Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Nå må jeg virkelig skjerpe meg. Hjelp meg i gang! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23237)

Carisma 16-01-09 11:54

Sv: Nå må jeg virkelig skjerpe meg. Hjelp meg i gang!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 617301)
priser jeg de øvre makter for at jeg ikke liker brus :o

Egentlig ikke jeg heller, men jeg har en litt addictive personality på sånne ting.. :o Røyk har jeg kutta ut, så burde klare den også. Får heller fokusere på min nye hang-up, av alle rare ting å bli hekta på: TRENING! :D

Damita 16-01-09 13:12

Lusker meg innom og sier hei. :stortsmil

Jeg la merke til samtalen dere hadde om cola. Jeg var pepsimax-oholiker før jeg beynte på denne kuren. Men nå frister det bare ikke lenger. Men jeg vet litt av grunnen, Chrom tar vekk søtsuget. Jeg spiser Chrom-tabletten på ettermiddagen (ikke samtidig med andre vitaminer/mineraler) og da merker jeg overhode ikke søtsug om kvelden. (har jo en tendens til å dukke opp om kvelden)

Vil samtidig nevne at første gang jeg ble introdusert for chrom på en helsekostbutikk, ble jeg fortalt at denne skulle ta vekk søtsuget. Jeg kjøpte de, og ble meget positivt overrasket. Men, på et senere tidspunkt kjøpte jeg også noe anna vitamin eller mineral jeg trengte.. når jeg tok disse to samtidig kom søtsuget tilbake. Så det er helt tydelig at enkelte vitaminer/mineraler ikke skal taes samtidig fordi de rett og slett "ødelegger for hverandre".

Så prøv å ta chrom alene, gjerne minst ett par timer etter forrige "pille" og evnt ett par timer før neste "pille", så skal du se at det virker :stortsmil

*traller videre, lykkelig og glad* :D:D:D

QueenConnie 16-01-09 13:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Damita (Innlegg 617378)

Jeg la merke til samtalen dere hadde om cola. Jeg var pepsimax-oholiker før jeg beynte på denne kuren. Men nå frister det bare ikke lenger. Men jeg vet litt av grunnen, Chrom tar vekk søtsuget. Jeg spiser Chrom-tabletten på ettermiddagen (ikke samtidig med andre vitaminer/mineraler) og da merker jeg overhode ikke søtsug om kvelden. (har jo en tendens til å dukke opp om kvelden)

Vil samtidig nevne at første gang jeg ble introdusert for chrom på en helsekostbutikk, ble jeg fortalt at denne skulle ta vekk søtsuget. Jeg kjøpte de, og ble meget positivt overrasket. Men, på et senere tidspunkt kjøpte jeg også noe anna vitamin eller mineral jeg trengte.. når jeg tok disse to samtidig kom søtsuget tilbake. Så det er helt tydelig at enkelte vitaminer/mineraler ikke skal taes samtidig fordi de rett og slett "ødelegger for hverandre".

Så prøv å ta chrom alene, gjerne minst ett par timer etter forrige "pille" og evnt ett par timer før neste "pille", så skal du se at det virker :stortsmil

^^ Herlig tips! da skal jeg forandre på det!! :) :klem:

grm123 16-01-09 15:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Damita (Innlegg 617378)

Tusen takk for den infoen :D

grm123 17-01-09 01:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 617084)
Den skal jeg henge på kjøleskapdøra! Skikkelig påminnelse ja...

Etter å ha lest den, og merket at jeg faktisk mener jeg stresser mer enn før og er ganske mye mer irritabel osv, så skylla jeg ut pepsi max flaska i skapet, og kjøpte farris bris i dag :)

Får håpe jeg klarer meg.

Virka som om dt stoffet ikke brytes ned i kroppen, ergo vil jeg for all fremtid være mer stressa osv ? Shit, ikke bra

Damita 17-01-09 01:51

Og jeg repeterer meg selv ser jeg... Hehe.. Skrev i den andre tråden din jeg vettu... om chrom.. *teflonhjerne er no dritt*

*plystrer litt sånn ut i lufta lissom* :D:D:D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:12.