![]() |
Sv: Oppstart på mandag?
Jeg liker å blande rømme med div krydder=) Egenkomponert er best, og da smaker den litt forskjellig hver gang!
Dette er godt: -En liten dæsj soyasaus og sitronsaft setter en god "spiss" på smaken -Urter (jeg foretrekker tørkede i dipp) -Litt grov sennepp kan være godt (bare litt) -Salt, pepper, paprika og chilikrydder -egentlig det jeg har tiljengelig der og da. Før jeg begynte på ketolyse brukte jeg lettrømme eller kesam=) Dette er også ypperlig til pizza og salater=) Guakemole er også godt å dippe i. |
Sv: Oppstart på mandag?
Sitat:
Jeg registrerer alt jeg spiser i næringskalkulatoren på diett.no, og forsøker å holde meg rundt 70% fett. Skulle jeg forsøkt å holde meg til en fast mengde fett måtte jeg drukket smeltet smør til kvelds noen dager og pint meg andre. Da tror jeg man fort blir lei. Jeg spiser mindre både i mengde og i antall kalorier enn tidligere, uten å føle at jeg forsaker noe som helst. Jeg er heller ikke så opptatt av om jeg får i meg 5 eller 20 gram karbohydrater om dagen, så lenge jeg ikke går over. Noen sier at de ikke går ned hvis de spiser under f.eks. 15 gram per dag, men dette har jeg ikke sett noen fornuftig forklaring på. Jeg tror det er mer riktig å si at fra ca 15 gram og nedover er ikke effekten målbar. Prøv deg frem. Jeg sliter mer med å få i meg nok karbohydrater (til tross for at jeg spiser mengder med salat og grønnsaker) enn fett og proteiner. Så mitt råd, som relativt fersk, men med god flyt, er å gi blaffen i kalorier men å lytte til kroppen. Er du mett, trenger du ikke mer mat, hverken med eller uten fett. Er du sulten, sørg for at maten du spiser alltid har en riktig balanse av fett og proteiner. Lykke til :) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:11. |