Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Ketolyse og tenner (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23801)

Gracella 04-02-09 18:00

Sv: Ketolyse og tenner

Jeg har merket at alt belegg er borte på tennene når jeg er på ketolyse/lavkarbo.
Jeg tror også at sukkerholdig mat gir belegg, eller jeg vet det - i julen gikk det i alt som var "godt" og da var belegget tilbake på tennene.
Ser nesten fram til å gå til tannlege neste gang, for jeg regner med å ikke ha noen hull denne gangen :D

Jabba 04-02-09 18:19

Takk for tips ! Må visst på shopping.....igjen...

Sesti 04-02-09 22:27

Bare sånn for å nevne det, tannlegen min advarte meg på det sterkeste mot å bruke sånne tannkremer som skal gjøre tennene hvitere.. Han sa at det ødelegger tennene, og de blir verre med tiden (kjernen i tanna kommer fram liksom)

Ellers er belegget mitt borte nå, det var bare akkurat den dagen trur jeg:)

lilleM 05-02-09 13:58

Hei

Har merket ekstra mye belegg på tennene de siste dagene. Beg på ketolysekuren på mandag. I dag pussa jeg tenna i sikkert 10 min, hehe. Det går bort, men er annerledes ja. Sjelden jeg får belegg på tyggeflata på tanna, men det gjør jeg nå, helt snodig, men sikkert ikke farlig :-)

jannemor 05-02-09 14:13

jeg føler at mine tenner blir glattere og renere etter tannpuss nå enn før, men fysj for en ånde ;) I tillegg har jeg begynt å få kviser i ansiktet og på ryggen :eek: å DET har jeg ikke hatt siden jeg var kanskje 17. Håper det forsvinner fort

Pearl 05-02-09 20:38

Så rart at erfaringene er så forskjellige. Kanskje det da har med helt andre ting enn ketose å gjøre?

Vimpane 05-02-09 21:37

Apropo dårlig ånde....jeg skulle ut på barselgruppe idag og følte selv at jeg hadde sååååååå sykt dårlig ånde:(

Jeg pusset tennene og skyllet munnen med listerine munnskyllevann....STEIKE så bra det funka....:D Det svei som f***, men jeg har ikke hatt sånn velvære i munnen siden jeg startet for snart 2 uker siden. Gjett om det var deilig å ha en annen smak i munnen:)

Lurer på om de selger listerine i små flasker. Det er nesten som om jeg vurderer å gå med ei flaske på innerlomma så jeg kan skylle munnen gjevnlig i løpet av dagen....:p;):)

Carisma 06-02-09 09:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vimpane (Innlegg 641567)
Lurer på om de selger listerine i små flasker. Det er nesten som om jeg vurderer å gå med ei flaske på innerlomma så jeg kan skylle munnen gjevnlig i løpet av dagen....:p;):)

God ide egentlig. Man kan vel kjøpe sånne små "reiseshampoflasker" på Saape, HM eller Lindex og fylle oppi hvis det ikke finnes? Eller blande det med vann på en liten sprayflaske og ha munnspray... :rolleyes:

Vimpane 06-02-09 18:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 642045)
God ide egentlig. Man kan vel kjøpe sånne små "reiseshampoflasker" på Saape, HM eller Lindex og fylle oppi hvis det ikke finnes? Eller blande det med vann på en liten sprayflaske og ha munnspray... :rolleyes:

hear hear....en veldig god ide...:D

Jabba 06-02-09 18:24

Listerine .... jeg har en slik miniflaske stående på badet... så det finnes nok ja...

arkine 07-02-09 19:50

mine tenner har blitt helt perfekte ,glatte og fine, ullbelegget er borte
takket være lavkarbo
:D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:22.