Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Er litt skuffet jeg ... Kan noen bidra med svar som muligens kan oppmuntre meg!? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26167)

Veggpryd 29-05-09 17:49

Sv: Er litt skuffet jeg ... Kan noen bidra med svar som muligens kan oppmuntre meg!?

4,5 kilo på en måned er jo kjempebra! Jeg gikk ned 17 kilo på 8 måneder og er veldig fornøyd (ca 2 kilo i måneden). :)

Tenk om det går i samme fart i to måneder til? Da har du gått ned totalt 13,5 kilo hvis jeg ikke har regnet helt feil.

Jente 1980 30-05-09 23:17

Sv: Er litt skuffet jeg ... Kan noen bidra med svar som muligens kan oppmuntre meg!?

:pHar ikke spist sjokolade i heeele dag:p Så vet dere det;-))) Men litt baconcrisp siden det er lørdag må til... Jeg gir meg ikke, hadde en oppmuntrende samtale med svigerinnen til sjefen min som har tatt av 15-16 kg med ketolysekuren. Og hun tipsa meg om løvbit, så det hadde vi til middag med diverse woka grønnsaker, og fjordland bernaise saus. MMMMMMMMMMMMMMMMMMmmmmmmmmmmmm sier jeg bare, det smakte virkelig;)

Ønsker alle en fortsatt god pinse! Og takk for så mye bra resopns og innspill, setter jeg stor pris på.

Jente 1980 31-05-09 00:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hapylady (Innlegg 727104)
Hjemmelaget sjokolade? Lette og fant oppskriften. Så det var noen som hadde hatt kokos i - er det ok?? Hvor mye karber er det i en slik porsjon tro?? Noen som vet? Så det også var diskusjon på delfiafett og cocosa. Jeg har ikke greie på dette - hva bør man velge?

Skulle gjerne svart deg, men jeg er så fersk her inne at jeg har ikke svar å gi... Får håpe noen andre kan svare deg, og for den saks skyld meg og her;)

Hapylady 31-05-09 12:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jente 1980 (Innlegg 727637)
Skulle gjerne svart deg, men jeg er så fersk her inne at jeg har ikke svar å gi... Får håpe noen andre kan svare deg, og for den saks skyld meg og her;)

Takk for det :). Håper noen vet og kan svare når de har muligheten.
Fjordland bearnaise - var det lite karber i den??? Jeg står stille og må visst belage meg på å gå på kuren lenge, så litt saus hadde ikke vært å forakte :).
Noen sier at krydder er partystopper - noen som vet det?? Hva med chili???

Miss B 31-05-09 13:20

Skal ikke Chille øke forbrenninga da???:confused:Og krydder må vel være lov?

Kitt 31-05-09 13:46

Vanlig krydder er nok ingen partystopper, men se opp for krydderblandinger ala taco, grillkrydder etc!
Mange av dem inneholder sukker!:eek:

Ligger oppskrifter på både tacokrydder og grillkrydder her inne. Bruk de i stede!:D

Carisma 31-05-09 21:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hapylady (Innlegg 727690)
Fjordland bearnaise - var det lite karber i den???

Den skal visstnok innehodle 2,2 gr karbo pr 100g eller noe sånn. Men hvorfor spise noe som smaker papp og stort sett er lagd av E-stoffer når sausen kan lages fra bunnen på 2 minutter? Finnes mange bra oppskrifter på bernaise her inne.

Hapylady 01-06-09 10:33

Takk for svar:). Får lete litt og prøve meg fram på både krydder og sauser. Jeg går opp og ned 1 kg og står dønn, så det må være noe jeg spiser som gjør at jeg legger på meg.
Tror det er baconcrisp bl.a. som jeg spiser litt av i helga. Kroppen binder vann med en gang. Kanskje jeg drikker for lite også, så jeg ikke får skylt dette ut.
Men en gang så må det vel slippe.

Jente 1980 01-06-09 23:23

Jippi, imårrest viste vekta minus 4,5 kg igjen!!!!!!! Enda jeg spiste både sjokolade og baconcrisp til kvelds pga kino! Men drakk MYE vann, og passa på å få i meg mye fett iløpet av dagen, for ikke å snakke om mosjon:-) Jeg, lille jenta mi og noen gode naboer gikk en forblåst tur innigjennom tromsdalen, herlig!

Jente 1980 01-06-09 23:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hapylady (Innlegg 727690)
Takk for det :). Håper noen vet og kan svare når de har muligheten.
Fjordland bearnaise - var det lite karber i den???

2,2 g karber per 100 g!!! :D

Jente 1980 01-06-09 23:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 727732)
Vanlig krydder er nok ingen partystopper, men se opp for krydderblandinger ala taco, grillkrydder etc!
Mange av dem inneholder sukker!:eek:

Ligger oppskrifter på både tacokrydder og grillkrydder her inne. Bruk de i stede!:D

Jeg bruker tacokrydderet fra Hindu, da jeg har lest her inne at det er "det snille" tacokrydderet:-)

Jente 1980 02-06-09 00:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd (Innlegg 727122)
4,5 kilo på en måned er jo kjempebra! Jeg gikk ned 17 kilo på 8 måneder og er veldig fornøyd (ca 2 kilo i måneden). :)

Tenk om det går i samme fart i to måneder til? Da har du gått ned totalt 13,5 kilo hvis jeg ikke har regnet helt feil.

Takk for oppmuntrende ord! :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:39.