Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Pølsetips (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26316)

gryhelen 11-06-09 15:32

Sv: Pølsetips!

Tenkte jeg skulle informere!
Hvis dere skulle komme til å handle i sverige i sommer så har både Nordby Supermarked og Maximat GØL pølsene fra Tulip. De har fra 1-4 karber pr 100g og selges i pakker a 720 g. Det er ca 100 g pr pølse. Følgende varianter:
Sommer grillare, Bratwurst, Ost frankfurter, Jalapeno grillare, Tzatsiki grilllare og Chirizo Korv.
Jeg har smakt Jalapeno (Kjempegod), Tzatsiki (kun 1 karb) og Chirizo. Alle er veldig gode... :)

De selges for SEK 39.90 i hele sommer iallefall på Nordby Supermarked. Jeg kjøpte dem på Maximat sist til den prisen. Vet ikke om de har tilbud på det der ennå.
:)

nomma 12-06-09 01:05

Jeg skal til sundsvall på ferie i juli, blir spennende å gå på jakt i svenske butikker etter lavkarbo produkter..

hmmm 13-06-09 08:13

Sundsvall?
Jeg har bodd 5 år i Sundsvall!!

nomma 13-06-09 19:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hmmm (Innlegg 733715)
Sundsvall?
Jeg har bodd 5 år i Sundsvall!!

Da har du sikkert noen gode shoppe-tips ? :ja:

hmmm 14-06-09 17:41

Eh.. nei. sundsvall er nok ikke akkurat et shoppemekka. :rolleyes:

Dessuten har sikkert mye skjedd siden jeh bodde der!

Janis 14-06-09 20:56

Noen som har smakt ketolyse pølsene?
Så på nettkurset der de var på handletur, pøler med ketolyse-label på.

hmmm 15-06-09 20:54

Jada, jeg har smakt de, Helt ok, men ikke noe å hoppe i taket for synes jeg. De fra grilstad er MYE bedre!!

saxpia 15-06-09 21:16

Har prøvd grillpølsene, og på grillen er de god. Men ikke trekt i vann. Da smakte de heller kjipt. Men sier som over, ikke noe å hoppe i taket for.

Elephanta 16-06-09 10:40

Jeg fant bratwürst fra Grilstad på Rimi i Horten i dag, gleder meg til å teste! Lurer litt på om Bunnpris også fører Grilstad? Ikke helt sikker, men mener jeg har sett produkter fra Grilstad på Bunnpris tidligere.

Elephanta 17-06-09 07:18

Usj, den pølsa falt ikke i smak hos meg, i hvertfall... Men jeg er kanskje ikke noe pølsemenneske heller, vet ikke helt, jeg. God var den i allefall langt ifra. :o

Carisma 17-06-09 08:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Elephanta (Innlegg 735380)
Usj, den pølsa falt ikke i smak hos meg, i hvertfall... Men jeg er kanskje ikke noe pølsemenneske heller, vet ikke helt, jeg. God var den i allefall langt ifra. :o

Den smaker kanskje litt mye, så om man ikke liker krydra pølser er den nok ike noe særlig. Sambo tåler den ikke han, enda han er ikke ømfintlig på hverken krydder eller annet vanligvis.

Ica på Hasle hadde forøvrig denne, for oss som liker og tåler den :D

bella donna 17-06-09 22:51

Rimi på Skadberg (Sola) har de, kjøpte i dag:)

inglan 17-06-09 23:35

Gilde har Argentinske lammepølser med 2 karbohydrater pr 100 g.
De er kanon gode.:D
Kjøper dem på Coop Prix. Har ikke sett dem andre plasser men de finnes sikkert i andre butikker også.

Elephanta 19-06-09 11:19

Jeg ga resten av pølsene til mamma, jeg, hun sa det var de beste pølsene hun hadde smakt, så da var det jo godt for noe uansett da :p

hmmm 19-06-09 20:26

Hehe. Jeg synes også de er gode. Mye bedre enn vanlige grillpølser. Savner ostepølser med bacon og brød, da. Fra bensinstasjonen. Men det er det gamle livet mitt.....:D

kazza78 21-06-09 11:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av gryhelen (Innlegg 733040)
Hvis dere skulle komme til å handle i sverige i sommer så har både Nordby Supermarked og Maximat GØL pølsene fra Tulip. De har fra 1-4 karber pr 100g og selges i pakker a 720 g. Det er ca 100 g pr pølse. Følgende varianter:
Sommer grillare, Bratwurst, Ost frankfurter, Jalapeno grillare, Tzatsiki grilllare og Chirizo Korv.
Jeg har smakt Jalapeno (Kjempegod), Tzatsiki (kun 1 karb) og Chirizo. Alle er veldig gode... :)

De selges for SEK 39.90 i hele sommer iallefall på Nordby Supermarked. Jeg kjøpte dem på Maximat sist til den prisen. Vet ikke om de har tilbud på det der ennå.

Jeg var på Maximat i Nordby forrige helg, og der hadde de fortsatt pølsene til SEK 39,90. Jeg kjøpte Tsatziki grillare, og de var kjempegode (mye smak, og du bør like hvitløk) - og bare 1 g karb:D

Luna* 21-06-09 12:15

Sv: Pølsetips

Også jeg som skal innom Sverige i sommer :heia:

Lykkelig 01-07-09 21:27

Harryshopping er ut, pølseshopping er in. :D

Lizzi 03-07-09 16:06

I Sverige finner vi også bøklundpølser som er helt topp, kjøpte frankfurter som faller i smak her hjemme. 1 karb pr 100g, og i naturtarm. Kjøpte ikke så mange første gangen, og det ble fort tomt.

Ketolysepølsene er helt greie, hvis jeg husker rett så er det 0,2 karb så da kan man dra å grille pølser uten den dårlige samvittigheten:p

Rooogern 11-07-09 14:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av gryhelen (Innlegg 733040)
Tenkte jeg skulle informere!

Jeg har også testet disse pølsene og de var knallgode. :) Og Tzatsiki grillare var best! Og de har jo bare 1 karb så skal storhandle disse ved neste sverigetur. ;)

Rooogern 11-07-09 14:37

Her er forøvrig en link så dere ser hvordan de ser ut. ;) http://www.nordbysupermarket.se/admi...sp?Fileid=1915

Photobscura 11-07-09 22:44

Åh, ja! De pølsene er veldig veldig gode! Har pleid å kjøpe dem på Ica i Thorvald Meyers gate på løkka.
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bæret (Innlegg 730643)
Hm, har ingen slakter jeg...:o

Ser du bor i Trondheim, der burde det være slaktere, tenker jeg :)
Ellers kan det godt være at en velassortert Meny- eller Ica-butikk har ferskvaredisk og "hjemmelagede" pølser :)

Carisma 12-07-09 17:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 742209)
Åh, ja! De pølsene er veldig veldig gode! Har pleid å kjøpe dem på Ica i Thorvald Meyers gate på løkka.

Har de Gøl-pølser på ica?

Photobscura 12-07-09 17:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 742342)
Har de Gøl-pølser på ica?

Vanskelig å si da jeg ikke aner hva det er :p

Carisma 12-07-09 23:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 742348)
Vanskelig å si da jeg ikke aner hva det er :p

http://www.nordbysupermarket.se/admi...sp?Fileid=1915

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:35.