![]() |
Sv: Er meieriprodukter naturlig?
Paprika: Ok, men det er greit å vise til hva du var uenig i!
Jeg for min del får vondt i magen og legger på meg av meieriprodukter. Jeg ser at vi er veldig forskjellige her, og jeg mener fortsatt at det ikke er kjempenaturlig for mennesker å spise meieriprodukter. Men det er jo mange ting vi gjør i dag som ikke er naturlig direkte, om man skal pirke i det. Det er jo ikke det samme som at det er skadelig eller ikke bra for oss! Jeg tar kosttilskudd, jeg bruker komfyr, jeg trener yoga etc, som jo er veldig moderne fenomener. Selv om jeg ofte refererer til steinaldermennesket, mest fordi det er er en evelusjonær pekepinn, så har jeg ingen planer om å flytte inn i en hule og kle meg i skinn, drepe min egen mat og leve som de gjorde da. |
Jeg ønsker på ingen måte å være "fanatisk" når det gjelder melkeprodukter. Men jeg reagerer verken på melkeprodukter eller karbohydrater, og det var den tid jeg trodde karbohydrater var det sunneste man fant. Jeg tror det er en grunn til at det er såpass mange som reagerer på melkeprodukter.
Jeg føler det blir feil å konkludere at siden jeg ikke får plager av melk (nå), så er det sunt, for da kan jeg egentlig konkludere det samme med karbohydrater... Og jeg ser ingen skade av å diskutere det :) Ja jeg vet egentlig at majones ikke er ett meieriprodukt, men følte det måtte slenges inn i samme kategori :p Nå er det jo den siste tid at mennesket har vært ekstremt angrepet av diverse kostholdssykdommer, og det kommer nok av karbohydratene og ikke rømme og ost. Jeg kommer nok til å spise en del meieriprodukter framover, men syntes det er fornuftig å ha det som har blitt sagt i tråden nå i bakhodet. |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:17. |