![]() |
Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak
Lavkarbo og lavkalori er vel denne berømmelige Kimkinsdietten??? Finnes mange tråder om den her..... Nille har prøvd..
|
Sitat:
På forhånd tusen takk! :) |
Sitat:
|
Jeg er også av den oppfatning at jeg ikke klarer å tro at jeg kan spise 3000 - 4000kcal å gå ned i vekt! det er for meg umulig å forstå. kjenner meg veldig igjen i det du sier om at du er matlei å at det preger måltidene, for min del kan jeg nå spise en pakke kjøtteig med masse meierismør, å er da også mett mesteparten av dagen - det er vel rundt 800kcal i en slik pakke uten smøret, å man presser jo ikke da ned mer mat...
kcal blir lagt merke til mer og mer, å Fettet er for min del kun dominerende i prosent ikke i gram. Så jeg er helt enig med at det er viktigere å føle seg bra, enn å presse ned mat man brekker seg av. det kan bli for mye. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Det er da virkelig ikke en gjengs oppfatning på forumet at man skal "proppe" seg med fett til "fettet tyter ut av ørene"? Eller til man brekker seg :eek: En fettprosent som er så høy som mulig, ja, men mengden skal ikke være høyere enn at man blir akkurat passe mett. Det er da en vesentlig forskjell mellom propping, tyting og brekking, og høyest mulig prosent?
Og det stemmer at Torkil anbefaler lavere kcal hvis man ikke går ned uten å telle kcal. Men det er jo litt viktig å få frem at dette er en strategi som bør prøves dersom man ikke går ned ved å stole på metthetsfølelsen. Funker det ikke å stole på metthetsfølelsen er det seff ingenting i veien for å prøve lavere kcal. Men jeg mener det er litt viktig å få frem for nye medlemmer at det ikke er der man trenger å starte ketolysekuren :o. (Ikke skyt :o) |
Sitat:
Det innlegget må jeg ha hoppet over, men selvsagt kan jeg svare:D Jeg har egentlig et veldig variert kosthold føler jeg, og spiser ikke det samme hver dag, men mitt matinntak i dag ser slik ut: Frokost: ost og skinkeskiver rullet sammen, med majones inni, ( andre dager spiser jeg gjerne et par kokte egg med en smørklatt på.) Lunsj: salat med grønnsaker og ostebiter, samt en god dressing over. Middag: Taco - kjøttdeig steikt i smør, kyllingkrydder, ost, salat, paprika, agurk og rømme på. Kvelds: En lindbergskive med godt pålegg, f.eks. roastbiff og majones. Jeg spiser vel strengt tatt det samme som mange andre, men kalorimengden er som sagt kutta ned på, jeg spiser mindre til hvert måltid:D Jeg spiser også akkurat det jeg har lyst på (av "lovlig" mat). |
Sitat:
|
Dessuten betyr ikke lavkalori at man behøver kutte end på fettet....
Jeg elsker denne henvisningen til tørrfisk! Inneholder nada fett, men myyyye proteiner, og ergo mye kcal. ca 300 gr kcal pr 100 gram tørrfisk, og det er mye! Så det å si at fettet er den store stygge ulven er tull.. Teller du kcal må du telle det fra all maten du inntar, og ikke bare fettet.. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
|
Sitat:
Men nå sier jeg jo ikke noe om mengden mat jeg spiser, eller hvor mye jeg bruker av fett, rømme og majones, for jeg heller ikke akkurat på:o Jeg bruker kalorikalkulatoren på vektklubben, men det er ikke ofte jeg veier og regner ut kaloriinntaket, jeg husker det bare sånn noenlunde fra alle de andre forsøkene jeg har hatt tidliger epå å gå ned i vekt... Jeg regna ut nå, for å se om jeg var helt på villspor, noe jeg ikke var. Mitt matinntak i dag tilsvarer omtrent 1527 kalorier. Så om du fikk ca. 3000 kalorier ut fra en lignende dagsmeny må du jo ha spist en god del mer enn hva jeg gjør... |
Sitat:
Takk for svar!:) Tror kansje jeg spiser pittelitt mer enn deg... Om morningen spiser jeg to egg stekte eller kokte, samt 2-4 baconskiver, eller en halv omelett à 2 egg feks... Og så tror jeg at jeg må prøve å begrense meg litt om kvelden rett og slett... Ikke spise bare for å spise liksom... :p |
Sitat:
|
Sitat:
Mengden jeg fikk da jeg regnet på det lå på 100-200g mat samlet altså alt inkludert, pr måltid. 3 måltider. |
Sitat:
For det andre finner jeg det rart at du lurer på hvorfor jeg vil ha en kilde til en påstand som jeg tror er feil. Jeg går ut ifra at absolutt alle på forumet er interessert i fakta omkring kostholdet. Jeg skrev og at jeg muligens ville lære noe nytt hvis jeg fikk linken. Påstanden jeg trodde var feil var "I følge ernæringsekspertene skal overflødig fett forsvinne ut via avføring..." For det tredje så har jeg ikke skrevet ett eneste innlegg her noensinne tror jeg som er imot lavkarbofilosofien som ligger til grunn. Tvert imot så har jeg skrevet en haug med innlegg til folk som lurer på ting om hvorfor det virker. Jeg har heller ingen teori og har ikke noe problem med at folk går ned i vekt. Men det er litt rart at hver gang noen forteller at de spiser kosthold med høyt fettinnhold men lite kalorier så blir disse hver gang fortalt at de må spise mer. Og det jeg finner rarest av alt er at et av gjengangstemaene på forumet er at man skal lytte til kroppen men samtidig skal man overse tegn fra kroppen på at ting ikke er helt som de skal være. Helt ærlig så var min eneste hensikt med innlegget at jeg så en påstand som virket rar. Jeg var interessert i en link som kunne oppklare om det var jeg eller Carisma som hadde misforstått. Ikke noe verre enn det. Lærer jeg noe nytt er det kjempefint. Dersom vi kan ta livet av en myte så er det også fint. Verre var det ikke. Peace out. |
Grunnen til at jeg reagerer på om mengde vs kalorier kan stemme er at jeg spiser mye mer nå enn jeg har gjort så lenge jeg kan huske, og på alle tidligere forsøk (libra osv) har jeg mer eller mindre blitt beskyldt for å lyve om kaloriinntaket siden jeg etter matplanen min lå på 800 til 1000 kcal og gikk opp i vekt... :rolleyes: Antok derfor at jeg regnet for lite og jeg justerte derfor opp alle tallene så jeg lå på 2000 kcal ca (men samme mengde??) på matplanene. 3000 passer derfor mye bedre med mine tidligere erfaringer enn 1500...
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat: