Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Makrell i tomat (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29387)

bst 18-11-09 12:03

Sv: Makrell i tomat

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bst (Innlegg 797003)
Må si du er utrolig morsom og kreativ. Fikk meg en god latter :D
Har lurt på å smake på disse lakse-produktene, men nå lurer jeg ikke lenger. Det SER jo heller ikke godt ut.
-------------

Er ny her. Den var ment til annonse og kommentar fra jvb.;)

Furine 19-11-09 17:59

Det er faktisk skilnad frå boks til boks frå Stabburet, makrel i tomat altså. Den eg har liggande i skuffa på jobb har 3,5karb, eg fann nettopp ei boks, same type, her heime i ei skuff, og den hadde 5. Lurer på kvifor det er skilnad?

Viclin 19-11-09 18:18

Så rart. Jeg visste det var forskjell fra boksen til de små porsjonspakkene, men ikke at det var forskjell fra boks til boks.

Stabbur-laks er forøvrig hverken god eller vond. Jeg spiser den i blant og den er helt grei. Men den er ikke kjempegod heller.

Laksepølsene var forøvrig det verste jeg noen gang har smakt. Sambo som liker ALT, holdt også på å brekke seg.

Anom 19-11-09 18:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jvb (Innlegg 796808)
Heheh ja har ikke smakt noe så forferdelig siden laksepølsene ble lansert for et par år siden.

Det var en treg dag på jobb, så jeg tuklet litt med photoshop for å gi en hjelpende hånd til Mills:(......)

:lol:

Jabba 20-11-09 17:50

Har sendt mail til Stabburet og fikk til svar at det er 5 gr karber i 100 gr Makrell (den avlange - klassiske boksen)

Furine 20-11-09 18:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 798033)
Har sendt mail til Stabburet og fikk til svar at det er 5 gr karber i 100 gr Makrell (den avlange - klassiske boksen)

Ja, det var det eg meinte også - men då må det vere trykkfeil på den boksa eg har på jobb. Då er det berre å halde fram med å ete King Oscars, den har lavare karb.

Kitt 20-11-09 19:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jvb (Innlegg 796645)
En smakssak sikkert, men jeg synes fargen var heslig, og det smakte som å ha en fuktig lemen sprellende i munnen.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 796652)
Syntes smaken minnet mer om sjøldaua grevling.... ikke engang bikkja ville ha den... :eek:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 796703)
Den smakte heslig også......

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Orkide (Innlegg 796848)
Kitt, om du mener den som ligger i en lakserosa boks, så er det kjempegod :D

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 796861)
Da må vi få din mening etterpå, Kitt ! Lemen, grevling eller godt ;)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 796882)
Jeg syns den laksen smaker balle Så da fikk du enda et alternativ ;)

Vel, smaken er som kjent delt, og det er den tydligvis når det gjelder denne laksen på boks også!:D

Min mening etter dagens lunsj er meget nøytral. Syns ikke det smakte noenting, verken sprellende smågnager eller mannlige kjønnsorganer!
Med litt pepper og majones kan det friste til gjentagelse sånn innimellom!:utenutryk

Jabba 20-11-09 22:34

Smaker King Oscars makrell likt Stabburet sin ?

Charlott 20-11-09 23:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 798071)
Vel, smaken er som kjent delt, og det er den tydligvis når det gjelder denne laksen på boks også!:D

Min mening etter dagens lunsj er meget nøytral. Syns ikke det smakte noenting, verken sprellende smågnager eller mannlige kjønnsorganer!
Med litt pepper og majones kan det friste til gjentagelse sånn innimellom!:utenutryk

Nåh.... nesten litt skuffende at du kunne finne den bortimot nøytral :p

Furine 20-11-09 23:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 798176)
Smaker King Oscars makrell likt Stabburet sin ?

Ikkje så søt tomatsaus, men den er heilt OK. Dei har forskjellige sortar, med tomat og løk , chilli og tomat etc. Det har eg funne her nede i alle fall. Trur den med chilli og tomat har minst karb av dei to.
Trur forresten at dei eg har funne her nede hadde mindre karb, om eg skal tru det som stod på heimesida til King Oscars i alle fall. Rart at dei produserer forskjellig karbmengde til forskjellige land.

Photobscura 21-11-09 01:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 796700)
Hehe, kallar det flykræsj, eg også!

Er ikke det øl og campari, da?

Jvb: :lol:!!

Furine 21-11-09 12:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 798235)
Er ikke det øl og campari, da?

Har aldri blanda dei to - ikkje likar eg campari, og ikkje likar eg øl!
Var ein gong i Lofoten på ferie då det kræsja eit gult mikrofly.... Etter det så vart Stabbursmakrel flykræsj! :o

Photobscura 21-11-09 13:18

Hehe, det var faktisk noe jeg ble presentert for i Trysil for snart et halvt liv siden. Motbydeligste drinken ever, og selvfølgelig fullstendig irrelevant for tråden :p.

Huldr 21-11-09 13:39

Sitat:

øl og campari
Uæck!

Flykræsj er det vel helt vanlig å kalle makrell i tomat for, vel? :blinke:

Synes den stabburlaksen i de små boksene er god jeg ... de porsjonsboksene, altså. Så ble litt overrasket over omtalene her. Men da jeg googlet skjønte jeg at det finnes to varianter, og blikkbokstypen inneholder en slags laksefilet. Det er kanskje den som har våt lemen-konsistens? Porsjonsboksene har opphakket laks - god synes jeg da (men dyyyyr)!

fiffi 21-11-09 13:47

I går prøvde jeg også Stabburslaksen... urk! Jeg får pels på ryggen bare av tanken i ettertid. Aldri mer!:eek:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:51.