![]() |
Sv: Ny her :-)
Jeg går på ketolyse og holder meg på 15 g karber per dag. Kan spise det meste av grønnsaker, ikke noe frukt, utenom tomat og avokado. Gulrøtter er fy-fy, masse karber der. Men vet ikke hvordan det er med lavkarbo, du kan jo spise litt mer antar jeg? Fine grønnsaker er jo løk,tomat,alfaspirer,spinat,brokkoli,blomkål osv. Er utrolig mye å velge i! Anbefaler deg å skaffe deg en bok om den filosofien du følger, blir sååå mye lettere for deg. Tenkte selv å bare se på nettet, men alt står jo ikke der...Tror ihvertfall det vil gjøre ting lettere for deg:rolleyes:
|
Sitat:
Så fisk er 0 det. Hmm.. då må eg hive i meg noe mer mat før natten. Er jo ikke bra å spise for lite karbohydrater heller. Sjokk.. |
Fomle, jeg er nok ikke den rette til å svare deg, siden jeg er ny selv, men en ting jeg ser du ikke skriver er grønnsaker?!? Jeg spiser grønnsaker til alle måltider, samme hva jeg spiser...
Her er dagens meny hos meg: Frokost; 100 gr bacon (veies når det er rått) og 2 speilegg, nammenam :-) 1/2 tomat og litt agurk og et par salatblader Lunsj; tacosalat; 50 gr tacokjøtt av kyllingkjøttdeig, 25 gr ost, 50 gr salat, 50 gr agurk, 30 gr paparika og en tomat Mellommåltid; En fedonbar (de du får kjøpt på rema e.l) Og litt stekt sopp, løk, tomat og paparika, faktisk ganske godt :-) Middag; 100 gr kokt torsk, 125 gr brocoli og 125 gr blomkål, med bittelitt smør og salt og pepper Mellommåltid; til kvelds tipper jeg det blir 2 fiberrik med smør og noe magert pålegg.... Med salatblader, tomat og agurk Vet ikke om dette var noe hjelp... Sikkert noen andre som vet mer :-) Lykke til, kiloene kommer til å renne av ;-) |
Forøvrig, så var det mandler på grøten.. og sesamfrø på lakse ;)
|
Sitat:
|
Sitat:
Spekeskinka elsker jeg også, men den er det nok lurt å holde seg unna...alt for mye salt sies det.. Så da vil vekta stå stille.. |
Sitat:
|
oki.. då får eg bare spise en liten bit til ;) kaster den ikke. Men får ta det eg har. og ferdig med den fasen.
Spiste meg en halv tomat. sikkert ikke lurt, men det liker jeg. Hvor mange kilo skal dere ned? Jeg drømmer om 20kg. 17kg er tilbake til utgangspunktet. Så det er også bra. Er jo de siste kg som er vanskeligst. Selvom jeg sliter med alle kiloene. |
Sitat:
|
Rense kuren? Ja, ikke helt med jeg:D
|
Jeg har en drøm om 50 kg, så jeg har en lenger vei å gå enn deg ;)
|
Sitat:
Prøver meg litt etterhvert på å lage egen mat. Tenkte bare å gjøre det litt brutalt i begynnelsen. Både for å kick starte og for inspirasjon. Men har etterhvert begynt å skjønne tegninga. men mange feller man kan gå i, som f.eks. saltfella |
Sitat:
|
Sitat:
20kg er tungt å bære på det også. Spesielt siden det ikke er sååå lenge siden jeg var en sporty og spretten (veltrent også) 20 åring. Huff.. hva gikk galt?? Hos meg var det; sluttet med trening, mye intriger og litt for opptatt av mine nye kjæreste. Kjæresten som forøvrig er tynn som en strek, lever på cola,pølser og burgere.. kan si det har smittet over på meg. Så da ble alt feil på en gang. Og vekta bare gikk varm.. tragedie! Profilbildet er et minne om en bedre tid. Skal tilbake dit før 25 årsdagen. Vil være ung og vakker!! |
Sitat:
Jeg går til vektkontroll hos fedon lindberg 1 gang pr mnd, og hun jeg går hos der sa at jeg bare skulle spise 250 gr med tomat om dagen, netopp pga det du sier der at tomater kan bremse vekta, dessverre... |
Sitat:
Hvordan klarte du 10kg på en mnd? Det er jo imponerende! En slik start vil jeg gjerne ha. 5kg = en klesstørrelse (sånn ca). Mange av mine gamle fiiiine klær som hadde sklidd på då gitt. Bøyer meg i støvet!! utrolig! |
Sitat:
hvis fisk er uten karbo så har jeg spist ca 13 g i dag.. pga regner med at selv om det er null karbo i skinke, ost osv. Så var det litt dressing igjen på fisken osv. Så leste et sted at man burde regne 1g karbo selvom det sto null. Noen av dere som gjør det? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Jada, det er ca 2 tomater, er nok det da :-) Tror det er viktig som du sier med variasjon, og masse vann, har en flaske stående overalt og alltid en i veska :-) |
Ja, samboerfella er lett å gå i.
Ser jeg må øke inntaket av vann. Menyen jeg fikk fra spisdegslank.no inneholder egentlig veldig mye. Men er en "picky-eater" ser det nå. Har spist viltpate m/sylteagurk + en eller annen dressing ting. Omelett m/ost+skinke. Frokostgrøt, som jeg ikke helt vet hva inneholder, men var litt eplegreier og mandler på og hvertfall KANEL. Pannekake m/eple og kanel, pannekake m/blåbær, belgisk vaffel, brownie, smoothies. Laks m/dressing. Røkelaks m/dressing. Torsk med sitron. Ganske mye forskjellig. må jobbe litt med å like ting. Elsker; biffkjøtt løk sterkt krydder kyllingfilet (helst marinert av noe slag) salt mat SNOP ;) OST! ellers spiser jeg ikke så mye.. salat går fint noe fisk krabbe men mitt store problem er at jeg er fullstendig utav stand til å lage en porsjon med mat.. |
Sitat:
For det holder med en halv per dag for min del. Og de kan jeg godt spise rå!! deilig :) |
Sitat:
|
Sitat:
Også må du huske og ta vitaminer :-) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:49. |