![]() |
Sv: Søtningsmiddel Natreen?
Sitat:
|
Så konklusjonen er: at når jeg nå går å har i 1-2 dråper flytende natreen i teen min går det heeelt fint ? Ble litt smålig forvirra :o
|
ps Vi fikk kjøpt Erytrithol på spisdeg slank syns ikke det smakte no godt.. er det andre som har erfaring med dette?
|
Erythitol har en vond bi smak.....vet ikke om et bare er vanen, men godt er det ikke.:confused:
|
Godt det ikke bare var meg som syntes det.:o
|
Jeg ble også litt nyskjerrig her og litt usikker på alt som ble sagt fram og tilbake her at jeg spør ...
kan jeg bruke natreen suketter i teen? og hva med natreen strøpulveret? |
Hehe bra det ikke bare er meg
|
Hva med å kutte ut søtning i teen helt? Sweet chili fra Yogi-te er helt fantastisk, og den MÅ man drikke uten søtning for å få fullstendig glede av den.
Det er bare snakk om vaner ;). |
Hmm jeg trikker somregel grønn te med sitron og er altid avhengig av å ha melk (ikke nå lenger seff) og honning i den. Har ikke drukket te på 5 uker ? Savner teen min. Og uten melk suns jeg den blir bitter, sikert pga koffinen. Og når jeg da på toppen ikke får ha søtt i den klarer jeg det ikke. den teen dusnakker om chili er den søt naturlig eller bitter ?
|
Den er naturlig søt. Det er jo bare snakk om vane, det er ingenting vi må ha ;).
|
Takk den var god den teen =) kansje tilog med litt "for" søt =)
|
Sitat:
Den kommer litt kasta på deg, den ettersmaken :). Men, ja. Søt nok! |
Hvorfor er Natreen så ille? Er det jeg har brukt,og gått ned 6 kilo alerede(1mnd)
Jeg trodde man like så greit kunne bruke den som annet kunstig søtt? (Brukte kun litt oppi cottage cheesen,ikke så mye mer...) Hvor får en kjøpt den teen forresten? Den Yogi-teen? |
Sitat:
Det er også verdt å prøve yogi-te med lakris, den er ikke så sterk som sweet chili, og nokså søt den og. Disse er gode med cocosa i. |
Å si at Natreen er "forbudt" på Ketolysekuren (plutselig) er helt feil. Spesielt under henvisning til GI. Undet ketolysekuren inntas så lite karbohydrater at GI er totalt uinteressant i den sammenhengen. (I følge Torkil selvunder kapittelet "GI" i 1. utgave). Nå må vi ikke begynne å lage egne regler fordi vi "har hørt" eller "tror".
Torkil sier OGSÅ i boken (side 32 i 1. reviderte utgave 2006) under "Søtningsmidler" at søtstoff med basis i sakkarin og cyclamat trygt kan brukes da disse søtstoffene ikke omdannes til glucose. Maltodextrin er kun et fyllstoff og ikke et søtningsmiddel i seg selv. Natreen har så liten egen vekt og brukes i så små mengder at det ikke har noen praktisk betydning m.h.t. blodsukkerstigning. Det er et søtstoff som har blit brukt av diabetikere i mange mange år. Det som ER tilfelle, er at vi tåler forskjellige ting, og noen reagerer på søtstoff uansett type. Andre tåler Natreen men ikke Splenda. Noen tåler ikke Stevia. De fleste av oss kan trygt bruke Natreen på lik linje med Splenda og Sukrin. |
Følgende er den beste detaljinfoen jeg har funnet om søtningsmidler. Om hvor mye vi kan innta av det kunstige før det er helserisiko.
http://www.diabetesinfo.no/website/c...tningstof.aspx Fant der ut at jeg må bytte ut natreen i te med canderel, fordi fire suketter må ikke overstiges for å unngå for mye cyklamat som finnes i natreen. I canderel er det aspartam som vi kan ta så mye som 40 suketter av daglig før det utgjør helserisiko. Så om det er flere som meg som liker mer enn fire suketter natreen om dagen så vet dere dette. |
http://www.funksjonellmat.no/sukrin-om.php
Sukrin er ikke farlig, er uten kalorier, smaker som sukker, men bare litt dyr, det er alt. Det skal jeg kjøpe nå, ikke canderel. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:18. |