![]() |
Sv: Artikkel som viser at PCOS kan leges ved lavkarbokosthold
Så utrolig bra! :) Jeg fikk vite at mange av symptomene kan reduseres eller forsvinne helt med lavkarbo/ketylose. Er litt skremmende å begynne på et fast opplegg, fremfor å spise "litt sunt her og litt sunt der". Men nå er jeg intrigued! Å faktisk merke en forskjell ville vært fantastisk :)
|
Jeg har PCOS.. Legen undersøkte og sa bare at det mest viktige var at jeg gikk ned i vekt. Deretter gav han meg resept på p-piller, og sa at de kom til å gjøre det vanskelig å gå ned i vekt, men det måtte gjøres. Og han anbefalte ikke lavkarbo, da det gjorde at metabolismen min ville bli sur, hva enn det betyr..
Jeg droppa pillene, ble så dårlig av dem.. Nå er det bare lavkarbo som gjelder:) Var innom der en gang i begynnelsen av mai, spurte etter metformin, men det ville han ikke gi meg fordi han trudde ikke jeg var insulinresistent. Så nå er det bare meg og lavkarbo:) Og vi skal vinne!:D |
Så bra artikkel! Den tas vare på!
Lurer på hvilken klinikk det er forresten, tror ikke det er den der jeg var. Der fikk jeg kun råd fra en av legene om å tenke mer på hva jeg siste. Senest for to måneder siden fikk jeg råd fra en ung kvinnegynekolog om å holde PCOS i sjakk med P-piller!!! :eek: Hun så bare overbærende på meg da jeg snakket om lavkarbo....så det er virkelig flott at Norges leger begynner å finne ut av dette. |
Imp: Litt samme erfaring som meg ser det ut til..:s
Trasi er det.. |
Kjempefin artikkel! Håper dette virkeli skal hjelpe.. har pco og slitt med det i flere år og mange slankekurer :(
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:46. |