![]() |
Sv: Hvorfor kroppen skiller ut vann på lavkarbodietter, myten om salt og HKS
Jeg ser jeg har kommentert at innlegget til chunky var "spennende lesning" i januar-men HVEM greier å GLEMME hele saltet da jeg begynte på Eurodiett?? Jo..MEG-åfyåfyåfyåfy så dårlig jeg ble. Hodepine av en annen verden, svimmelhet, slapphet, flimringer for øynene og vanvittig søvnbehov. :eek:Nå heller jeg salt rett i munnen og har vært frisk siden.:D
|
Ser noen nevner vanndrivende medisiner...Siden jeg også har lagt merke til at mange her prøver å kjøre en naturlig linje, så vil jeg bare minne om at det finnes gode alternativ å velge innen homeopatien og helsekost også :)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
På sykehuset fikk jeg bekreftet det som min tanitavekt viste.. Der målte de vannstanden på andre måter. Så nå går jeg uten vanndrivende for de vil se hvor mye vann jeg KAN samle i kroppen... For å si det sånn så har jeg gått opp 6 kilo siden de tok den vanndrivende medisinen min for to tre uker siden. Blodtrykket fyker til himmels i allefall en gang om dag. Jeg er 100% sykemeldt. Jeg spiser minimalt med salt på lavkarbomeny og drikker minimalt med vann. ALT for å holde vannet unna kroppen og slik må jeg holde på til midten av januar. Da skal jeg på nye prøver for å sjekke HVORFOR kroppen samler vann. De første årene jeg gikk på lavkarbo klarte lavkarbo alene å holde vannet i sjakk, men det går ikke nå lengere. |
Sitat:
|
Sitat:
Berberis d12/d30, homeopatmedisin, kan bestilles på apoteket, 5 tabletter 3 g daglig. Er du veldig fornøyd med akupunktøren din? Ville anbefalt å bruke en som kan både akupunktør og homeopati, slik at man har et større spekter å støtte seg på i behandlingen. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg vet at min mor som går på tyroxin for lavt stoffskifte, måtte justere ned doseringen når hun gikk til akupunktør, siden behandlingen der stimulerte stoffskiftet (sikkert ikke alt som er medisinsk korrekt her, men tror meningen kommer fram). |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:01. |