![]() |
Sv: Noen som har oppskrift på rømmegrøt?
holder på å lage rømmegrøt nå, men den er skikkelig tynn, hvordan får jeg den tykkere??????? hjelp!
|
jevne den med mer johannesbrødkjernemel :)
|
Sitat:
|
Kjenner man jbkm smaken slik man gjør i fløtesaus? Eller er rømmen så syrlig at den demper den?
|
Nei, kjenner ingen smak av jbk :)
|
Jeg smakte heller ikke noe, har nettopp spist opp en porsjon, herregud så mett jeg ble!
|
Kan jo nevne, siden jeg har testet det: Man kan bruke Fiberhusk i stedet for JBK. Jeg strødde litt etter litt under omrøring til passe tykkelse (brukte ikke risteglass), og konsistensen ble fin og grøten smakte utmerket :)
|
SULTEN PÅ GRØT !:D:D:D Genial oppskrift! Må prøves! |
Sitat:
Tusen takk for det tipset. Synes JBKM legger seg som et "belegg" når jeg har den i grøt og sauser. Derfor har det blitt lite rømmegrøt, men nå skal jeg forsøke med fiberhusk.:) |
biiitelite fiberhusk..::pjeg laga DEN klumpen vettu...hehe. Men funker det når man avpasser mengden
|
nestargel må bestille spå apotek
|
Jeg synes JBK smaker helt forferdelig så jeg bruker en toppet ts med fiberhusk isteden. Jeg må bruke stavmixeren for å få det blandet skikkelig i. Fortsatt ikke helt fornøyd med konsistensen på grøten da, men, men… det duger.
|
Sitat:
|
Sitat:
Spiller selvfølgelig ingen rolle da, så lenge det funker så bra for meg.:p |
Sitat:
|
Sitat:
|
Åh, gur bedre meg vel. Alt for sen frokost i dag, men FOR en frokost :sikle: Tusen takk for oppskrifta, Gerd. Rømmegrøt til frokost kan jeg helt klart leve med :ja:
Noen som vet hvor lenge den holder seg i kjøleskapet? Går det an å fryse den? Kan den varmes i micro, eller er kjele best? Åh, det er så deilig med oppskrifter som man VET man kommer til å få mye nytte og glede av :heia: |
Kan fryses :)
Kan varmes i micro :) Holder seg i vertfall 2-3 dager i kjøleskap :) Åhh.... lurer på om jeg skal ha rømmegrøt i dag til midda'n :sikle: |
Tusen takk for oppskrift, denne skal prøves :)
|
ÅÅÅÅ, jeg tror jeg må ha rømmegrøt i dag, vi skal jo kjøre inn hø* i dag også;)
Ellers er det godt å bruke fløte også, da blir det mere flø*elsgrøt. Flø*elsgrøt har nok gitt meg mange kilo ekstra, men nå kan jeg lage den lavkarbo og virkelig kose meg! |
I dag blir det rømmegrøt på meg også! Skal prøve med fiberhusk, varianten med JBKM har jeg prøvd, og den var jeg ikke så begeistret for.
|
Nam, dette høres lovende ut, rømmegrøt med smørøye er jo perfekt mat :)
Har fiberhusk i hus etter jeg fikk tak på det i går, men lurer på om jeg skulle prøvd JBK, noen forslag til hvor jeg kan få kjøpt det? Var innom en helsekostbutikk også i går, men de hadde verken Cocosa eller JBK :confused: |
Sitat:
|
Jeg s*nes fiberhusk smaker ekkelt, blir som små gelekuler... jbk s*nes jeg ikke smaker så ille, så lenge jeg bruker lite nok. De er geniale til hver sin bruk og smaken er som baken.
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:04. |