![]() |
Sv: Det går såååå sakte
Sitat:
|
Ønsker om at vekta går fort ned er grunnen til at min går saaakte... Prøvd alt for mange "mirakelkurer" tidligere, sulting, supekurer, bulimi-ish, rikshospitalet-kuren, pulverkurer. Stress resulterte i "fucked" forbrenning, og dermed mange flere kilo på, og nesten umulig å bli kvitt de igjen. Poenget mitt er at det værste man kan gjøre for vektnedgang er å stresse.
|
Sitat:
|
Synes egentlig ikke det er så rart at det går sakte når man i utgangspunktet er normalvektig iflg. bmi jeg.. Mange her ville ha gjort mye for å ha hatt vekten din, med tanke på det er mange kraftige overvektige her, deriblant meg, som har helsemessige gevinster av å gå ned i vekt. En viktig del av prosessen som man må igjennom her, er også å bli glad i seg selv og lære seg å godta seg selv som man er.. Helse foran utseende
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
ja men er nok ikke så lett desverre!! Nå vil ikke jeg legge ut for mye her men det er ett problem for meg desverre, men prøver så godt jeg kan!! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Prøver man å jobbe med å se det som er bra og godta seg selv, vil man få et mer avslappet og bedre forhold både til seg selv og andre. Jeg mener at det aller meste sitter i det som er inni hodet... |
Sitat:
Det er mange som har erfart at lykken ikke ligger i en tynn kropp ;) Sjekk forøvrig ut www.tanketrening.com. |
Sitat:
takk:) nei man trenger nok ikke bli lykkligere av den grunn |
Jeg oppdaga plutselig at 20-åra var over uten at jeg hadde blitt tynn... Så mye tid kastet bort på å vente på at et eller annet fantastisk skulle skje den dagen jeg bare ble TYNN! Så begynte jeg å se meg omkring, og fant ut at jeg hadde da jammen hatt det gøy selv om jeg ikke er tynn. Og hadde sikkert hatt det utrolig mye morsommere om jeg hadde hatt tid til å nyte det også, i stedet for å være så opphengt i at jeg kunne jo ikke ha det bra, for jeg var jo ikke slank!
|
Sitat:
ja det su sier er så sant!! Men det ligger så mye bak det så klarer nok ikke bare snu uten vidre men jeg prøver virkelig!! |
Sitat:
Mange som går ned i vekt oppdager at de faktisk ikke blir noe lykkeligere av den grunn. Og blir dermed enda mer ulykkelig!:p Kanskje du skal lete litt etter andre grunner før du gir vekta all skyld? Lykke til, både med vektnedgang og leting etter lykken!:klem: |
Sitat:
Poenget mitt er ganske enkelt at det er en alt for enkel løsning å si at man skal veie "antall centimeter over meteren minus 10" for å se passe ut. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Poenget mitt med å påpeke at dette er en dårlig pekepinn er at veldig mange sliter med at idealvekten skal være noe uoppnåelig. For veldig mange er en BMi på 20.7 uvirkelig - det skal ikke mer enn noe høy muskelmasse til før det blir vanskelig. Derfor bør vi styre unna slike tommelfingerregler her inne og fokusere på trivselsvekt - det kan være så mangt og er langt sunnere å fokusere på. |
Sitat:
Han er lang og tynn, men ikke beinete heller. Han har litt mage og det som er. |
Sitat:
Det viser jo også bare hvor misvisende BMI kan være også. Jeg er som sagt normal med en lav BMI. Da har jeg både rompe, mage og lår. |
Jeg synes man må få lov til å ønske å gå ned noen kilo uten å være svært overvektig. Kanskje lurt å begynne FØR man er der.
Nei, man blir kanskje ikke så mye lykkeligere som slank, men helsegevinsten er stor. |
Sitat:
|
Jeg svarte kun på en annen pekepinn og sa at det jeg hadde hørt var -10 kilo. Jeg har alledeles ikke sagt at det er sånn, men at det stemmer på meg.
Jeg kan ikke veie 64 kilo som er det som da er høyden min. Det var det jeg veide da jeg begynte å slanke meg. Når jeg veier 54 kg er jeg som sagt normal, da bruker jeg 38/40 og M i klær. Og igjen - dette er det som stemmer på MEG, folk er forskjellige, jeg har ikke sagt noe om andre. |
Sitat:
ja men vi er enige vi he he, for jeg sa alt fra 10 kg under til samme kg klasse som høyden ;) Jeg aner ikke vhordan jeg vile vært 10 kg under, sikkert ganske så tynn for jeg ahr kraftig beinbygning!! Så jeg må bare se ann på kroppen min hvor mye jeg kan gå ned |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:37. |