Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Livets lyse side (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=67)
-   -   Fine og forunderlige ting med en ny kropp (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26175)

Michelin 01-06-09 21:39

Sv: Fine og forunderlige ting med en ny kropp

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mara (Innlegg 727941)
Hei du, Michelin,
kanskje du skal bytte profilbilde snart?
Det er jo helt fantastisk, med bunaden og sånn

-kanskje det...synes egentlig ikkje æ ligne så masse på Michelinmannen lenger :D

Michelin 01-06-09 21:44

...sånn... :)
kanskje æ kan oppdatere tickeren min snart og :heia:

Mara 04-06-09 22:29

Se det, ja, MYE bedre!:heia:

Kula 05-06-09 09:47

Snorking om natten er borte - og har dermed fått mye bedre søvnkvalitet. Våkner klokken 05:00 uthvilt.

Ikke noe galt med Follestad i Akersgaten, men duverden så deilig det er å kunne kjøpe klær i helt vanlige butikker.

Slipper en promt 10 ganger i året - tidligere 10 ganger i timen.

Sykler til Kikut uten pause og uten å hoppe av sykkelen i de værste motbkkene.

Eneste klare ulempen er at hvis jeg blir mer fornøyd med meg selv nå ender jeg opp venneløs.

-

Svane 05-06-09 10:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kula (Innlegg 729993)
Eneste klare ulempen er at hvis jeg blir mer fornøyd med meg selv nå ender jeg opp venneløs.
-

:lol:

Det tviler jeg sterkt på!

Seriøst, selvtillit virker tiltrekkende på andre mennesker. Så sånn sett kommer du til å øke i popularitet. :)

LineJM 05-06-09 12:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kula (Innlegg 729993)
...klippe...

-

:lol:

fjanni 05-06-09 12:14

Sitat:

Slipper en promt 10 ganger i året - tidligere 10 ganger i timen.
:lol: i går prompet jeg og ble helt overrasket selv. før prompet jeg sikkert 10 ganger hver kveld på sofaen og jeg er dame altså! :lol: Lærte til og med kjæresten min opp i at det rett og slett ikke var flaut å prompe forran kjæresten sin! Stakkars fyr. Vel, vel..det kommer betydelig mindre avgasser nå ja!

Gerd 05-06-09 14:48

Det å oppdage og se at jeg faktisk hadde kragebein var stort :D

Photobscura 05-06-09 19:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 730108)
Det å oppdage og se at jeg faktisk hadde kragebein var stort :D

Jaaa! :D

JenJen 05-06-09 20:27

Å kunne se ned og bare se pupper som stikker ut, ikke pupper + mage 1 og mage 2 :p

Michelin 05-06-09 21:58

...man er ikke venner før man kan fise sammen! :D

Hillelille 06-06-09 13:54

Har nettopp nytt en skål bringebær med fløte (uten søtning i faktisk) på verandaen, i sol og finvær, i sommerklær man ikke skjemmes i når man har dem på.

Det er en god bivirkning.

Nille 06-06-09 14:22

Det aller aller første jeg oppdaget var at det ikke blir slitasjehull på alle bukser på innsiden av lårene - hel ned til knærne omtrent......hvor deilig å oppdage at lårene ikke gnisser sammen når jeg går :)

nalana 08-06-09 08:39

Myggen vil ikke ha meg lenger!
Har vært på tur i myggområde flere ganger. Det har vært slik at den jeg har vært sammen med har sagt at herfra må vi bare skynde oss og komme vekk. Så har jeg merket at det er mygg der, meg de bryr seg ikke om meg. Myggen liker nok best søtt blod!:D

Dette er jo ikke en bivirkning av at jeg er blitt slankere, men av kostholdet. Artig allikevel da!

Michelin 08-06-09 11:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nalana (Innlegg 731151)
Har vært på tur i myggområde flere ganger. Det har vært slik at den jeg har vært sammen med har sagt at herfra må vi bare skynde oss og komme vekk. Så har jeg merket at det er mygg der, meg de bryr seg ikke om meg. Myggen liker nok best søtt blod!:D

Dette er jo ikke en bivirkning av at jeg er blitt slankere, men av kostholdet. Artig allikevel da!

Det oppdaga æ og i fjor sommer, den satte sæ på mæ, men forsynte sæ ikkje :) og ei anna ketolysedame æ kjenne hadde samme erfaringa :)

Ivory 13-06-09 01:17

Mange av klærne mine passer igjen, huden har blitt bedre - jeg har nesten helt sluttet å klø, og eksemflekker på armene er blitt borte:)

Og faktisk så merker ikke jeg myggen så mye lenger heller:D

Jabba 13-06-09 09:25

Denne sommeren har jeg blitt ekstremt fort brun - kanskje det skyldes lavkarbo?

The Dude 13-06-09 10:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nalana (Innlegg 731151)

Det var interessant hvis det stemmer. Det er nok ikke det søte i blodet, men at du utskiller et stoff som du ikke gjorde før. Det er forsket en god del på hvorfor noen blir bitt av mygg og andre ikke. Nylig er det samlet inn prøver fra huden fra dem som ikke blir bitt (forsøkspersonene stikker hånden inn i et glassbur fullt av mygg). Det viser seg at noen skiller ut et kjemikalie som kamuflerer den lukten som myggen egentlig er ute etter. Industrien vil ikke si hvilket stoff dette er siden de vil lage effektive myggmiddel.

Det første myggen går etter er CO2 som vi puster ut, det bruker den til å lokalisere oss på lang avstand. Deretter stikker den kun hvis den finner en bestemt duft på huden. Hvis duften er kamuflert av dette mystiske stoffet slipper du bitt. Morsomt hvis det er noe med dietten som kan påvirke dette.

Gerd 13-06-09 10:38

Myggen elsker meg fremdeles :cool:

nalana 13-06-09 10:52

Som jeg forstår så ligger vel ikke du helt på bunn med karber lenger. Det er nok det som skal til, godt under 20 karber om dagen. Mener ikke at det er verdt det bare for myggen altså, når man ikke har behov for å ligge så lavt.:p

Kula 13-06-09 10:59

Hvis én mygg og jeg befinner oss i samme fylke, finner myggen meg og stikker. Ingen forandring med ketogent kosthold.

-

Gerd 13-06-09 11:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nalana (Innlegg 733765)
Som jeg forstår så ligger vel ikke du helt på bunn med karber lenger. Det er nok det som skal til, godt under 20 karber om dagen. Mener ikke at det er verdt det bare for myggen altså, når man ikke har behov for å ligge så lavt.:p

Antall karber vet jeg ikke hva jeg ligger på nå for tiden. Men ikke når jeg låg på mellom 15 0g 20 heller, lot myggen meg i fred...

Veggpryd 13-06-09 11:41

Huden min har blitt mykere. Hadde mye nupper og tørr hud før. Hodebunnen har blitt helt fin (den var et mareritt før).

Har vært nødt til å endre BH-størrelse flere ganger de to siste årene. Det var spesielt hyggelig. :D

Photobscura 13-06-09 11:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd (Innlegg 733781)
Har vært nødt til å endre BH-størrelse flere ganger de to siste årene. Det var spesielt hyggelig. :D

Etter at jeg hadde gått ned tjue kg var jeg på en fancy undertøyssjappe på Steen og Strøm. Sist jeg kjøpte bh måtte jeg ha 95D, og det var så vidt den passa ... :o. De målte meg, og jeg gikk ut med bh i størrelse 85C! Jeg begynte faktisk å gråte i butikken :p, se det for deg, jente i bare undertøyet som gråter, og voksen dame med perleøredobber og kasjmirgenser som trøster. Hahaha :D

Carisma 13-06-09 11:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 733733)
Denne sommeren har jeg blitt ekstremt fort brun - kanskje det skyldes lavkarbo?

Og fargen holder mye lenger! Jeg aner ikke om det har med lavkarbo å gjøre, men både jeg og sambo har fortsatt skille etter vi var i egypt i mars! Jeg syns det har vært sånn de siste 3-4 åra, før var jeg blåhvit etter noen dager igjen.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:37.