Sv: "Spiser du for mye sukker?" Intervju i VG i dag
Sitat:
Opprinnelig lagt inn av Alkazelters
(Innlegg 785926)
"14 dager har JvB tatt av ca 6.5kg fett" Jeg tviler rimelig sterkt på at du har klart å fjerne 6,5 kg fett på fjorten dager... For å få til dette må du forbrenne 220000 Kilojoule kroppsfett i tillegg til den maten du har spist. På fjorten dager. Dette vil da si at du kroppen har forbrent ca 15000 Kiloujoule kroppsfett pr dag, i tillegg til at den har forbrent all maten du har spist.
|
Supert med innspill :)
Beregningen var utifra fettprosent ifht vekt, så egentlig er vi helt enige. Som du sier har jeg hatt et energiunderskudd på 220000Kj ~ 3750Kcal pr dag, det er litt mindre enn jeg regnet ut - men er mye marginer på kalkulasjonene jeg gjorde.
Sitat:
At du har gått ned 6,5 kg på to uker betviler jeg imidlertid ikke, men alt er ikke fett! Og dette er ikke ment for å forsvare at kalorier har noe for seg, men for å få frem at når man går ned i vekt, går man ikke bare ned fett
|
Prosentandel vann har gått opp en god del, og det har også fettfri masse - så jeg vil forsatt tro at iallefall mesteparten av nedgangen har vært fett? Men er godt mulig jeg er for optimistisk i beregningene :)
|