![]() |
Sv: Erfaringer med å droppe Pepsi Max
Sitat:
Aspartam er heller ikke så kunstig som du tror, i hvertfall når du ser på hva det brytes ned til. Aspartam brytes ned til asparaginsyre, metanol og fenylalanin. Asparaginsyre er en aminosyre som ikke er essensiell for oss, men den er det for en rekke planter. Vi får derfor i oss asparaginsyre fra både planter og kjøtt og kroppen har håndtert dette i lang tid. Fenylalanin er en veldig viktig aminosyre for oss og den finner du også i en rekke matvarer. Det er også mye fenylalanin og brystmelk. Det finnes mer metanol i enkelte juicetyper og frukt enn i pepsi max også. |
Sitat:
Mange sier de vil holde seg unna alle E- stoffer, feks, men vet ikke at helt naturlige stoffer også har E- numre for å sette alt i system. Folk henger seg opp i de kjemiske navnene og glemmer at dette er stoffer som finnes naturlig i mye av maten vi spiser! Og drikker!:D |
Min erfaring er at jeg har drukket Pepsi Max i store mengder (sikkert 2-3 liter) i temmelig mange år, inntil jeg bestemte meg for å slutte ved påsketider i år (2009). Vi skriver oktober nå, og det å slutte har gått overraskende greit. Har til og med drukket bittelitt, kanskje et par glass, toppen 4-5 ganger siden da, og det er null problem å la det være med det og ikke rase ned på Rimi for å kjøpe et par-tre 4-pack. Jeg trodde ikke selv at det var mulig før jeg prøvde. I starten hjalp det veldig å drikke et eller annet med kullsyre, så det ble en del fun light med kullsyre-vann, men nå trenger jeg ikke det heller. Jeg merker heller ingen forskjell sånn helsemessig, jeg er like syk, og like blakk (nå bruker jeg penger på lavkarbo-mat i steden! :-P ) Ingen forskjell i søvn eller hodepine, smerter eller andre symptomer, alt er ved det gamle.
Men vi er alle forskjellige! :) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:17. |