![]() |
Sv: Hjelp, trenger råd om vin!
Sitat:
|
Jippi! Marques de Caseres, en av mine favoritter inneholder bare 1,99 gram sukker per liter fant jeg ut igår!:D
St.Lucas har 2,8 gram den...:rolleyes: Lindemans som ble anbefalt lengre opp har 1(!) g sukker per liter:) Tips hvis dere har lyst på litt bedre vin med lite sukker i: Baron de Ley, 1,8 g per liter, og Coto de Imaz med 2,0 g sukker i!:cool: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
*flau* |
Skal på hyttetur i morgen og har kjøpt Valpolina og Lindemanns. Av de typene som er anbefalt i tråden her, og med 0,4 og 1 gram sukker/karbo pr liter.;) Husker ikke hvilken som hadde hva, men gleder meg til å smake. Rapport kommer om noen dager.:)
|
Jeg mener det er en tråd som heter noe sånt som vin-tråden her inne, men jeg klarer ikke finne den. Noen som husker?
|
Av australske rødviner er Yellow Tail en av mine favoritter :) (4 gr sukker pr liter).
|
Sitat:
Jeg har en øvre "grense" på fem gram pr liter. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Min erfaring er at en pappvin med HVIT surner fort! :eek: Hadde en som stod kaldt èn uke, og var ikke til å drikke etter det. Hadde kun tatt 2-3 små glass, så den var jo nesten full. Rødvin holder seg myyye lenger :p De var faktisk enige på polet, i at en hvitvin kan fort surne :ja: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Det spørs hvilken Cava, det. Cava er et vindistrikt i Spania. Det er i prinsippet det samme som Champagne, bortsett fra at det ikke er produsert i Champagne ;). Sist jeg drakk Cava var det Castellblanch Brut, og den har ni gram pr liter :rolleyes: (Men det var på utdrikningslag, så det var ikke jeg som plukka vinen, og jeg drakk bare ett glass). Men jeg vet det finnes Cava-viner som har helt ned under to gram pr liter.
|
Han Lucas var knallgod!! :lol:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
God til mat, god til fest, generelt god :D