![]() |
Sv: OBLIGATORISK film til ettertanke
Sitat:
Jeg lurer på om "blå" er så clueless som h*n gir inntrykk av, eller om h*n bare driver gjøn med oss? I tilfelle sistnevnte gikk jeg rett i fella :lol: |
Personlig ser ikke jeg heller vitsen med å bli medlem på lavkarbo for å så disse dietten/livsstilen, men men, hva enn som gleder noen.
Men det jeg egentlig ville si var at om man ser på trening og kosthold svart på hvitt, ville nå jeg tro at kosthold er mye viktigere enn trening! Man kan ikke trykke i tryne, trene litt på siden (eller GÅ til jobben, som sagt på videoen) og gå ned i vekt/holde en stabil vekt! Men man kan ha et sunt kosthold uten å trene, og så gå ned i vekt! Men alt i alt er det jo best for kroppen å kombinere et sunt kosthold med trening! Desverre fungerer det ikke for alle, og det er da man må finne alternative måter å gå ned i vekt, noe MANGE her inne har klart! :D ROCK ON til dere, sier jeg. For personlig så er ikke trening det kjekkeste jeg bruker dagen min på. Noen personer MÅ bare snakke dritt på forumer som dette, da de selv ikke klarer å gå ned i vekt uten å trene, så det så! ;P |
Sitat:
|
Sitat:
Ellers så synes jeg jo det er litt artig med slike "oppviglere" som kun har som mål å provosere majoriteten. Jeg er, som Bulldog, litt usikker på om det er skrevet i fullt alvor, eller om det kun er skøyerstreker. Men reklamesnutten var jo fornøyelig.:) |
Sitat:
Men med det så må jeg innrømme at jeg av og til føler at jeg innenfor de 95 % altzå, legger meg HELT flat for den:D. Kunne fint økt treningsøktene fra 2-3 ganger i uka som jeg har nå til 3-5 ganger.........Men filmen er artig!:p Og i samme slengen, da jeg gikk lettest ned var de jeg gikk ned 17 kg på ett halvt år UTEN trening, kun kostholdsendring(PS!! Var dårlig etter en bilulykke, ikke for at jeg bare var lat), jeg går ikke like lett ned denne gangen. Men det har medisiner og gjøre også. Så ja, jeg forstår deg jeg!:) |
|
Sitat:
|
En hver idiot kan vel bli ernæringfysiolog og gi ut bøker :o
ROFL sjøl. Bulldogs uttalelse tiltredes! |
Fy søren så mye diskusjon og krangling det er i markedet per idag om å ha "rett kosthold" for å tjene penger på de svake og overvektige.
Finn en diett DU er fornøyd med, og drit og dra med alle andre som sier at kreft og andre farer lurer bak hvert hjørne. Per idag er jo INGENTING trygt, uansett hva du gjør i følge markedet. Eneste jobben de har er å få oss til å bli usikker og skremt. Skremte mennesker handler. Hurra, nå tjener de penger på oss, mens vi stadig blir fetere. Jeg personlig føler meg mye bedre etter å ha gått fra karbofyllt diett til lavkarbo diett. Merkelig måte kroppen forteller meg at jeg skal daue av alt det (påståtte) faenskapet.... :O |
Sitat:
Faktisk så synes jeg å huske jeg en artikkel hvor han skrev at man kunne dø av ketose ;). Skal lete igjennom og se om jeg finner bladet. |
Sitat:
Han refererer til Atkins-relaterte dødsfall. Nå er jeg ikke helt sikker, men jeg mener å ha lett lenge etter noe overbevisende om Atkins-diettister som har dødd som en følge av kostholdet, og fant ett tilfelle; Ei jente som hadde gjort sin egen lille Kimkins-vri; Altså lavfett i tilleg. Og om man dør av ketose, så hadde vi vel kanskje ikke hatt noen urbefolkning i dag, hva? Allikevel er han GI-vennlig. Vel vel. Alle skal jo ha en mening, og nettet er perfekt til å mette alles mediekåthet. |
Sitat:
Nei,jeg syntes ikke du har rett, jeg vet selv hva som er best for min kropp, og masse karbo er ikke det. De symptomene han beskrev på lavkarbo er de jeg opplevde når jeg spiste "vanlig" kost, så for meg prater han bare tull! |
Jeg spiser faktisk så mye jeg klarer i løpet av en dag med masse barbohydrater:p
Jeg prøver så godt jeg kan å få meg mer vekt og muskler, var nede i 55 kg en stund nå og for meg er det litt for lite, jeg er 22 og 173 høy..Liker tanken om lavkarbodiett og jeg hadde blitt muskuløs, liten og sprek..Men jeg hadde fremdeles vært tynn:p Jeg vet jeg sikkert får en masse hissige folk på meg, men jeg tror noen trenger mer proteiner mens andre mer karbohydrater.. Noen mente dette har med genetikk å gjøre, men hva har vel ikke med det å gjøre uansett.. Det gjennomsyrer jo alt:) Det jeg har kommet fram til er at det først og fremst er psyken det kommer an på, med rette instillingen kan du klare deg på hvilken som helst diett og overstyre det fysiske.. Må ha vilje og vite at hva man gjør, i stedet for å ta usikre skritt mens man nervøst venter å ser hva som skjer:) Jeg slet med overvekt i oppveksten, og familien min legger fort på seg om de ikke følger med.. Samme med meg, jeg legger fort på meg og tar like fort av.. Men nå har jeg merket at det først og fremst er du selv som bestemmer. Jeg vet forumet heter lavkarbo og hvis jeg ikke spiser karbo så hører jeg ikke hjemme her, men det er ikke så mange steder som dette, mye fine folk og morsomme diskusjoner;) |
Sitat:
|
Sitat:
Og Fiolett, jeg tror dessverre du tar meget feil, sorry :o |
Oisann, Mente at hvis jeg spsier karbohydrater så mener nok folk at jeg ikke passer inn her:)
Hei Photo;) Ikke noe å beklage, du kan tro hva du vil, men jeg vedder livet mitt på at du tar feil:D Hvis det du sa gjelder dette med vilje, intensjon. |
Sitat:
Her inne spiser man etter den filosofien man opplever stemmer for sin kropp...mulig jeg er litt naiv, men det jeg mener det er lett å lese seg fram til akkurat det her inne... |
Hva mener du egentlig, Fiolett?
Først sier du at noen trenger mer karbohydrater enn andre, og etterpå sier du at med en rette innstillingen kan man klare seg på hvilken som helst diett. Den første der er jeg enig i, vi er forskjellige :) Men den andre er jeg veldig uenig i, og sånne tanker mener jeg bygger opp under fordommer mot overvektige. Vi blir ofte sett på som late, svake, mangler viljestyrke og selvkontroll. Dessuten er ikke lavkarbo bare en diett, det er et kosthold for resten av livet ;) |
Takk og lov for at det ikke bare er de viljesterke og som greier å slanke seg på mat med mye fett og lite karber! http://www.cosgan.de/images/midi/konfus/a055.gif
|
Jeg har ngenting i mot det du kaller feite folk:) Men ja, genene du har er ett resultat av valgene dine forfedre tok før deg.. Det er ikke noe hokus pokus at man selv kan endre dem. Selv om forskning sier det motsatte, forskning, for de som er avhengige av det har nå begynmt å mene dette selv:p
Forskning vil alltid ligge på etterskudd, folk lever slik at de lar forskningen diktere hvor grensene går og hva som er mulig.. Men tenk over hvor forkningen ennå ikke har vært. Når det gjelder det at dere mener alt står i mot dere og at det man ikke kan gjøre noe, jeg vet hvor dere kommer i fra, men det er tull. Dere kan si hva dere vil, og ja..Jeg er overbevist:p Ikke på grunn av kostholdet mitt, men på grunn av alt.. Genene kan omskrives, det skjer etterhvert som tiden går, det dere vil ha det til er at dere ikke har noe dre skulle ha sagt når det gjelder utviklingen eller at alt går så tregt så mulig. Lavkarbo er flott for slanking ja, har ikke sagt noe annet;) |
Beklager skrivefeil, våknet nettopp:rolleyes:
|
Huff:p Merket nå at du ikke kalte noen feite, så da må jeg bare beklage:)
Jeg mente å si overvektige:confused: Du har ett poeng når det gjelder dette jeg sa om at noen trenger mer karbo enn andre osv.. Jeg sier at man bør være bevistt på hva din kropp trenger, lære å kjenne den for så å jobbe med den..Ikke i mot den, når det gjelder vilje og intensjon for å ta kontroll så kommer det av alle andre opplevelser jeg har hatt i mitt liv, kropp og kosthold inkludert. Når det er sagt så må jeg legge til at folk flest har null kontroll på tankene sine og da nytter det jo fint lite å satse på at de skal redde deg:D Det går begge veier:) Det meste henger sammen uansett, og om noen er overvektige så er det sannsynligvis noe psykisk inne i bildet også..Kan gjerne skylde på gener, men det er bare en bit av puslespillet...Pek gjerne på forskning, som motbeviser seg selv hele tiden og lyger dere opp i fjeset:) Det burde jo først og fremst vært dere selv dere stolte på i stedet for en eller annen organisasjon som mener de har svaret..En kan jo da undersøke deres forslag, men å ta fullstendig avstand til deg selv blir det bråk av. Det er ihvertfall ike bra for genene uansett for mye flaks du har angående disse rådenene man får utvendig.. |
Mye bra forskning, sier ikke noe annet.. Men det finnes så mye sløvt også..Også er det en del andre ting folk ikke tar hensyn til.
|
Jeg kan si meg enig med fiolett ang. at enhver kur/diett vil fungere om man har viljestyrken. Det å gå ned i vekt består mest av viljestyrke! Folk kan si det ene å det andre om hva som er bra for å gå ned i vekt, men det er kun du selv som kan bestemme hva som skal puttes inn i munnen.
Men når det er sagt, så er det garantert noen dietter som er MYE lettere å følge enn andre. Og det er her lavkarbo kommer inn! DU kan spise når du er sulten og gå lett ned i vekt UTEN morsjon. Det gjør dietten 70% enklere for de fleste! Jeg tror ikke lavkarbo er svaret for alle som er overvektige. Jeg personlig elsker fett, og dermed er denne kur perfekt for meg. Atter andre sverger livet sitt til karbohydrater, og det er dermed ikke lett å fortelle dem at de skal kutte ut brødet! Da hadde jeg heller satset på Grete Roede. Utenom hva folk flest syntes smaker best (fett vs karbo), så merker jeg flere helsegevinster med lavkarbo (god søvn, mindre sult, mindre sukkersug, no more luft i magen :P). Jeg kan ikke huske å ha hørt mine venninner som går på GR nevne NOE om helsegevinster.. (utenom helsegevinster som som er vektrelaterte.) |
Enig i at lavkarbo er topp for slanking..;) Men ellers er det jo en del små "triks" renthelsemessig som kan være greit i prosessen.. Som tilstrekkelig mineraler og vitaminer, samt en funksjonell fordøyelse:p
Jeg lagde en tråd om matkombinering tidligere, proteiner alene, og karbohydrater alene føles helt annerledes ut enn ett svært måltid med dem sammen..Dere opplever vel det siden dere ikke spiser særlig karbo:) Jeg brenner karbo kjempefort, kroppen blir vel vant til det meste;) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:09. |