![]() |
Sv: Alternativ medisin
Sitat:
|
Sitat:
Legen gav ham antibiotika som hjalp litt en stund. Så var det ny runde med bredere spekter på antibiotika. Samme resultat. Husker ikke om vi fikk tre eller fire slike antibiotikakurer før vi skjønte at dette var helt feil og kastet den siste vi fikk. Gutten ble tynnere og tynnere, snørret og hostet. Mor fikk time hos homeopat - alene første gang. 2 timers intervju om alt med gutten omtrent fra han lå i mors mage til dags dato. Homeopaten tenkte over saken i noen dager og til neste time fikk gutten et glass vann med noe i, med forklaring på at det skulle stimulere hans egen kropp til å helbrede seg selv. Og slik ble det. Han ble frisk og sunn og la på seg. Nå er han nesten 24 år og har etter besøket hos homeopaten ikke vært syk overhodet, bortsett fra vanlig forkjølelse noen ganger - men ikke hvert år. Han har heller ikke vært hos lege noen gang heller tror jeg. Han fikk et par skrammer i militæret, og ble tilbudt medisiner av legen der, men takket nei. Vi har ikke snakket mye om dette med ham, eller overtalt ham til å si nei. Det er bare blitt hans mening. Ja til gode homeopater. Roar |
Jeg har bl.a prøvd homeopati og healing. Dessverre har ikke noe av dette hjulpet meg, men jeg har ikke gitt opp troen på alternativ medisin for det.
Jeg tror det er store forskjeller på behandlere, og at noen har større evner enn andre. Nå spiller vel placebo effekten inn også, og om man har virkelig troen på at det hjelper så gjør det akkurat det i noen tilfeller. For min del tror jeg at kostholdsomlegging er det jeg vil få best helsemessig effekt av. |
Sitat:
Så "alternativmedisinen", uten melk- og melprodukter, er den aller beste. www.utenglutenogmelk.info Roar |
Takk for nyttig link. Jeg ante ikke at så mange symptomer og sykdommer kan skyldes gluten og melkeintoleranse :eek:
Har selv merket etter jeg sluttet med det,at det skal svært små mengder mel/kornprodukter til før jeg reagerer. Noe jeg ikke merket når det var endel av det daglige kostholdet. Da var det jo "normalt" for meg å ha væskeannsamling og å være oppblåst. Jeg bruker kesam, creme fraiche, og litt youghurt 0,1 % iblant og ost i tilegg til smør. Melk, fløte og cottage cheese liker jeg ikke. Jeg trodde dette var noe jeg ikke reagerer på. Men ser jo at det blir endel melkeprodukter (ikke nødvendigvis daglig) og kunne sikkert vært lurt å prøve uten en periode, for så å prøve litt av det igjen. Jeg har mye å lære :) (Beklager at jeg sporer helt av fra den opprinnelige tråden, men dette var ganske interesant) |
Jeg signerer det Tårnet sier her!
har selv prøvd mye av alternativt. healing, akupunktur, homeopat, soneterapi, håranalyse.. pga eksem, revmatiske plager og kronisk tretthet. kan ikke si at noe av det har vært særlig nyttig. ikke fått noe merkbare resultater av noe det. også prøvd TFT etc.. melk, gluten og sukker måtte ut! :rolleyes: oljer(veg, kaldpr.), fett, vitaminer, mineraler, frisk luft, mer mosjon og mindre stress måtte inn:p Det har vært det beste "middelet" til nå. Har også en datter som har vært kronisk syk av atopisk eksem, allergier, snørr og kronisk hoste. Sliten, urolig og raseri-anfall har hun også vært mye(hun er 5 år nå). HUN ER HELT FRISK! og det kun med kostholdet :D ikke noe snørr, kløe og hoste her! og hun går i barnehage med 100 andre "snørrunger" MEN jeg har fremdels tro på alternativt medisin! og ville absolutt brukt det igjen.. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:27. |