![]() |
Sv: Makrell i tomat
Sitat:
|
Det er faktisk skilnad frå boks til boks frå Stabburet, makrel i tomat altså. Den eg har liggande i skuffa på jobb har 3,5karb, eg fann nettopp ei boks, same type, her heime i ei skuff, og den hadde 5. Lurer på kvifor det er skilnad?
|
Så rart. Jeg visste det var forskjell fra boksen til de små porsjonspakkene, men ikke at det var forskjell fra boks til boks.
Stabbur-laks er forøvrig hverken god eller vond. Jeg spiser den i blant og den er helt grei. Men den er ikke kjempegod heller. Laksepølsene var forøvrig det verste jeg noen gang har smakt. Sambo som liker ALT, holdt også på å brekke seg. |
Sitat:
|
Har sendt mail til Stabburet og fikk til svar at det er 5 gr karber i 100 gr Makrell (den avlange - klassiske boksen)
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Min mening etter dagens lunsj er meget nøytral. Syns ikke det smakte noenting, verken sprellende smågnager eller mannlige kjønnsorganer! Med litt pepper og majones kan det friste til gjentagelse sånn innimellom!:utenutryk |
Smaker King Oscars makrell likt Stabburet sin ?
|
Sitat:
|
Sitat:
Trur forresten at dei eg har funne her nede hadde mindre karb, om eg skal tru det som stod på heimesida til King Oscars i alle fall. Rart at dei produserer forskjellig karbmengde til forskjellige land. |
Sitat:
Jvb: :lol:!! |
Sitat:
Var ein gong i Lofoten på ferie då det kræsja eit gult mikrofly.... Etter det så vart Stabbursmakrel flykræsj! :o |
Hehe, det var faktisk noe jeg ble presentert for i Trysil for snart et halvt liv siden. Motbydeligste drinken ever, og selvfølgelig fullstendig irrelevant for tråden :p.
|
Sitat:
Flykræsj er det vel helt vanlig å kalle makrell i tomat for, vel? :blinke: Synes den stabburlaksen i de små boksene er god jeg ... de porsjonsboksene, altså. Så ble litt overrasket over omtalene her. Men da jeg googlet skjønte jeg at det finnes to varianter, og blikkbokstypen inneholder en slags laksefilet. Det er kanskje den som har våt lemen-konsistens? Porsjonsboksene har opphakket laks - god synes jeg da (men dyyyyr)! |
I går prøvde jeg også Stabburslaksen... urk! Jeg får pels på ryggen bare av tanken i ettertid. Aldri mer!:eek:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:51. |