![]() |
Sv: Marsipan
|
lagde marsipan i går, men den smaker ikke så mye ( ikke at noe smaker så mye for tiden fordi jeg er forkjølt), lurer på om jeg tok for lite sukker i? er ikke så lett å gjøre sukker erstattning om til gram.
|
Sitat:
|
dyppa de i 86% faktisk... var det jeg hadde..
|
Jeg ville nok ventet og smakt på dem en gang til etter du blir frisk, for forkjølelse demper jo smaken på det meste. Jeg var på julebord en gang jeg var sterkt forkjølet (mannen tvang med omtrent med, han ville ikke gå alene..) og INGENTING smakte noe...
Så vent litt og smak på dem, kan hende de smaker kjempegodt. :D |
jepp, kan ikke spørre thomas heller for vi ligger her lite dett begge to :p
|
Heyy.... jeg lurer veldig på en sak! Jeg har forsøkt ved flere anledninger å lage fruktosemelis, men jeg får noen grå klumper i den? Er det noen andre som har opplevd det? Jeg lurer på om det er metall fra knivene i blenderen? :confused:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
https://www.drlindbergs.no/page/inde...1&parentid=218 |
Prøvde å finne ut hvor mye de tar i frakt og forsendelse. Har du peiling på det, Iset??
Det er fristende å kjøpe den marsipanen, det blir jo så lettvint... Men hvis det koster en hel masse i frakt, blir den jo litt dyr da... Noen som vet om noe sted i Bergensområdet som selger den? |
jeg har funne den mange steder.. helskosten på sartor fek. ( en av life'ene der ute) finner den sikkert i sentrum og.. har ikke sett etter den fordi jeg var så UTROLIG skuffa.. den var jo piteliten og kosta kjempe masse.. str var lignende en sån sukkermasipan pinne med sjokolade utenpå..
|
Takk skal du ha Helene. Skal se etter den. Må prøve den i hvert fall. Men jeg har litt lyst til å prøve å lage marsipan med splenda. Tror Nille hadde prøvd på det med godt resultat???
|
Sitat:
|
Jeg liker ikke kjøpemarsipan, men hjemmelaget, som heller ikke er for søt: Nammenam. :ja:
|
Var på Lagunen i dag, sjekket begge helsekostbutikkene, men ingen av dem hadde marsipanen.
Den Life-butikken var dessuten en total skuffelse. De hadde ingenting av noenting. Den andre (Kinsarvik??) hadde utrolig mye lavkarbo-greier (i forhold til mange andre, da! Men jeg husker ikke å ha støtt på noen bedre.). De blir bare bedre og bedre for hver gang jeg går dit. Så det kan se ut som om jeg må fikse dette selv, altså hjemmelaget. Med mindre jeg drar til Sotra. Og det har jeg ikke for vane. Det blir litt søkt, liksom, når vi har alt det de har her i byen... Da kunne jeg vel egentlig like godt bestille på postordre, det skulle bli ca like dyrt alt tatt i betraktning. Bensin og alt... Og jeg vet ikke om det koster noe å kjøre over Sotrabroen. |
Nei, det koster ikke noe å kjøre over sotrabroen. :) (men jeg hadde heller laget min egen marsipan også. )
|
De må no ha den marsipanen noen andre steder enn på sotra da.. sotra er jo IKKE kjent for noe godt utvalg.. Kinsarvik frukt i sentrum? eller helsekosten på bystasjonen? eller så får jeg kjøpe når jeg er på sotra i dag og sende til deg i posten :p
|
Sitat:
Men du, ALLE Life-butikker kan skaffe deg marsipanen om du ber om det. ;) Det gjelder forøvrig ALLE andre varer også. Bare spør om de kan ta det med på neste bestilling, om enn kun til deg. Jeg skal skrive en tråd om dette nå, for det er mange som ikke er klar over dette. :) |
Hvordan var det vi skoldet mandler igjen? Bare et lite oppkok ikke sant?
|
Mandlene begynner å flyte opp og du ser at skallet løsner litt fra kjernen...:)
Ta en prøve....klem på mandelen så nøtta skvetter ut... |
Sitat:
:p |
:lol:
....unnskyld Nøtta.....:p |
:lol: Jeg hhadde håndklær under, håper det gikk bra? *forkymra på nøttas vegne*
|
det gikk bra ! :D