Sv: Lavkarboskepsis
Sitat:
Opprinnelig lagt inn av Carisma
(Innlegg 781287)
Husk at kroppen ikke behandler kalorier på samme måte når du går på ketogen diett som på en høykarbo-diett. Å henge seg for mye opp i det er en garantert vektstopper/sparebluss-faktor. Og beste måten å få orden på en ødelagt forbrenning er å slutte å telle kalorier. Og jeg snakker av erfaring :ja:
Jeg vet noen mener at det høye kaloritallet fra fettet må bremse nedgangen, men når jeg har kikket på ring som regnes som partystoppere er det veldig ofte ting som inneholder mye proteiner. Så jeg ville heller tatt en titt på proteinkildene... :o
|
Jeg hører at det sies, men etter fem uker har buksen min gått fra å være lukkbar til å måtte kjempes igjen. Proteiner er sikkert en idè å se på, men jeg vil helst ikke veie og måle mat - det gjør meg iallefall opphengt. Så mye skal jeg heller ikke spise - jeg spiser kanskje 1 egg om dagen, noe kyllingfilet, 1 avocado og kanskje 150 gram ost. Lavkarbolefsene inneholder også noe protein. Kaloritelling sitter i fingrene, så det er ikke det at jeg teller kalorier, det registreres automatisk. Nå har jeg i fem uker prøvd å ignorere alt av kalorier, men det fungerer akkurat like bra som de kaloriene jeg har ignorert det siste året - vekten går opp :)
I fjor gikk jeg ned 1 kg i uken på 1200 kcal og 6-10 timer i uken. Det frister mer og mer å gå ned på den måten - og så prøve å legge om til lavkarbo deretter, som jeg jo trives bedre med. South Beach er litt i mellom, så den boken leses nå. Jeg vil gjerne få til lavkarbo, for det kjennes godt, men jeg nekter å gå mer opp. Da tror jeg heller at ketolyse ikke er for meg.
|