![]() |
Sv: Hva gjør jeg galt.
Jeg henger med på dette med utgangsvekten din evt og light produkter. Det du ikke har sagt noe om er treningsmengden din eller lett mosjon, evt om du ikke trener bør legge inn 30 min fysisk aktivitet om dagen...:)
Dette kommer til å gå så bra. Vi er mange med erfaring her inne om at når kroppen og du finner ut av de små justeringene som trengs så kan denne kuren forandre liv :) 10 kg+ |
Sv: Hva gjør jeg galt.
Driver ikke med styrketrening og sånn, men har hund, så er jo ute på tur med den hver dag.
Skal bite tenna sammen her, og holde ut. Kiloene skal vekk :) |
Sv: Hva gjør jeg galt?
Masse lykke til videre Summergirl :).
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Selv har jeg brukt ett år på 12 kg, og selv om jeg har masse igjen, så har jeg aldri opplevd å gå ned mer enn toppen 1 kg i uka...snarere 300-500g og noen uker med stagnering innimellom. Det jeg imidlertid har erfart underveis, er at jeg trives med meg selv, og har det bra, så jeg har gått på kuren uten å gi opp, selv om det gikk tregt i perioder. Bruk nøtter og bacongull/svor ol. som lørdagsgodt, pass på å spise fete produkter, og unngå søtstoffer i hverdagen, så skal du se det hjelper! Lykke til!:) |
Dere er greie altså, som kommer med gode innspill og synsvinkler.
Ser helt klart at jeg får veldig mange av karbene mine i fra meieriprodukter, det har vel litt å gjøre med at jeg synes grønnsaker metter veldig lite i forhold til hvor mange karber de stjeler. 100 g blomkål, brokkoli eller paprika er sannelig ikke mye, synes jeg da. Når det gjelder fett så synes jeg det er kjempevanskelig å vite hvor mye jeg skal ha, og ikke minst å vite nøyaktig hvor mye jeg får i meg i løpet av dagen. Det er jo mye fett i det jeg spiser, bacon, ost, fett kjøtt osv. så hvor mye ekstra skal man da egentlig tilsette. Men er nok en mulighet for at det blir litt lite, jeg blir iallefall ganske fort sulten igjen etter et måltid, spesielt på kvelden......... |
Det går jo an å bytte ut cottage cheese med vanlig ost. Norvegia, brie, camembert, osv...de har litt fett, og så kan du lage ditt eget kryddersmør. Kjøp usaltet meierismør og krydre det med det krydderet du liker...pass på at krydderet ikke har sukker/glukose i seg. Jeg tar av det smøret og smører på en skive gulost...det er fett, og det er mettende og mektig...men helt greit å gjøre...
vanlig fete produkter som salami, fårepølse, røkelaks...kommer ikke på mer akkurat nå...men det er greit å spise det i stedet for de magrere variatene... det skal mye til før det blir for mye fett. Mener å ha lest at fett er det eneste vi får i oss som kroppen ikke lagrer...for mye karbo med fett er ikke bra , men fett uten karbo gjør fettet ufarlig for kroppen. Overskudd på karber lagres som fett i kroppen. overskudd av proteiner kan omdannes til sukker i kroppen og dermed lagres som fett, men overskudd av fett kommer bare ut igjen...så sant man holder seg til lite karber... |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:27. |