Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Middag (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=120)
-   -   Nannahs Hellman-kylling (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26869)

Nannah 22-07-09 22:31

Sv: Nannahs Hellman-kylling

Den m vifta i ramme som gjør at varmlufta sirkulerer og du kan steke to brett samtidig.
For varmen fordeler seg jevnt i ovnen.
Den uten ramme får du vanlig stekovn

Carisma 23-07-09 20:29

TAKK! Denne var helt fantastisk god :sikle: Laget den med øffer barbeque baconsvor utenpå, og skar den i lange strimler ala chicken fingers (TGI Fridays, gå hjem og vogg! :D)
Serverte med coleslaw og litt chutney som jeg laget av aprikossyltetøy fra sukkerfritt og chilisaus.

Imse 23-07-09 20:55

ÅÅÅÅ, det bare må vi prøve. Dette må jo bli noe ungene vil like også, tror dere ikke?

Carisma 31-07-09 10:49

Ble så inspirert av denne at i går laget jeg den med torsk i stedet for kylling. Ble fantastiske fiskepinner! Faktisk så god at sambo, som ikke liker hvit fisk, spiste opp de i stedet for sin egen kjøttmiddag :lol:

Tok litt svart pepper og sitron i majones-røra, ellers likt.

timich 31-07-09 11:51

Mmmm, så godt ut! Men ungene mine er ikke noe glade i majones - smaker det mye majones av denne? Og hvordan er smaken på Hellmanns kontra Mills, hvilken er mildest?

Sparer denne til oppskrifter som må prøves ut når jeg er ferdig med fase 1 i Eurodiet:o

Carisma 31-07-09 12:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av timich (Innlegg 747406)
smaker det mye majones av denne? Og hvordan er smaken på Hellmanns kontra Mills, hvilken er mildest?

Det smaker ikke majones i det hele tatt. Hvis ungene klarer å spore majonesen i den så er de gode! Den "smelter" ved oppvarming, men egget og oljen binder det andre veldig fint. Det drar hvertfall kraftig opp fettinntaket :D

Jeg brukte first price sin jeg, for det var den jeg hadde. Den er mildere og lysere enn mills sin. Hellmanns er også mildere og lysere, men syns den har en bismak.

timich 31-07-09 12:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 747409)
Det smaker ikke majones i det hele tatt. Hvis ungene klarer å spore majonesen i den så er de gode! Den "smelter" ved oppvarming, men egget og oljen binder det andre veldig fint. Det drar hvertfall kraftig opp fettinntaket :D

Jeg brukte first price sin jeg, for det var den jeg hadde. Den er mildere og lysere enn mills sin. Hellmanns er også mildere og lysere, men syns den har en bismak.

Åh, høres knallbra ut!:D Jeg sikler på oppskrifter her inne imens jeg dytter i meg pulvermat...:p

Nannah 01-08-09 00:41

Hellmanns er en bedre majo enn mills...0 karber og lett og fluffy konsistens.
Millsen er tung og full av dårlig olje synes jeg og den er litt søt.

Rin 08-08-09 16:27

Dette var skikkelig godt! Jeg lagde med vanlig gulost siden jeg ikke hadde parmesan i skapet - fortsatt veldig snadder. :) Spiste med litt sterkt krydret blomkål-"ris" som tilbehør.

Ivory 09-08-09 15:47

Har laget dette som nuggets, med frisk salat og litt BBQ-saus - og helt nydelige ble det! :) Alle i familien syntes det var godt;) Spiste det som lunsj dagen etter også jeg...;)

Carisma 19-08-09 11:18

Dette har virkelig blitt en av mine store favoritter! Prøvde med skinkebiff i stedet for kylling i går, for å få scnitzel. Det funket veldig bra :ja: Kunne nok delt skinkebiffene i 2 for de ble litt tykke, men så utrolig saftige!
Med sitron, remoulade og aspargesbønner til.

Jabba 25-08-09 18:52

Så vanlig Norvegia funker det også? Det var dette budsjettet vet dere....

Jabba 25-08-09 18:54

"En slump bacongull" - er det sånn ca en håndfull?

Jabba 25-08-09 18:56

Hvor lenge stekes kyllingen dersom dere har laget "kyllingfingrer" av dem? altså delt dem opp...

Ivory 25-08-09 19:58

Jeg delte opp i biter, og stekte som det står i oppskrifta. Mener det ble ca 20 min. Tror jeg måtte ha stekt lengre om jeg hadde stekt hele fileter. Det kan være stor variasjon på stekeovner, dessverre.. Må nok bare prøve seg fram;)

Carisma 25-08-09 20:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 759830)
Så vanlig Norvegia funker det også? Det var dette budsjettet vet dere....

På rema har de sånne småposer med ferdig revet parmesan til hmmm, tror jeg betalte 6kr. Det er omtrent så mye du trenger i oppskrifta.

Jabba 26-08-09 08:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 759876)
På rema har de sånne småposer med ferdig revet parmesan til hmmm, tror jeg betalte 6kr. Det er omtrent så mye du trenger i oppskrifta.

Genialt! Takk for tipset!

Sophie 03-09-09 18:11

Nydelig!
Fant ikke bacongull, så brukte baconkrisp (de har 0 karber så det er vel ok)
Laget de i fingerpinnestr. Barna liker baconkrisp, men ikke på dette, så neste gang hiver jeg med noen kyllingfingre uten røra på, som barna kan få (de liker ren kylling). Vi voksne syntes det var deilig, vi tok en liten runde med salt og pepper dryss over disse kyllingfingrene, ble enda bedre da :)

Vi laget Carisma sin oppskrift på coleslaw og den var perfekt. Spisskål, blande rømme og majones (brukte hellman majones), litt sitronsaft og salt/pepper + vårløk. Fantastisk god til denne retten! I tillegg hadde vi dampet broccoli og blomkål til.

Dette skal lages igjen!

Nannah 03-09-09 23:45

Unn dere ordentlig Parmesan da dere! Smaker 1000 ganger bedre enn småposene
med parmesan pulver!

Carisma 17-09-09 19:23

I dag har jeg vært vill og brukt chilimajones :sikle: Gleder meg villt til de er ferdige, står i oven nå! :spent:

scartz 20-11-09 14:37

Idag er det min tur til å prøve kyllingoppskriften! :D
Står i ovnen nå, og salaten er ferdig mekka !

Hadde ikke ost da :( Smaker sikkert myyye bedre med litt parmesan. Men hev i litt aioli og, så dette blir spennende :)

scartz 20-11-09 15:19

Da var måltider over! Og her er dommen:

Godt, men jeg tror jeg har brukt for lite majones og bacongull..
Og jeg tror parmesanen/ost er en viktig del å ha med.
Følte jeg spiste ett veldig magert måltid. Så neste gang: Tykt lag med majones og masse parmesan :D

Men genialt med bacongullet da! Ble skikkelig crispy og godt :p

Thea86 25-11-09 19:24

Detta skal jeg sørren meg prøve i morra eller helga!! Trur dette er noe sambo vil like også!! Trur jeg skal prøve å spicy dette opp litt:-)

Nannah 25-11-09 23:16

Kyllingen skal være helt dekket med majones i et tjukt lag:)

scartz 26-11-09 02:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nannah (Innlegg 800164)
Kyllingen skal være helt dekket med majones i et tjukt lag:)

Vel, der har vi feilen min! :D
Stressa litt med å smøre på, endte med at jeg brukte hendene, som en annen 5-åring i en gjørmete søleputt.

Men samboeren min, som er anti-majones ol. syntes også at hellman-kyllingen var knallgod! :D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:14.