Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Atkins/Nutrilett/Fedonbarer? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23472)

sma 24-01-09 12:42

Sv: Atkins/Nutrilett/Fedonbarer?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fungirl (Innlegg 627272)
www.dialife.dk har det meste :)

Jeg spurte i en annen tråd, men har ikke fått svar;

Bestiller dere virkelig derfra? Nå jeg var inne for å legge inn en bestilling så ble det flere hundre kroner i porto! DET syns jeg virkelig ikke det er verdt.. :(

valleygirl 24-01-09 13:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av karbokristina (Innlegg 626090)
Jeg er ikke så god på netthandel ennå, så om du hadde hatt en nettadresse så hadde det vært flott!! Og hvor mye bestiller du for av gangen? under 200kr?

Eventuellt... er det noen som har erfaring med hvor det er billigst å kjøpe disse? På helsekost? eller på butikk?

Min erfaring er at de er dyrere på helsekosten enn i butikk. Siste erfaring er at jeg kjøpte to på meny for 27 pr stk. Jeg så samme dag på en helsekost i samme senter at de kostet 36 pr. stk. (!). Husker ikke hvilken helsekost det var, det er i colloseum senter

karbokristina 24-01-09 14:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av valleygirl (Innlegg 627627)
Min erfaring er at de er dyrere på helsekosten enn i butikk. Siste erfaring er at jeg kjøpte to på meny for 27 pr stk. Jeg så samme dag på en helsekost i samme senter at de kostet 36 pr. stk. (!).

Det er STOR forskjell!! takk for tipsa! De er helt fantastiske og kose seg med! God Helg:)

elian 24-01-09 14:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av QueenConnie (Innlegg 625385)
og de sender til norge? *søker på google* :D

Du finner dem gjennom www.ebay.com

Mange andre også :)

karbokristina 24-01-09 14:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av elian (Innlegg 627685)
Du finner dem gjennom www.ebay.com

Super-takk :)

elian 24-01-09 14:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av karbokristina (Innlegg 626090)
Jeg er ikke så god på netthandel ennå, så om du hadde hatt en nettadresse så hadde det vært flott!! Og hvor mye bestiller du for av gangen? under 200kr?

Eventuellt... er det noen som har erfaring med hvor det er billigst å kjøpe disse? På helsekost? eller på butikk?

De kan sende max 25 barer i Flat-rate-envelopes. Disse blir ikke stoppet i tollen, og kommer rett i postkassa. Porto er ca 12 dollar.

Kjøper du mer må det sendes som pakke, da blir portoen 4 ganger så dyr og det blir fortolling :)

Her er en link http://health-beauty.shop.ebay.com/i...=p3286.c0.m282

Husk å se etter at de "ships to:Worldwide" :)

elian 24-01-09 14:26

Min siste forsendelse var 68 barer og en pakke tannbleking inkl porto og toll kom dette på 600kr

Før der igjen kjøpte jeg 48barer fordelt på 2stk Flat-rate-envelopes. Dette kostet med porto 300kr

Fungirl 24-01-09 16:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sma (Innlegg 627584)
Jeg spurte i en annen tråd, men har ikke fått svar;

Bestiller dere virkelig derfra? Nå jeg var inne for å legge inn en bestilling så ble det flere hundre kroner i porto! DET syns jeg virkelig ikke det er verdt.. :(

Eg bestiller derfra ja, men har bare gjort det en gang.Verken lavkarbopikene eller lavkarbocafe har noen av produktene eg ønsker meg så da blir utlandet alternativet.
Dialife skriver på pakken at den innholder mindre enn 200 kr i varer slik at man slipper tollen og frakt må man jo betale uansett :)
Eg betalte litt over 100 kr i frakt og synes det er greit eg da :)

sma 24-01-09 19:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fungirl (Innlegg 627754)
Eg bestiller derfra ja, men har bare gjort det en gang.Verken lavkarbopikene eller lavkarbocafe har noen av produktene eg ønsker meg så da blir utlandet alternativet.
Dialife skriver på pakken at den innholder mindre enn 200 kr i varer slik at man slipper tollen og frakt må man jo betale uansett :)
Eg betalte litt over 100 kr i frakt og synes det er greit eg da :)

Hvor mye kjøpte du da (vekt)? Jeg tenkte jeg skulle bestille mama lupes tortillas der, men legger jeg i 2 stk i handlekurven så blir portoen 194,- Og det kommer da i tillegg til det jeg kjøpte. Altså totalt 282,- for to pakker lefser. DET betaler jeg ikke altså! :mad:

Tatis 24-01-09 20:33

eg er i 3 veke på ketolyse
og har mistet totalt lyst på noe søt...
helt utrolig........

Cathrine83 24-01-09 21:20

Har selv kjøpt Atkins i dag for å nyte litt "sjokolade" i helgen, var kjempe godt :).
Men jeg fant en annen sjokolade på Meny, som jeg lurer på om dere har hørt noe om. Heter sukkerfritt melkesjokolade, står at det er 56 g karbohydrater, men sukkeralkoholer er 49 g, og da blir det vel 7 g. Er denne trygg å spise?

sma 24-01-09 23:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cathrine83 (Innlegg 627945)
Har selv kjøpt Atkins i dag for å nyte litt "sjokolade" i helgen, var kjempe godt :).
Men jeg fant en annen sjokolade på Meny, som jeg lurer på om dere har hørt noe om. Heter sukkerfritt melkesjokolade, står at det er 56 g karbohydrater, men sukkeralkoholer er 49 g, og da blir det vel 7 g. Er denne trygg å spise?

Jeg ville ikke spist den. Den inneholder jo over halvparten av dagsbehovet av karber, og så lenge du følger ketolyse så må du nok holde deg unna dessverre.

postgravid 24-01-09 23:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av QueenConnie (Innlegg 625116)
noen som veit hvor jeg kan kjøpe atkins barer da?:) på nett?

Kjøpte i kjelleren på Oslo City, matbutikken. Ica eller Meny?

Fnutte 25-01-09 00:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av elian (Innlegg 627695)
Min siste forsendelse var 68 barer og en pakke tannbleking inkl porto og toll kom dette på 600kr

Før der igjen kjøpte jeg 48barer fordelt på 2stk Flat-rate-envelopes. Dette kostet med porto 300kr

Dæven så mange barer du spiser da.... håper det var en stund i mellom disse bestillingene da :lol:

Har liksom ikke turt å bestille fra utlandet jeg men kunne godt tenke meg å teste ut noen andre varianter enn de som finnes her. Noen forslag på hva jeg bør bestille? :o

Fnutte 25-01-09 00:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cathrine83 (Innlegg 627945)

Denne sjokoladen er søtet med maltitol som er lakserende (dvs kan by på hyppige dobesøk eller oppblåst mage hos mange, veldig individuelt) og du bør derfor ikke spise så mye av den.

Disse sjokoladene er vel ikke akkurat anbefalt på ketolyse men i og med at en plate er ca 75g eller noe sånt tror jeg og det er 7g karbo pr 100g blir det ikke mange karbene på noen få ruter.

Ella-A 25-01-09 00:23

jeg spiser sånn sjokolade, har alle hjemme, både mørk sjokolade, mandel og vanlig. Den mørke har bare 2kh pr stk, så den er mye greiere å spise om du ikke klarer å slutte. jeg tar de bitene jeg skal tillate meg å spise, så har jeg pittesmå skåler, og deler opp i små små biter, da spiser jeg ikke opp alle engang. Og fortsatt ligger en del av sjokoladen i skapet liksom :) Selvfølgelig skal man ikke spise mye av dette, er egentlig ikke anbefalt i det hele tatt, men når min kjære spiser sjokkis og kjeks osv må jeg også ha litt å kose meg med så da blir det denne og evt noe annet som er helt fritt for karber. Jeg tåler alt av maltitol så..:p

Cathrine83 25-01-09 21:07

Tusen takk for svar :).

elian 31-01-09 08:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fnutte (Innlegg 628072)
Dæven så mange barer du spiser da.... håper det var en stund i mellom disse bestillingene da :lol:

Har liksom ikke turt å bestille fra utlandet jeg men kunne godt tenke meg å teste ut noen andre varianter enn de som finnes her. Noen forslag på hva jeg bør bestille? :o

Hehe :D Jeg og gubben deler da... Men de har en del mnd holdbarhet, så de blir ikke akkurat spist på ei uke :p Men jeg kan noen ganger spise 2 om dagen, også kan det går en uke uten at jeg spiser en eneste en.

Jeg bruker de både hvis jeg vil ha noe søtt, og hvis jeg ikke har mat tilgjengelig etter trening og sånn :) Bruker de ogå hakket i en kake noen ganger :p

Vimpane 31-01-09 09:29

Men det er noe jeg ikke skjønner.....

Se på dette:

Atkins Endulge Crisp (30g)
Kjempegod melkesjokolade med krisp. Kun 1 netto karb per 100 gram!
INGREDIENSER
Melkesjokolade med søtstoff (89%) (søtstoff: maltotol), kakaosmør, melkepulver, kakaomasse, ikke-hydrogenert vegetabilsk fett, smørfett, emulgator (lecitin), aroma, soya (11%) isolat av soyaprotein, tapiokastivelse, salt.

NÆRINGSINNHOLD PR PORSJON (30 GRAM)
Energi: 574 KJ (138 kcal), Protein: 4,7 g, Karbohydrater: 14,3 g (hvorav sukkerarter 1,6 g, sukkeralkoholer 13,3 g) Fett: 9,3 g (hvorav mettede fettsyrer 5,5 g), Kostfiber: 0,8 g, Natrium: 0,07 g.

Får ikke dette til å stemme....men så er jeg jo helt fersk og da....:confused:

Fnutte 31-01-09 09:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vimpane (Innlegg 634589)
Men det er noe jeg ikke skjønner.....

Se på dette:

Atkins Endulge Crisp (30g)
Kjempegod melkesjokolade med krisp. Kun 1 netto karb per 100 gram!
INGREDIENSER
Melkesjokolade med søtstoff (89%) (søtstoff: maltotol), kakaosmør, melkepulver, kakaomasse, ikke-hydrogenert vegetabilsk fett, smørfett, emulgator (lecitin), aroma, soya (11%) isolat av soyaprotein, tapiokastivelse, salt.

Energi: 574 KJ (138 kcal), Protein: 4,7 g, Karbohydrater: 14,3 g (hvorav sukkerarter 1,6 g, sukkeralkoholer 13,3 g) Fett: 9,3 g (hvorav mettede fettsyrer 5,5 g), Kostfiber: 0,8 g, Natrium: 0,07 g.

Får ikke dette til å stemme....men så er jeg jo helt fersk og da....:confused:

Du skal trekke fra sukkeralkoholer :D

Vimpane 31-01-09 09:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fnutte (Innlegg 634606)

Ahhhhh...genialt.....:D

Takk for opplysningen...:)

Carisma 31-01-09 12:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fnutte (Innlegg 634606)

Ja,men likevel står det jo:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vimpane (Innlegg 634589)
Kun 1 netto karb per 100 gram!

Karbohydrater: 14,3 g (hvorav sukkerarter 1,6 g, sukkeralkoholer 13,3 g)

Det står da vitterlig at det er 1,6g sukkerarter pr 30g, hvordan får de da 1g pr 100g i oppsummeringen?

lura 03-02-09 17:29

noen rema 1000 har atkins barer,div helsekostbutikker har dem..

Ella-A 10-02-09 01:02

Haha det lurer jeg også på Carisma! Men hvilke smaker liker dere da? har bestilt en atkinsbar for noen uker siden på lavkarbopikene, men har ikke turt å smakt på den enda..:p

Aphrodithe 10-02-09 19:11

Jeg liker best den som ligner en Brownies. Noe med Decadente Bar eller noe. Den er skamgod!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:01.