![]() |
Sv: Ketolyse og tenner
Jeg har merket at alt belegg er borte på tennene når jeg er på ketolyse/lavkarbo.
Jeg tror også at sukkerholdig mat gir belegg, eller jeg vet det - i julen gikk det i alt som var "godt" og da var belegget tilbake på tennene. Ser nesten fram til å gå til tannlege neste gang, for jeg regner med å ikke ha noen hull denne gangen :D |
Takk for tips ! Må visst på shopping.....igjen...
|
Bare sånn for å nevne det, tannlegen min advarte meg på det sterkeste mot å bruke sånne tannkremer som skal gjøre tennene hvitere.. Han sa at det ødelegger tennene, og de blir verre med tiden (kjernen i tanna kommer fram liksom)
Ellers er belegget mitt borte nå, det var bare akkurat den dagen trur jeg:) |
Hei
Har merket ekstra mye belegg på tennene de siste dagene. Beg på ketolysekuren på mandag. I dag pussa jeg tenna i sikkert 10 min, hehe. Det går bort, men er annerledes ja. Sjelden jeg får belegg på tyggeflata på tanna, men det gjør jeg nå, helt snodig, men sikkert ikke farlig :-) |
jeg føler at mine tenner blir glattere og renere etter tannpuss nå enn før, men fysj for en ånde ;) I tillegg har jeg begynt å få kviser i ansiktet og på ryggen :eek: å DET har jeg ikke hatt siden jeg var kanskje 17. Håper det forsvinner fort
|
Så rart at erfaringene er så forskjellige. Kanskje det da har med helt andre ting enn ketose å gjøre?
|
Apropo dårlig ånde....jeg skulle ut på barselgruppe idag og følte selv at jeg hadde sååååååå sykt dårlig ånde:(
Jeg pusset tennene og skyllet munnen med listerine munnskyllevann....STEIKE så bra det funka....:D Det svei som f***, men jeg har ikke hatt sånn velvære i munnen siden jeg startet for snart 2 uker siden. Gjett om det var deilig å ha en annen smak i munnen:) Lurer på om de selger listerine i små flasker. Det er nesten som om jeg vurderer å gå med ei flaske på innerlomma så jeg kan skylle munnen gjevnlig i løpet av dagen....:p;):) |
Sitat:
|
Sitat:
hear hear....en veldig god ide...:D |
Listerine .... jeg har en slik miniflaske stående på badet... så det finnes nok ja...
|
mine tenner har blitt helt perfekte ,glatte og fine, ullbelegget er borte
takket være lavkarbo :D |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:22. |