![]() |
Sv: Ketogen pulverkur?
Sitat:
Mange av de som bruker lavkarbo bare for å gå ned i vekt og går tilbake til vanlig norsk kosthold vil nok kanskje gå opp noen kilo igjen og etter noen år kanskje mange. |
mm :ja:
glad jeg har klart og slenge fra meg brødskiva for godt :ja: hadde ikke du også det, imse? : ) |
nei, vent.. jeg tror jeg blander med noen andre.. :confused::p:rolleyes:
|
Sitat:
|
for min del hadde jeg aldri valgt et "normalt" kosthold forran et LCHF.
jeg bare digger maten, og jeg blir faktisk mett av den! |
Nja, man kan vel alltids diskutere det (mener jeg), men vi vil ikke anbefale kommerse pulverkurer. Det ligger jo litt i forumets natur: lavkarbo.no også. Et forum er jo et sted for felles interesser, jeg kan sikkert komme med hundrevis av sammenligninger, som at man ikke ville ha diskutert skjønnlitteratur på et sci fi-forum, etc, men pulverkurer har generelt sett ikke noe med lavkarbo å gjøre ;).
Jeg tror kanskje noe av "problemet" er at noen tror dette er et rent slankeforum, og det er det jo virkelig ikke! Fokuset er jo like mye på f.eks helse og matlaging. |
Sitat:
|
Sitat:
Dette er et privat driftet forum hvor eierne bestemmer hva de vil ha/ikke ha i forumet. Valget eierne har gjort er at vi ikke ønsker anbefaling av slankepiller/pulver. Det finnes sikkert mange andre forum som passer bedre for diskusjoner av denne typen. OM det starter diskusjoner om slike produkter er det alltid noen som anbefaler det, og de som leter etter lette løsninger vil mene de har fått det anbefalt på www.lavkarbo.no. Og så har vi det gående. Dessverre dukker det opp diskusjoner med stadig kortere mellomrom, det er derfor vi har valgt å være litt "strenge", slik at medlemmer og gjester er klar over hva vi står for. Flott om det kan respekteres. Admin. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Uansett så retter jeg meg etter reglene uansett hvor merklige de er. Og lavkarbo er jo et forum først og fremst for kostholdsomlegging og mat. |
Sitat:
Dette er ikke primært et generelt diskusjonsforum, men et forum for de som har et, ønsker et eller ønsker informasjon om LAVKARBO KOSTHOLD. Å anbefale pulver dietter eller piller, noe som har skjedd i flere tråder og blogger i det siste, har ingenting her å gjøre. Om valget vi har gjort er teit står du selvfølgelig helt fritt til å mene, men nå er det altså en gang slik her inne at valget eierne har gjort er at vi ikke ønsker anbefaling av slankepiller/pulver. Er det så veldig vanskelig å forholde seg til ? Og det finne som sagt mange andre forum som passer bedre for diskusjoner av denne typen. |
Sitat:
At Eurodiett liksom er ok, mens andre, lignende "pulverkurer" ikke er det gjør det enda litt vanskeligere å svelge. Begrunnelsen: "Med unntak av Eurodiett som er foreskrevet av lege og som går gradvis over til lavkabo kosthold" er altfor tynn imo. Jeg gikk for moro skyld gjennom et titall av de andre forumene jeg ramler innom jevnlig, og ikke ett av dem har tilsvarende, snevre regler. |
Tenker jo forholde meg til gjeldende regler her, men må si meg enig med Bulldog. Det må da være rom for en meningsutveksling?
|
Sitat:
Jeg tror det er helt imot sin hensikt å sensurere prat om ting man prinsippielt ikke anbefaler. Jeg mener det er langt mer konstruktivt og vil gagne flere om man heller diskuterer temaet, og argumenterer på en saklig og grei måte hvorfor slike pulverkurer er uheldige, og at en kostholdsendring er langt bedre. Det burde være mer enn nok kunnskap her inne til å klare det, og om det skranter med argumentene så får man i det minste utfordret hjernecellene til å lete etter noen. Det fører til utvikling tror nå jeg, og et høyere kunnskapsnivå jevnt over. Det er ikke spesielt heldig å slenge døra i trynet på folk som kommer inn her og spør spørsmål. Disse spørsmålene er jo som regel er basert på uvitenhet og ikke uvilje liksom. Tør man i det minste å diskutere vil i verste fall folk hoppe på pulverkurene på tross av advarslene alikevel, og i beste fall får man omvendt de til et mer langsiktig mål om varig bedret helse. Hva har man egentlig å tape her? Det er bare konstruktivt å diskutere uenigheter og utfordre sine meninger. Jeg tror de som er ute etter pulverkurer trenger å få god og riktig informasjon i stedet for å bli tiet ihjel. Mine $0.02. |
Problemet her var vel at trådstarter ønsket en anbefaling av en pulverkur for å komme i ketose, og samtidig fraba seg innelgg med negativ omtale av pulverkurer. Det legger jo lokk på en DISKUSJON om pulverkurer, hvilket gjør moderatorenes innlegg nødvendig.
|
Sitat:
Det blir jo litt om jeg skulle spurt her inne omanbefalinger til en lav karbo/lav fett diett, folk hadde styrt meg i riktig retning framfor å kneble meg. Det samme synes jeg burde gjelde pulver og piller også. Eller? |
Jeg har god erfaring med cambridgekur. Gikk nettopp på det i to uker og mista 7 kg. Begynte direkte på ketolyse, ble før tøft med pulver i lengden.
Jeg veier akkurat det samme i dag som når jeg slutta på pulveret. Nå har jeg gått 15 dager på ketolyse, og spist masse god mat, fett og rømme... Jeg tar dette som vektnedgang, fordi når en går av pulverkur går man alltid opp et par tre kg når man begynner å spise. Mat i tarmene og sånt... Jeg trives godt på ketolyse, og har tenkt å gi det en stund. Om det går mange uker til uten nedgang kan det hende jeg tar noen uker på cambridge, For jeg har verfall funnet ut hvordan jeg skal spise etter pulverkur for ikke å legge på meg igjen. Lykke til uansett hva du bestemmer deg for! |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:40. |