![]() |
Sv: Ned fem kilo på fem dager - er dette litt for godt til å være sant?
Sitat:
|
Sitat:
Men en teori jeg har er at når man er insulinresistent har man et overskuddslager av ubrukelig insulin i kroppen, som sirkulerer i blodsystemet som gammelt skrap i bane rundt jorda... :rolleyes: Det vet ikke hva det skal ta seg til, og kroppen vet ikke hva det skal brukes til, så det bare blir der. At det rett og slett er rester etter høykarbolivet som vi ikke klarer å riste av oss. |
Jeg driver og leser meg opp på Metformin, insulinresistens, leptinresistens, studier og forskning rundt glukoneogenese generelt, og et par andre mer eksotiske områder nå med tanke på det du har fortalt, men det er ganske store områder, og jeg må i hvert fall late som om jeg gjør litt annet også :)
Spennende er det i hvert fall. Photobscura - kan du si litt mer om blodverdiene og eventuelle hormontester fra forrige runde til nå? Hva har du målt, og hvordan det har utviklet seg? Greit om du PM-er meg om du ikke vil poste det her. Men det vil være til stor hjelp. Det største problemet er å sile ut hva jeg ikke behøver å bruke tid på. |
Jeg ville også blitt sjeleglad om du Chunky - eller noen andre - kunne finne noen forklaringer på hvorfor vektnedgangen stopper fullstendig opp for noen (uten påvist, eller mistenkt insulinresistens) - mens den for andre (som deg selv) fortsetter utover målvekt. Jeg startet samtidig som deg - og har omtrent samme mål i antall kilo som det du hadde. Siden begynnelsen av juni har jeg ikke gått ned et gram - tross mange ukers fettfestival - forsøk på å redusere kalorinntak eller øke trimmengden. Det står bom stille. Faktisk veier jeg nå opptil et kilo mer enn i månedskiftet mai/juni. Har vært standhaftig til tusen, og spiser ikke "erstatningsmat". Og, BMI'n er fortsatt på drøye 25, så jeg har nok ikke nådd optimal vekt for min kropp. Jeg skjønner at ting tar tid - og har uansett funnet et kosthold som skal være mitt i uoverskuelig fremtid. Men jeg skulle jo så inderlig gjerne ruslet ned de siste kiloene...
|
Det samme gjelder også for meg, min litt for store standhaftige kropp!!
Jeg venter i spenning på svaret ditt, Chunky:) Jeg har fulgt ketolyse-kosthold siden september 2008 og kroppen min nekter å gi slipp.....kun litt i starten. Men siden jeg har det så godt, er dette mitt kosthold for livet og jeg fortsetter. Men som de andre her, kunne jeg virkelig ha tenkt meg å bli kvitt noe mer av overvekten. Som sagt, venter i spenning.... |
Jeg sto opp innmari sent, og måtte løpe innom jobb for å levere korrektur, men her er hva jeg skrev i den tråden om forberedelse til glukosebelastning:
Sitat:
Setter kjempepris på hva du prøver å finne ut :) Kan være til hjelp for mange frustrerte sjeler. |
hei alle sammen.Det er utrolig inspirerende å lese dette;)jeg gikk opp 30 kg etter at jeg fikk min sønn,og nå er det på tide å gjøre noe med dette,men trenger hjelp hvor finner jeg lavkorbo dietten?noen som vil hjelpe meg?;)
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:08. |