![]() |
Sv: Bringebæriskrem!
Jeg bruker 1/2 dl fløte, 1 egg og heller på med frosne bringebær (stavmikser innimellom) til isen får passe konsistens.
|
har du ånkli kremfløte da? Hvis den har lang holdbarhet har du kanskje kjøpt matfløte?
|
Det var ekte fløte ja :) Kanksje ikke sånn kjempelang holdbarhet, men ble kjøpt i går, så den har jo holdbarhet en stund til mente jeg. Får prøve igjen, og hvis det ikek funker med resten av den, fårj eg kjøpe ny.
|
Sitat:
Moren min kjøper alltid fløte i god tid før hun skal lage noe med krem. |
Men altså. Kremen skal ikke vispes først. Jeg skrev jo det. :p
|
Fikk det til nå, og det er nammenam!!!!
|
Min ble nesten litt for fast. Brukte 1/2 pose frosne bringebær og 1 dl kremfløte. Glemte egget. Smakte nydelig likevel. :)
|
Sitat:
|
Jeg pleier å lage en ganske stor porsjon, har også oppi litt Anton Bergh- sjokolade, og heller resten opp i plastbegre jeg setter i fryseren.
Da er det alltid litt på lur om jeg har lyst på noe godt!:D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg har ikke opplevd "krystallis", nei, og jeg har gjort dette mange ganger!:)
|
min beste kjøleskapshemmelighet har 1 boks cottage cheese, en boks fløte(krem) og 10-12 bær...vroooom. nam
|
Sitat:
I går lagde jeg slik is med 1 dl fløte 1 egg 1 ts sukrin en neve bringebær og en en neve blåbær (ca) N y y y y y y d e l i g :D!! |
ååå,denne var veeeldig god!
Blir det mer lik is hvis man putter den i fyseren?? |
Nei min blir steinhard. Men det gjør jo ikke noe, fordi jeg fryser overskuddet som ispinne.
|
Nam nam,mannen min sa at dette egenlig kalles "trollkrem". Dette har han blitt servert av farmoren sin plenty av ganger. Noen andre so har hørt trollkrem?? Hehe
|
Sitat:
Etter diverse forsøk vender jeg tilbake til orginaloppskriften uten egg og begrenset mengde bær :o Men neste gang prøver jeg blåbær... |
Sitat:
(I alle fall i følge min brennsikre mor. Mormor lagde ofte dette til oss kidsa da vi var små. Mmmm!) |
Sitat:
|
trollkrem...mmm...stivpiskede eggehviter, splenda og FRISKE tyttebær. (ikke frosne-blir bittert syns jeg)
|
Urk? Jaja, jeg skal ikke stå inne for mine smaksløker da jeg var seks sju åtte år gammel, men jeg tenker stadig vekk på at jeg skal prøve å lage det. Jeg kan forsatt kjenne smaken av det i munnen. Vi elsket det i alle fall! Men så elsket vi mormor også, fantastiske kvinnen!
|
OKI,kanskje hun jukset litt på navnet da-for den var visst lagd på skogsbær!!!
|
Jeg sier bare: SOMMER!!!!
http://farm4.static.flickr.com/3075/...e244db.jpg?v=0 Note to self: Husk å kjøpe kassevis med norske jordbær og fryse i 100-gramsporsjoner til hele vintern! |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:25. |