![]() |
Sv: Hjelp, værsåsnill
Er enig med Imse, en pakke fløte for dag er nok i meste laget uansett. Vil kuttet fløten helt, selv har eg det som prosjekt noen uker fremover. Vekten går oppover eller har stått omtrent i ro siden jul og fløte er det eneste eg kan se som har sneket seg gradvis inn i kostholdet mitt og som egentlig har blitt en favoritt.
Så nå er det herved stopp, iallefall for å sjekke om det har noe med stagnasjonen min å gjøre. Ett lite tips bare :) |
div fløte vet jeg liteom .. spiser det nesten ikke..
men ost; herregud jeg svelger en hel norvegia hver dag! ( du tror jeg overdiver? ! (litt) ) men vi er forskjellige.. + jeg spier mye tomat.. det er jummi! dropper jeg tomatene mere en i 2 dager står jeg fast på vekta:O |
Jeg er også i samme situasjon! Jeg gikk ned 1,4 kg første uken, så opp igjen, så litt ned og nå opp igjen + 0.5 kg. Jeg har bare tenkt at det er kroppen som må tilvenne seg den nye maten. Jeg har gitt denne livsstilen 6 mnd, og hvis jeg ikke ser noen endringer da, er ikke dette noe for meg. man må være tålmodig. ikke få panikk:D
|
Er det mulig at du - fysiologisk sett- er på idealvekta?
Jeg vet ikke hvor mye du veier, men det e vel kanskje slik at vi og kroppen ikke alltid er enig om hva man bør/skal veie... |
Jeg har hevet kh i dag, er ikke sikker på hvor mye, men kanskje til 20. Klarte å regne frem til 15, men er usikker på hva en salat inneholder, issalat,paprika,tomat,løk,agurk,pepper og olivenolje, en vanlig porsjon. Hvordan regner dere salatene?
Jeg tror ikke jeg er på idealvekta, jeg er 169 og veier nå altså 75 kg. Føler meg fin på 62kg, men føler at det går ann å være fornøyd på 66-67 Har bestemt meg for å holde fløten til 1 dl om dagen, inkl sauser og kaffe :eek: Går det tro?!? Dere andre, hvor mange måltider spiser dere om dagen? |
Sitat:
|
Du må veie hver del av salaten for å vite hvor mange karbs det er i, helt umulig for oss å gjette dessverre.
Fløte bør du kutte helt spør du meg, 1 dl kan være mer enn nok til at det stopper opp. Selv bruker jeg ikke så mye mer pr dag, men har nå valgt å kutte det. Og hvis du sier at du SKAL ned til jul så stresser du kroppen ubevist og dette kan også føre til at kroppen holder på vekta. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:13. |