropos denne debatten - tema på PULS på nrk i dag var at man ikke vet nok om aspartam, og det var intervju med en dame som hadde vært skikkelig sjuk, som ble frisk etter at hun sluttet med alle lett-produkter...
|
Det innslaget så jeg også :ja: er nok smartest å ligge unna...
|
Sitat:
Drikker stort sett uten smak før, men nå prøver jeg og legge bort brusdrikking, og da var det godt med noe som har kullsyre og litt smak... Innhold: Vann, Syre (karbondioksyd) ((er det dette jeg skal se på?)) , mineraler, naturlig aroma av lime Mineraler i mg pr liter: Natrium 390, Magnesium 7, Kalsium 6, hydrogenkarbonat 150(er det dette jeg skal se på?), Klorid 510 Jepp, jeg er både fersk og blond :stuart: |
Sitat:
|
Sitat:
Hvem som helst kan blir syk av det... |
Sitat:
Magnesium er kroppens 4. viktigste mineral, og noe vi generelt får i oss alt for lite av, så tviler på at det er noe problem mht Farrisen. |
Sitat:
fikk hun drukket noe vann da æ? |
Sitat:
|
Jeg føler meg veldig usikker på light brus. Har vært avhengig av Pepsi Max i mange år, og får skikkelig hodepine og abstinenser når jeg slutter. Har alltid hørt og trodd at søtningsmidlene er så farlig, men har i det siste lest endel om at mye av det er skremselspropaganda fra sukkerindustrien i USA. :confused: -Vanskelig å vite sikkert, men jeg har ingen problemer med å tro at sukkerindustrien er kyniske og vil forsøke å skremme oss vekk fra søtningsmidlene og tilbake på sukkeret..
|
Uansett: alt med måte, må vel være et stikkord her...
|
Bruker å lage mine egene kalde drikker av og til,blir litt lei pepsien.Et stort glass med vann,knuste isbiter og sitron i,eller agurk,merker jeg drikker mindre vann hvis jeg hiver meg på pepsien,men det er godt på lørdager å drikke noen glass pepsi til bacon crispen altså!Det er lørdags kos for meg.
På hverdager holder jeg meg til vann fra krana,åsså bruker jeg pepsien til kos.Synes det funker fint i grunn.Som andre her skriver så blir jeg litt fysen av pepsi... |
Sitat:
Trenger jo ikke bety at det er FARLIG, men.. Utrolig mange som er avhengig av søtningsstoffene. Og det er jo en grunn til det. |
Søtstoffer er snodige greier..Tror nesten det er lagt opp slik at man skal bli avhengi jeg.Slik at man kjøper mer og di som lager det får penger i kassa....
|
Synes pepsi smaker Blenda.
Drikker Coop sin lettCola. |
Sitat:
Ha en flott tirsdag. |
Sitat:
I vanlig farris med smak, så er det sjeldent mer enn 1 karb pr dl. (som oftest ingen) Men noen er det da karber i.. Det er de som har søtningsstoffer i seg. De som har det, de står det næringsoversikt på.. der står det opplyst karb, prot, fett, kcal. på min bon aqua Lemon f.eks står det Energi: 37 kj/9 kcal Protein: 0 g Karbohydrat/Kolhydrat: 2,1 g fett: 0 g da er det 2.1 gram karb pr 1 dl.. der du lister opp, så står det ingenting om karbohydrater:) |
Sitat:
Tusen takk for svar. Ha en super dag |
Ble enn lengre diskusjon enn hva jeg hadde trodd dette :rolleyes:
Men bra at alle får frem sitt. Jeg hadde tenkt å bruke det mest som litt ekstra, ta et glass cola zero til middag en gang i bland og kanskje driste meg til 2-3 glass en lørdagskveld sammen med bacon gull :D Grunnen til at jeg valgte å spør var fordi det står i Ketolyse boka fra Torkill at man kan drikke slik - mer eller mindre ubegrenset. Men som nybegynner er jeg redd for å gjøre feil og ødelegge for ketosen min. Men noe har jeg nok gjort riktig - 1 uke på ketose i dag - og har gått ned 4.1 kilo!! :D;):D:) Vet mye er vann - men gøy alikvel. Stabiliserer det seg nå på 1-2 kilo i uka så er jeg superfornøyd! .kokopeli. |
Sitat:
Altså: http://www.kollor.com/blogg/upload/bonaqua_silver.jpg = karber! (2,1) /de med smak altså. Regner med at de har holdt den naturelle naturell) http://www.ccdn.no/kundeportal/images/prod_bonaqua.jpghttp://www.ccdn.no/kundeportal/images/prod_bonaqual.jpghttp://www.ccdn.no/kundeportal/image..._raspberry.jpg = ikke karber! Det er vel de smaksatte vannene som har karber, farris-vannene har det som regel ikke. |
Gratulerer med vektnedgang! Veldig bra!
Tror ikke drikking av lightbrus som pmx og cola zero, f.eks er noe som tar deg ut av ketosen. Når Torkil sier du kan drikke mye av det, så kan du nok det uten å gå ut av ketose. Men Det kan for noen hindre vektnedgang og trigge sug ette noe søtt Men Syns du har en god plan når du velger dette som lørdagskos. Da er det forskjell på hverdag og "fest". Lykke til videre! http://www.cosgan.de/images/midi/liebe/a010.gif |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:32. |