![]() |
Sitat:
Det kan virke litt dyrt i innkjøp, men på sikt tror jeg det lønner seg både for matbudsjettet og helsa/vekta. Denne bruker jeg for tiden, den er både rimelig og veldig god på smak: http://www.proteinfabrikken.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6 Denne har jeg bestilt, og gleder meg til å prøve. Noe dyrere, men jeg bruker såpass mye av det at jeg må ha variasjon: http://www.proteinfabrikken.no/aspx/...7&g1=16&g2=122 |
Sitat:
Må være proteiner i vettu. :) |
Fytoøstrogensmoothie (ryli - skygg unna)
Koselig å se Lise her inne da! :klem:
Denne fytoøstrogensmoothiesen kan kanskje gi noen og enhver - eller de som trenger det - mer østrogen i kroppen: 50 ml soyamel (billig-utgaven av soyproteinpulver :p ) 1 egg (eller fler) 1 ss sesamfrø 1 ss valnøtter 1 ss linfrø 1 banan (?) 2,5 dl melk ingefær, kanel, nellik evt. søtstoff Denne er ikke kjempegod, men jeg lagde den når jeg var "liten" fordi jeg syntes det var lurt med billig soyamel istedet for dyrt soyaproteinpulver, og fordi jeg trodde jeg trengte mer østrogen. Den er helt ok med krydderet i, og det kan jo byttes ut med kakao og vaniljesmak. I hvert fall er det en ide og en variant, da jeg ikke har sett smoothieser med soyamel her inne. Ha en (snart) god natt! marianne |
Sitat:
Jeg har en tendens til å bli litt ensformig i spisinga mi på slutten av hver lønning.. finner noe som er relativt billig og holder meg til det liksom.. særlig når det gjelder frokost og mellommåltid. Er liksom ikke inspirert til å variere. Tror jeg må få det inn i Planen min. Jeg ser at mange snakker om egg i smoothiene. Men smaker den ikke rått egg da? Jeg har helt angst for rått egg!.... Syns det både lukter og smaker forferdelig. Vil helst ha de ikke hardkokte, men steinhardkokte... :D |
Sitat:
|
Sitat:
|
http://smileys.smileycentral.com/cat/36/36_2_16.gif http://smileys.smileycentral.com/cat/36/36_2_20.gif
Da er det nok ikke så greit, du får kjøpe eggeprotein da http://smileys.smileycentral.com/cat/36/36_2_15.gif |
Så bra at det er action på denne tråden! :)
Jeg lurte på dette med proteinpulver.. Jeg bruker 2 egg i smoothiesene mine (1 egg hvis jeg akkurat har spist, eller snart skal spise) - jeg trenger vel ikke å ha proteinpulver oppi da? Det er enten/eller, sant? |
vil tro det er godt med tyrkisk yoghurt i den lassien også! Den er også godt for mye, og har en helt fantastisk smak! Vet ikke hvor lett det er å få tak i, jeg kjøper den hos den tyrkiske kjøpmannen på hjørne. Kan også nevne at den er produsert i norge med norske råvarer!
E. |
Sitat:
Om det er et hovedmåltid, så kan det jo være lurt med proteinpulver om du bare har to egg i... Men du kan også ha tre egg da det er ca 24 g protein der om du har store egg... (Skal vel optiamlt ha 30g protein i måltidet og to store egg blir 16 g,- så da har jeg en halv scop med proteinpulver i også... men da er det lurt å drikke godt i tillegg...- bare spør Musti....:snill: )) |
Sitat:
|
Lagde en i går av:
Soyamelk 1,5 dl 3 egg 2 ss kokosmelk (egentlig bare det tykke øverst i boksen) 1 ss peanøttsmør u.sukker vaniljeessens 1/2 liten banan litt kakao litt søtstoff Litt flytende, men kombinasjonen kokos, peanøtter, sjokolade (kakao) og vanilje er jo herlig! Sånn til inspirasjon for andre, kan dere jo ta oppi disse smakene men drøye bananen, ikke sant! |
jeg pleier å bruke melk i smoothiene mine jeg, men det er kanskje bedre å bruke soyamelk? noen som vet? :)
og må man på helsekosten og kjøpe? dyr? :confused: :) |
Jeg vet det er noen som er skeptiske til fettet i soyamelkeprodukter. Kanskje ikke så kaldpresset og transfettfritt som en skulle ønske ....
|
Sitat:
|
Hvordan er melon sånn karbomessig sett? Og noen som har en smoothieoppskrift med melon? Tenker mest på honningmelon.. mamma elsker den, og jeg tenkte å lære henne å lage smooothies nå i julen
|
Jeg er frekk som få, og poster denne som marianne har skrevet i en annen tråd :p:o
Sitat:
|
Nå har jeg prøvd å knuse valnøtter med stavmixeren, og det går lett som en plett! Hadde oppi litt melk, så det ble en slags smørje.. Poster senere hvordan det går, tenkte å lage men smoothie av det, med jordbær bl.a.
|
Sitat:
Brukte rundt 20 gram valnøtter, 150 g jorbær, 3 små egg, 1 dl melk, 3-4 ss rapsolje og litt flytende natreen. |
mere "smutti"
tvillinggutta mine elsker mammas "smutti"...hehe (men de vil helst ha masse frukt i da)
Jeg laget en superenkel en nå, som ikke var så værst.. 2 egg 1/2 teskje fruktose lages til eggedosis før du har oppi: 1 ss rapsolje 1 youplait litt frosne bær eller en bit melon (ikke vannmelon) 4 isbiter 8 mandler Blir litt tjukk, men jeg spisern med skje... Skal se å få kjøpt med noe bra olje nu...hva anbefales da? Udo's eller cocosa?? Er soyaflak det samme som proteinpulver?? |
Sitat:
|
Lagde meg smoothie akkurat nå.. brukte
3 egg 1 dl fettredusert kokosmelk ( 1 gr karbo pr 100 sto det) liten skvett melk 3 ss kesam vanilje litt fruktose en neve mandler/valnøtter MMMMMM.. NAM NAM.. Turte ikke spise så mye av det.. For jeg er usikker på hva dere mener om sammensetningen.. og spiser dere smooties som mellommåltid eller som erstatning for et måltid. feks.kvelds?? |
En god en i dag og...
-Cultura naturell -isbiter -1 bit honningmelon en halv teskje vaniljeessens -2 egg litt fruktose til eggedosis. 5-6 mandler Ha i resten. Namme |
Sitat:
Den så veldig god ut! :ja: PS kansje det er litt mye med 3 ss kesam vanilje siden det er sukker i den, 1 liten ss har jeg hørt de andre som bruker den har tatt i... :) |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:32. |