![]() |
Sv: Dønn Grønn
Bedre uten brød er min nye bibel! :D
|
ja - hvertfall fedon er mye inne på mange forskjellige (20stk) aminosyrer.
|
Sitat:
:D |
Den stikker seg ut, ja! :) Bedre uten brød, mener jeg.
|
Kommentarene var stengt på den videoen. Det var dumt - jeg liker å lese kommentarer. :p
|
ketolysekuren(boka):
når protein kommer ned i magen spaltes det til enzymer pepsin til kortere kjeder. spaltingen fortsjetter så i tynntarmen ved hjelp av enzymet fra bukspyttkjertelen. når proteinet er spaltet til anominosyrer, opptas det via tarmen til blodet og transporteres rundt i kroppens celler der aminosyrer settes sammen til nye proteiner, rekkefølgen aminosyrene settes sammen i, avgjør igjen om det dannes muskelprotein eller hår, eller om det bygges nye blodceller. vidre... vidre.. |
Så det er aminosyrene i proteinet som gir oss nye proteiner - eller nye celler?
|
Sitat:
|
Altså dønn grønn har rett, men trenger ikke proteiner, men aminosyrer?
Jeg googler som en galning, men finner ikke svaret; I hvilken varer får man de essensielle aminosyrene, utenom kjøtt? |
Sitat:
de på RAW sa det er i all "raw mat" spendene alt i alt , så det kan bli lettere og få mere "byggematriale" for musklene? :) |
Dønn Grønn:
"Målinger fra ”gamle dager” viste tydelig at risikoen for å få diabetes økte med lavt inntak av karbohydrater og økte med økende inntak av animalske produkter (Campbell, 2005)." Jeg skulle virkelig ha likt å lest den studien, men finner ikke via googling. Noen som har tips til hvordan man finner frem studier som blir referert til? |
Sitat:
den gikk sikkert bare over 2 dager :lol: |
Sitat:
Edit: Det gjør jeg i morgen - er for trøtt nå. Har sikkert spist for lite aminosyrer i dag. :lol: |
Sitat:
Har lært meg å stille meg kritisk til det meste, spesielt når det står så uspesifisert hva studien gikk ut på, og hva de spiste. Glemmer aldri den studien som "beviste" at fett ikke mettet i lengden, hvor man enten fikk en middag av pasta og fet saus, eller pasta og kyllingfilet :D |
Sitat:
men er det ikke mye aminosyrer i Spinat? :) og lite karbo.. |
|
Jo ifølge Dønn Grønn er det mye aminosyrer i Spinat, mener jeg å ha skumlest.
|
men når en spiser eg RÅTT , får en tar ikke kroppen opp abre 1/2 av næringen? *mins jeg og ha lest*
tenker på en RAW lifstil.. |
Nå fant jeg noe om aminosyrer fra Nasjonal Digital Læringarena:
Sitat:
|
Der nevntes det jo bare om proteiner, ikke aminosyrer?
|
Sitat:
staten greier, vettu ;) de anbefaler jo 50% karbo og :) |
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Guri dere har prata! :lol:
Sist jeg så her var det 9 innlegg, nå over 40... Men dere sier så mye smart atte :lol: |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:17. |