![]() |
Sv: Sjokolade delice nammenam
Sitat:
hmm, ja det hørtes deilig ut, godt med noe litt syrlig til sjokolade...det skal jeg prøve.. |
sigrid_rede ble kaken god? er så nyskjerrig på om andre nyter den slik jeg og mine gjorde...
|
jeg har endelig funnet antonberg!!! så skal jommen meg lage disse iløpet av helga!
*gleeeeder meg* :D |
så bra...håper du koser deg masse med det...:D
|
Sitat:
|
hei ser det står du er fra kristiansand...jeg kjøper det på ica maxi på lund, eller ica oppe med gamle lunds broa.. ellers har jeg også snakka med rema 1000 oppi byen om å ta det inn...
|
nå har jeg lagd disse! ble fantastisk godt! klarte å få 22 stk utav røra, lagde de i silikonformer.
hadde besøk av min mor og hennes mann som likte de veldig godt! det var de beste sjokoladekakene han hadde smakt, sa mannen hennes! de smelter på tunga! tuuusen takk for super oppskrift! denne skal bli en gjenganger her i huset:blomster: sitter hjemme med sykt barn, og trøstespiser opp resten! |
hmm 22.så bra... så utrolig gøy å få så positiv tilbakemelding..
off...ja med denne kaka er det helt ok å trøstespise litt...hehe håper barnet ditt blir bedre..har akkurat hatt ei uke hjemme med guttungen selv... nesten mer slitsomt for oss mødre enn barna av og til...hehe:p |
Sitat:
|
hei nøtta.
har rema 1000 med slottet antonberg? eller mener du oppe med svømmehallen? de har den iallefall ikke på den med slottet...ikke på fredag i allefall... |
som dere kanskje ser i tråden på spørsmål, så er anton på vei ut, desverre.
men, menybutikkene og lavkarbopikene har en annen variant med mindre kbh! se her |
nei da skal jeg hamstre!!! men kan bruke hveilken som helst sjokolade hvis en bare regner skikkelig....den mørke sukkerfri sjokoladen får jeg tak i et par steder i allefall her i kristiansand..så jeg skal nok klare meg...men takk for info...
|
Jeg lagde disse forrige helg, jeg var i tvil om hva det kunne bli.. Men faktum er at disse var fantastisk gode!!!!:D
De er på topp 5 på kakelista, helt fantastisk:) Vi lagde den med 86 % sjokolade, i dag skal vi prøve med Anton Berg.. Fantastisk kake det her, og svært lettlagd, anbefaler alle til å prøve!:) |
Å DÆVEN, denne var god. :sikle: :sikle: :sikle:
Angrer kanskje litt på at jeg lagde full oppskrift, uten å ha noen å servere til. Jeg kan ikke spise opp alt selv heller, for jeg brukte sukkerfritt, og merket det i magen i går etter "bare" 3 stykker :p Kan de fryses mon tro? det kan vel umulig gå? (jeg har egentlig så mange, at jeg kan ta på meg det ansvaret og fryse en av de, altså.) Også lurte jeg på konsistensen, de fikk en ørliten skorpe, og resten er som mousse. Det er sånn det skal være? De ble litt fastere når de fikk romtemp. Men altså, ååÅ! NAM! |
Sitat:
har aldri fryst de, men du kan jo teste en å se. er redd kostistensen kanskje kan bli litt ødelagt. men de holder seg en stund i kjøleskapet i en lufttett box. selv om jeg skal inrømme at de ikke ligger lenge her i huset..hehe jeg pleier å få de som mousse konsistens over hele, men de som er innerst i ovnen får en kake lignende konsistens i kantene av og til, syntes det er ganske godt det også jeg... syntes du skal nyte de akkurat slik du syntes de er best!!:p |
Sitat:
jeg har aldri prøvd å fryse de, er redd de kanskje skulle forandre konsistens, muligens skille seg eller noe, men test en og se.. har du de i lufttett box holder de seg en stund i kjøleskapet, en skal inrømme at de ikke ligger lenge her i huset... skorpe? mener du de ble harde, eller som en kake konsistens? jeg får de som en mousse konsistens over hele utenom de som ligger innerst i ovnen får en litt kakekosistens i kantene.. funker det også, syntes det er litt godt det også jeg... spis de slik du liker de best du... har du noen venner familie eller gode kolegaer så kan du jo ta med å servere de noen om du har problemer med å spise opp...hehe |
Jeg fryser dem tvert, for da er de sååå gode:D
Jeg lagde dem sist med anton berg, fikk ikke vondt i magen, men det rant en del ja.. de var bedre med 86 % sjokolade, men det blir når jeg er ferdig med ketolysen og over på generell lavkarbo:) Når man fryser dem får de en trøffellignende konsistens, det er kjempegodt!:) |
Ja, de kan fryses :) og de tiner på 15-20 minutter.
(jeg er nå "endelig" ferdig meg å spise opp de her. De holdt seg kjempefint i kjøleskap siden søndag.. jeg er (desverre) allerede i gang med å planlegge neste ladning...) |
flott, det var greit å vite...
haha, jeg er heldig som ikke reagerer på maltitol og sånn... ja, tror jeg lager disse litt for oft, men klarer ikke la være, det er bare så godt, men når som jeg vet jeg kan fryse de, så vil det ikke være så lett å bare gå å ta en, når jeg må tine de og sånn, så det var ikke dumt...:p |
Disse står i ovnene nå, og skulle jeg ikke like de ferdig stekt, så kan jeg hvert fall spise deigen for den var himmelsk :lol:
|
(pssst. De er best når de får kjølt seg helt, i tilfellet du blir frøktelig skuffa når du smugspiser en altfor varm muffins ;))
|
tips, ta litt sterk espresso eller en ts eller 2 kaffe pulver i sjokoladen når du smelter den så blir vet deilig mokka smak...
|
Hei
Jeg er fremedels ganske ny i dette, så jeg er ikke sikker på utregninen her, men jeg lurer på hvordan du kom frem til at det bare er 5,4 kh i hele røra? Nå brukte jeg Cavalier mørk sjokolade siden det var det jeg hadde i hus men ... 175 g sjokolade = 7,2 70 g smør = ? 6 egg = 5,4 eller 1,8 alt ettersom jeg regner med matportalens eller Dr. Torkil sine verdier 11 g splenda = 10,7 Totalt får jeg da enten 23,3 eller 19,7. Så hvordan ser ditt regnestykke ut? Skal snart ta de ut av ovnen og gleder meg til de blir kalde :D |
Sukrin som er i hovedinnlegget, inneholder ikke karber i det hele tatt, det er nok derfor :)
|
Hva? Da skal jeg handle sukrin ihverfall. Har funnet på den ene helsekosten, men har ikke giddet å kjøpe siden jeg alerede har splenda, men skal jaggu kjøpe nå ja :D
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:49. |